| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 38 | / | 2008 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-10-21 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| A.C.E. S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Information about possible lower expected net profit dynamics in 2008 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Management Committee of Automotive Components Europe S.A. informs that:
Automotive market was quite stable in first half 2008. However, year to date including September sales of new cars shows a decrease of 4.9% as regards previous year in Western Europe and estimation for the global year end falls by 7.5% in comparison with 2007 (Source, JD Powers). After every month the market is becoming more and more volatile and follows declines in other sectors of the economy and performance of financial markets. Lower sales in old EU countries are in some extent compensated with sales in CEE countries (mainly in Russia), though product mix offered in those countries not fully match our production profile.
Since ACE Group, in a short term, is mainly dependant on car market industry performance, this slowdown results in decrease of our customer orders in the second half of the year. To adopt production capacity to the current situation and to decrease fixed cost level (especially in the production plant located in Spain) the Company is introducing a flexible employment scheme allowing ACE to manage employment level and to match it with the current level of incoming orders.
Though in first half of 2008 the Company generated more than 50% of its expected consolidated full year net profit, experienced decrease of orders could make difficult for ACE to show targeted dynamics of 2008 net profit, but everything will finally depend on the orders level in the last months of this year.
Zarząd Automotive Components Europe S.A. informuje, że:
W pierwszej poÅ‚owie 2008 roku rynek motoryzacyjny byÅ‚ raczej stabilny. Tym niemniej skumulowane dane dotyczÄ…ce sprzedaży nowych samochodów, z uwzglÄ™dnieniem danych wrzeÅ›niowych, pokazujÄ… spadek w Europie Zachodniej o 4.9% w porównaniu do ubiegÅ‚ego roku oraz niższy szacunkowy wynik na koniec roku o 7.5% w porównaniu z rokiem 2007 (źródÅ‚o JD Powers). Z miesiÄ…ca na miesiÄ…c rynek staje siÄ™ coraz bardziej zmienny podążajÄ…c za spadkami w innych sektorach gospodarki oraz problemami sektora finansowego. Niższa sprzedaż w krajach "starej" UE jest w pewnym stopniu kompensowana sprzedażą w krajach Europy Centralnej i Wschodniej (gÅ‚ównie w Rosji), lecz typy samochodów sprzedawane na tych rynkach nie w peÅ‚ni wykorzystujÄ… oferowane przez nas produkty.
Ze wzglÄ™du na to, że w krótkim okresie czasu Grupa ACE jest uzależniona od dziaÅ‚alnoÅ›ci przemysÅ‚u samochodowego, rezultatem obecnego spowolnienia jest spadek, w drugiej poÅ‚owie roku, poziomu zamówieÅ„ od naszych odbiorców. Aby przystosować moce produkcyjne do obecnych warunków oraz aby zmniejszyć poziom kosztów staÅ‚ych (szczególnie w zakÅ‚adzie produkcyjnym w Hiszpanii) SpóÅ‚ka wprowadza elastyczny model zatrudnienia pozwalajÄ…cy ACE na zarzÄ…dzanie poziomem zatrudnienia i dostosowanie go do obecnego poziomu wpÅ‚ywajÄ…cych zamówieÅ„.
Pomimo tego, że w pierwszej poÅ‚owie roku SpóÅ‚ka wypracowaÅ‚a ponad 50% oczekiwanego caÅ‚orocznego skonsolidowanego zysku netto, obecny spadek zamówieÅ„ może utrudnić ACE osiÄ…gniÄ™cie planowanej dynamiki zysku netto w 2008 roku, lecz w efekcie koÅ„cowym wszystko bÄ™dzie zależaÅ‚o od poziomu zamówieÅ„ w ostatnich miesiÄ…cach roku.
| |
|