| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 93 | / | 2005 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2005-11-14 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| AGORA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| "NOWY DZIEŃ" – założenia wydawnicze i finansowe | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| W związku z raportami bieżącymi z dnia 4 października i 9 listopada 2005 r., Zarząd Agory SA z siedzibą w Warszawie (Spółka) przedstawia założenia wydawnicze i finansowe dotyczące pisma "NOWY DZIEŃ" - ogólnopolskiego dziennika o szerokim zasięgu.
W dniu 14 listopada ukazał się pierwszy numer dziennika. "NOWY DZIEŃ" będzie się ukazywał 6 razy w tygodniu i - poza wydaniem czwartkowym - będzie kosztował 1 zł. W czwartki cena dziennika wraz z dodatkiem telewizyjnym wyniesie 1,5 zł.
Na podstawie wyników badań marketingowych Spółka szacuje, że jeszcze w tym roku "NOWY DZIEŃ" uplasuje się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się dzienników w Polsce. Zgodnie z założeniami Spółki, osiągnięcie średniej tygodniowej sprzedaży egzemplarzy na poziomie 250.000 powinno zapewnić sukces finansowy przedsięwzięcia. Ze względu na chęć dotarcia do wszystkich potencjalnych czytelników, w początkowym okresie Spółka planuje wysoki poziom nakładów i zwrotów, aby uzyskać wysokie nasycenie rynku.
Wejściu na rynek dziennika "NOWY DZIEŃ" towarzyszy profesjonalnie przygotowana kampania promocyjna obejmująca wszystkie rodzaje mediów. W celu osiągnięcia zakładanych wyników sprzedaży egzemplarzy oraz budowania lojalnej grupy czytelników, Spółka zamierza przeznaczyć istotne środki na działania promocyjne i marketingowe. W czwartym kwartale 2005 r. wydatki te wyniosą od 25 do 30 milionów zł, a w 2006 r. od 35 do 45 milionów zł.
Według szacunków Spółki uwzględniających zakładany poziom sprzedaży egzemplarzowej, "NOWY DZIEŃ" osiągnie rentowność operacyjną w 2008 r. Do tego momentu, tj. w ciągu pierwszych trzech lat, Spółka poniesie wydatki gotówkowe (inwestycje początkowe i finansowanie strat operacyjnych) w wysokości od 60 do 80 milionów zł. Wydatki te istotnie obniżą wyniki finansowe Grupy w czwartym kwartale 2005 r. oraz w 2006 r. Spółka pragnie podkreślić, że powyższe kwoty nie zakładają jakościowych zmian na rynku prasowym związanych z pojawieniem się nowych konkurentów. Jeżeli takie zmiany nastąpią, wydatki Agory mogą ulec zwiększeniu.
Wydawanie nowego ogólnopolskiego dziennika to kolejny krok w realizacji strategii rozwoju Agory. Spółka zamierza wykorzystać swoje 16-letnie doświadczenie na rynku prasy codziennej oraz zasoby finansowe, aby zbudować kolejne rentowne przedsięwzięcie medialne. Zarząd Agory jest przekonany, że w kontekście nasilającej się konkurencji na rynku dzienników w Polsce, umacnianie pozycji rynkowej Spółki poprzez ofensywne i zdecydowane działania przyczyni się do budowania jej długoterminowej wartości dla akcjonariuszy.
| |
|