| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 13 | / | 2006 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2006-04-12 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| AGORA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Od piątku, 14 kwietnia "Gazeta Wyborcza" w całym kraju będzie kosztowała 1,5 zł. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Agora zdecydowała się obniżyć cenę "Gazety Wyborczej" do 1,5 zł w całym kraju w związku z ogłoszeniem ceny nowego produktu Axel Springer. Decyzja ta została podjęta, aby czytelnicy mogli dokonywać wyboru kierując się jedynie jakością, a nie względami ekonomicznymi.
Koncern Axel Springer, prawdopodobnie obawiając się, że niemiecki format trudno przyjmie się na rynku silnie zakorzenionych gazet rodzimych, rozpoczął agresywną wojnę cenową. Ten niemiecki koncern zdobył doświadczenie rynkowe głównie w segmencie tabloidów, gdzie wprowadził drastyczne obniżanie ceny jako dominujący sposób walki o sprzedaż.
Zdaniem Agory tego typu praktyki źle definiują relacje z czytelnikami gazet opiniotwórczych, które polegają na budowaniu z nimi więzi dzięki najwyższej jakości dziennikarstwu i stałemu dialogowi, a nie najtańszej ofercie.
Strategia sprzedaży nowego produktu Axel Springer jest de facto atakiem na cały segment gazet opiniotwórczych w Polsce. Na razie jedyną nowością, jaką spółka ta wprowadza na rynku opiniotwórczym, jest zastosowanie strategii supermarketowej czyli najniższej ceny w kategorii.
Decyzja ta może mieć istotny wpływ na przychody ze sprzedaży egzemplarzowej Gazety Wyborczej.
| |
|