| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 69 | / | 2005 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2005-12-21 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| 08OCTAVA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Stanowisko zarządu Funduszu dotyczące ogłoszonego wezwania na sprzedaż akcji Funduszu | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 80 Ustawy o ofercie - stanowisko zarządu spółki dotyczące wezwania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Działając na podstawie art. 80 ust. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U. Nr 184 poz.1539, "Ustawa"), Zarząd spółki pod firmą Narodowy Fundusz Inwestycyjny OCTAVA Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie ("Fundusz") niniejszym przedstawia swoje stanowisko dotyczące ogłoszonego w dniu 14 grudnia 2005 r. przez Manchester Securities Corporation z siedzibą w Nowym Jorku (USA) ("Wzywający") publicznego wezwania do zapisywania się na sprzedaż akcji Funduszu.
Zgodnie z treścią wezwania, Wzywający wraz z grupą kapitałową, do której należy, przekroczył próg 33% ogólnej liczby głosów w wyniku zajścia innego niż czynność prawna zdarzenia prawnego. W związku z powyższym, grupa kapitałowa Wzywającego obowiązana jest, zgodnie z art. 73 ust.2 pkt 1 Ustawy, do ogłoszenia wezwania do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę akcji Funduszu w liczbie powodującej osiągnięcie 66% ogólnej liczby głosów albo zbycia akcji w liczbie powodującej osiągnięcie nie więcej niż 33% ogólnej liczby głosów, z wyjątkiem sytuacji, gdy przekroczenie 33% ogólnej liczby głosów ma nastąpić w wyniku wezwania ogłoszonego w związku z przekroczeniem 66% ogólnej liczby głosów (art. 73 ust.2 w zw. z ust.1 Ustawy).
Wezwanie zostało, więc ogłoszone przez Wzywającego w wykonaniu wyżej opisanego obowiązku ustawowego.
Zgodnie z tekstem wezwania, w wyniku wezwania Wzywający oraz jego grupa kapitałowa, zamierzają osiągnąć łącznie 100% głosów na walnym zgromadzeniu Funduszu, tj. 12.035.254 głosy, odpowiadające 12.035.254 akcjom Funduszu.
Zdaniem Zarządu wezwanie nie powinno mieć wpływu ani na zatrudnienie w Funduszu, ani też na lokalizację prowadzenia działalności przez Fundusz. W przypadku powodzenia wezwania nie można wykluczyć wycofania akcji Funduszu z publicznego obrotu.
Zgodnie z informacją zawartą w wezwaniu, Wzywający wraz z grupą kapitałową, do której należy, zamierzają w wyniku osiągnięcia 100% akcji Funduszu zapewnić stabilność finansową inwestycji, w które zaangażowany jest Fundusz oraz zaangażować Fundusz w nowe inwestycje i jednocześnie pomnażać jego majątek.
Wezwanie stanowi ofertę Wzywającego złożoną pozostałym akcjonariuszom Funduszu, z których każdy winien samodzielnie dokonać oceny warunków wezwania, w tym w szczególności proponowanej przez Wzywającego ceny i na tej podstawie podjąć decyzję, czy odpowiedzieć na wezwanie, czy też nie.
Cena, po jakiej nabywane będą akcje Funduszu została określona na 8,30 zł i jest wyższa zarówno od minimów ustawowych, tj, średniej ceny rynkowej akcji Funduszu za okres 6 miesięcy poprzedzających ogłoszenie wezwania, która wynosi 8,04 zł, jak i średniej ceny rynkowej akcji Funduszu z okresu 3 miesięcy poprzedzających ogłoszenie wezwania, która wynosi 8,29 zł.
Jednocześnie cena 8,30 zł oznacza premię w wysokości 59% w stosunku do aktualnej wartości aktywów netto na jedną akcję Funduszu, która wynosi 5,23 zł.
Zarząd Funduszu zwraca uwagę, iż Fundusz podejmuje nieustające starania mające na celu wzrost aktywów netto Funduszu. W szczególności, w przypadku, gdy sukcesem zakończy się realizacja projektu budowy centrum handlowego we Wrocławiu przez Legnicka Development S.A. z siedzibą w Warszawie, spółkę zależną od Funduszu, to wartość akcji Funduszu może się istotnie zwiększyć w porównaniu do stanu obecnego.
Jednakże należy też wskazać, że realizacja tego celu jest obarczona szeregiem ryzyk. Zarówno uruchomienie finansowania, jak i realizacja wyżej wymienionego projektu przez Legnicka Development S.A. zależy od spełnienia się wielu warunków wynikających z podpisanych umów. Budowa centrum handlowego, tak jak każda inwestycja nieruchomościowa obarczona jest szeregiem ryzyk związanych z samym procesem budowlanym, który potrwa około 2 lat, oraz procesem jego komercjalizacji. Istotne są również ryzyka zaistnienia szeregu czynników rynkowych wpływających na wartość inwestycji.
Zarząd zwraca również uwagę na fakt, iż niepowodzenie budowy centrum handlowego może skutkować utratą całej wartości tego projektu dla Funduszu, a w konsekwencji niemalże całkowitą utratą wartości akcji Funduszu.
Podstawa prawna przekazania raportu: art. 80 ust. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 184 poz. 1539)
| |
|