| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | Raport bieżący nr | 81 | / | 2015 | | | | | Data sporządzenia: | 2015-06-29 | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | ABC DATA S.A. | | | Temat | | | | | | | | | | | | Główne założenia strategii ABC Data na lata 2016-2018 | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | Zarząd Spółki ABC Data dbając o wysoką jakość, przejrzystość i rzetelność komunikacji przekazuje do publicznej wiadomości główne założenia nowej Strategii ABC Data na lata 2016 – 2018 ("Strategia") zatwierdzonej w dniu dzisiejszym uchwałą Rady Nadzorczej Spółki.
W wyniku przeprowadzonych analiz, których celem było rozpoznanie nowych szans i potencjalnych możliwości rozwoju na poszczególnych rynkach, na których działają spółki należące do grupy kapitałowej, przygotowana została nowa Strategia ABC Daty na lata 2016 - 2018. Skupia się ona na wzmacnianiu fundamentów ABC Daty, jak również na rozwoju modelu biznesowego Spółki w kierunku najbardziej perspektywicznych obszarów.
Kluczowe w Strategii jest położenie nacisku na ciągłe podnoszenie standardu i jakości świadczonych usług w obszarze dystrybucji oraz nowe inicjatywy biznesowe, które stanowią uzupełnienie podstawowej działalności. Strategiczne inicjatywy biznesowe realizowane będą w obszarze projektów e-commerce, rozwijania portfolio produktów mobilnych, współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi, dystrybucji z wartością dodaną (Value+), działalności eksportowej, a także w obszarach wspierających: HR, logistyce, nowym systemie ERP i projektach M&A. Strategia zakłada również aktywne pozyskiwanie nowych producentów w regionie CEE. Wizja:
Osiągnięcie pozycji lidera w dystrybucji IT opartej na e-commerce w regionie CEE poprzez: • Budowanie lojalności klientów w wyniku poszerzania oferty produktowej, oferowania usług dodatkowych (wsparcia finansowego, wsparcia technicznego), nowych narzędzi e-commerce i platform sprzedażowych oraz usług logistycznych • Budowanie nowych kanałów sprzedaży • Rozwijanie relacji z producentami poprzez doskonalenie jakości świadczonych usług, dostarczanie wartości dodanej oraz innowacyjnych rozwiązań e-commerce • Rozszerzanie zakresu posiadanych kontraktów oraz zawieranie nowych umów z producentami w Polsce oraz regionie CEE • Usprawnienie procesów oraz optymalizacje kosztów poprzez wdrożenie nowego systemu ERP oraz zmianach w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim
Cele Strategiczne:
• Wzmocnienie pozycji lidera w regionie CEE - rozwój biznesu i budowa pozycji lidera na każdym rynku, na którym Spółka prowadzi działalność (w ramach wybranego spośród trzech modeli biznesowych) poprzez nowe kontrakty na rynkach lokalnych z kluczowymi producentami oraz zaktywizowanie działań sprzedażowych, a także rozwój eksportu • Rozwój projektów e-commerce jako znaczących wyróżników konkurencyjnych pozwalających znacznie poszerzyć dotychczasową ofertę produktową przy jednoczesnym uniknięciu wzrostu kosztów stałych oraz stworzeniu nowego kanału sprzedaży • Rozwój obszarów Mobile i Telco - pozyskanie nowych kanałów sprzedaży oraz poszerzenie oferty produktowej o nowe marki, a także rozszerzenie dotychczasowych kontraktów na rynki w regionie • Rozwój Value+ w obszarze kompetencji doradczych oraz rozszerzenie oferty produktowej w ramach wszystkich grup produktowych (serwery, storage, networking, software, zasilanie) • M&A jako ważny czynnik wspierający wzrost - akwizycje firm o znaczącej pozycji na najważniejszych rynkach regionu CEE, koncentracja na akwizycjach wzmacniających założone kierunki rozwoju spółki • Efektywność organizacyjna – optymalizacja i standaryzacja procesów, zmiana w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim, nowe usługi o wartości dodanej w obszarze logistyki oraz wdrożenie nowego systemu WMS i ERP
Główne założenia strategii w regionie:
• Rozwój nowych działów biznesowych - Value +, Mobile jako wiodących w swoich obszarach w regionie CEE • Rozwój nowych technik zarządzania ryzykiem kredytowym w obsłudze obecnych i nowych partnerów • Wzmocnienie kanału SMB • Wprowadzenie do oferty nowych kategorii produktów – RTV, AGD, smart home, smart fit, smart med, fotowoltaika • Rozwój narzędzi e-commerce w całej grupie kapitałowej (InterLink i BiznesLink) • Ciągłe monitorowanie i realizacja potrzeb klientów i producentów na wszystkich rynkach
Podsumowanie:
• Wzrost udziału w rynku w Polsce do 25% w 2018 r. • Udział w rynku CEE w 2018 r. do 10% • Osiągnięcie pozycji lidera w CEE poprzez wzmacnianie pozycji na poszczególnych rynkach: o Polska – numer 1 w 2018 r. o w 3 największych krajach regionu – pozycja w top 3 w 2018 r. o Kraje bałtyckie – model lekki o Rynek niemiecki – model lekki • Wzrost organiczny oraz M&A • Usprawnienie procesów oraz optymalizacja kosztów – wdrożenie nowego ERP • Wdrożenie filozofii High Performance Organization • Osiągniecie wyceny Grupy ABC Data w wysokości 1 mld PLN do 2018 roku
| | |