pieniadz.pl

ABC Data
Główne założenia strategii ABC Data na lata 2016-2018

29-06-2015


KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 81 / 2015
Data sporzÄ…dzenia: 2015-06-29
Skrócona nazwa emitenta
ABC DATA S.A.
Temat
Główne założenia strategii ABC Data na lata 2016-2018
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:
Zarząd Spółki ABC Data dbając o wysoką jakość, przejrzystość i rzetelność komunikacji przekazuje do publicznej wiadomości główne założenia nowej Strategii ABC Data na lata 2016 – 2018 ("Strategia") zatwierdzonej w dniu dzisiejszym uchwałą Rady Nadzorczej Spółki.

W wyniku przeprowadzonych analiz, których celem było rozpoznanie nowych szans i potencjalnych możliwości rozwoju na poszczególnych rynkach, na których działają spółki należące do grupy kapitałowej, przygotowana została nowa Strategia ABC Daty na lata 2016 - 2018. Skupia się ona na wzmacnianiu fundamentów ABC Daty, jak również na rozwoju modelu biznesowego Spółki w kierunku najbardziej perspektywicznych obszarów.

Kluczowe w Strategii jest położenie nacisku na ciągłe podnoszenie standardu i jakości świadczonych usług w obszarze dystrybucji oraz nowe inicjatywy biznesowe, które stanowią uzupełnienie podstawowej działalności. Strategiczne inicjatywy biznesowe realizowane będą w obszarze projektów e-commerce, rozwijania portfolio produktów mobilnych, współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi, dystrybucji z wartością dodaną (Value+), działalności eksportowej, a także w obszarach wspierających: HR, logistyce, nowym systemie ERP i projektach M&A. Strategia zakłada również aktywne pozyskiwanie nowych producentów w regionie CEE. Wizja:

Osiągnięcie pozycji lidera w dystrybucji IT opartej na e-commerce w regionie CEE poprzez:
• Budowanie lojalności klientów w wyniku poszerzania oferty produktowej, oferowania usług dodatkowych (wsparcia finansowego, wsparcia technicznego), nowych narzędzi e-commerce i platform sprzedażowych oraz usług logistycznych
• Budowanie nowych kanałów sprzedaży
• Rozwijanie relacji z producentami poprzez doskonalenie jakości świadczonych usług, dostarczanie wartości dodanej oraz innowacyjnych rozwiązań e-commerce
• Rozszerzanie zakresu posiadanych kontraktów oraz zawieranie nowych umów z producentami w Polsce oraz regionie CEE
• Usprawnienie procesów oraz optymalizacje kosztów poprzez wdrożenie nowego systemu ERP oraz zmianach w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim

Cele Strategiczne:

• Wzmocnienie pozycji lidera w regionie CEE - rozwój biznesu i budowa pozycji lidera na każdym rynku, na którym Spółka prowadzi działalność (w ramach wybranego spośród trzech modeli biznesowych) poprzez nowe kontrakty na rynkach lokalnych z kluczowymi producentami oraz zaktywizowanie działań sprzedażowych, a także rozwój eksportu
• Rozwój projektów e-commerce jako znaczących wyróżników konkurencyjnych pozwalających znacznie poszerzyć dotychczasową ofertę produktową przy jednoczesnym uniknięciu wzrostu kosztów stałych oraz stworzeniu nowego kanału sprzedaży
• Rozwój obszarów Mobile i Telco - pozyskanie nowych kanałów sprzedaży oraz poszerzenie oferty produktowej o nowe marki, a także rozszerzenie dotychczasowych kontraktów na rynki w regionie
• Rozwój Value+ w obszarze kompetencji doradczych oraz rozszerzenie oferty produktowej w ramach wszystkich grup produktowych (serwery, storage, networking, software, zasilanie)
• M&A jako ważny czynnik wspierający wzrost - akwizycje firm o znaczącej pozycji na najważniejszych rynkach regionu CEE, koncentracja na akwizycjach wzmacniających założone kierunki rozwoju spółki
• Efektywność organizacyjna – optymalizacja i standaryzacja procesów, zmiana w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim, nowe usługi o wartości dodanej w obszarze logistyki oraz wdrożenie nowego systemu WMS i ERP

Główne założenia strategii w regionie:

• Rozwój nowych działów biznesowych - Value +, Mobile jako wiodących w swoich obszarach w regionie CEE
• Rozwój nowych technik zarządzania ryzykiem kredytowym w obsłudze obecnych i nowych partnerów
• Wzmocnienie kanału SMB
• Wprowadzenie do oferty nowych kategorii produktów – RTV, AGD, smart home, smart fit, smart med, fotowoltaika
• Rozwój narzędzi e-commerce w całej grupie kapitałowej (InterLink i BiznesLink)
• Ciągłe monitorowanie i realizacja potrzeb klientów i producentów na wszystkich rynkach

Podsumowanie:

• Wzrost udziału w rynku w Polsce do 25% w 2018 r.
• Udział w rynku CEE w 2018 r. do 10%
• Osiągnięcie pozycji lidera w CEE poprzez wzmacnianie pozycji na poszczególnych rynkach:
o Polska – numer 1 w 2018 r.
o w 3 największych krajach regionu – pozycja w top 3 w 2018 r.
o Kraje bałtyckie – model lekki
o Rynek niemiecki – model lekki
• Wzrost organiczny oraz M&A
• Usprawnienie procesów oraz optymalizacja kosztów – wdrożenie nowego ERP
• Wdrożenie filozofii High Performance Organization
• Osiągniecie wyceny Grupy ABC Data w wysokości 1 mld PLN do 2018 roku


Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm