| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 27 | / | 2005 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2005-05-18 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| AGORA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Uchwała Rady Nadzorczej w sprawie oceny sytuacji Spółki w roku 2004 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Regulamin urzędowego rynku giełdowego - inne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| W związku z przyjęciem przez Spółkę "Dobrych praktyk w spółkach publicznych" uchwalonych na podstawie § 27 Regulaminu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., Rada Nadzorcza uchwala co następuje:
1. Rada Nadzorcza Spółki oceniła sytuację Spółki w roku 2004. Swoją ocenę Rada Nadzorcza formułuje na podstawie przeglądu spraw Spółki i dyskusji z Zarządem, prowadzonych na kwartalnych posiedzeniach odbywanych z udziałem Zarządu i na bieżąco. Rada bierze także pod uwagę ocenę sprawozdań finansowych za pierwsze półrocze i rok obrotowy 2004 dokonaną przez Komisję d/s Audytu, która swoje posiedzenia odbywała z udziałem audytora Spółki.
Rada Nadzorcza Spółki oceniła sytuację Spółki w roku 2004 jako bardzo dobrą. W porównaniu do roku 2003 wyniki finansowe Spółki uległy znacznej poprawie dzięki wzrostowi na rynku reklam, a przede wszystkim dzięki wdrożeniu nowych, uwieńczonych sukcesem projektów i dobrze przeprowadzonej restrukturyzacji. W szczególności Rada Nadzorcza wskazuje, że płynność finansowa Spółki jest bardzo dobra, a Spółka prowadzi przejrzystą politykę w zakresie sprawozdawczości finansowej. Rentowność EBITDA jest wyraźnym dowodem zdrowej sytuacji finansowej Spółki oraz dowodem umocnienia jej pozycji na rynku.
W roku 2004 Spółka we właściwy sposób wykorzystała wzrost na rynku reklamowym dla umocnienia swojej pozycji. Pozycja Gazety Wyborczej, zarówno w odniesieniu do wielkości sprzedanego nakładu, jak i udziału w rynku reklamowym jest nadal bardzo mocna, pomimo zwiększonej presji konkurencyjnej. Na rynku magazynów kolorowych, pomimo spadków sprzedaży egzemplarzowej jaki dotknął cały ten rynek, Spółka umocniła swoją pozycję. W przedsięwzięciu reklamy zewnętrznej na uznanie zasługuje dynamiczny wzrost przychodów oraz solidny wzrost wskaźnika EBITDA. Rada Nadzorcza z aprobatą obserwuje działanie Spółki podjęte w celu optymalizacji efektywności jej działalności w sektorze radiowym. Na uznanie zasługuje również wdrożenie nowych projektów – Avanti, wydawnictw książkowych, poszerzenie skali działalności bezpłatnej gazety Metro – dzięki którym Spółka poszerza skalę swojej działalności i zwiększa wpływy.
Rada Nadzorcza wyraża również przekonanie, iż podjęte w 2004 roku prace nad strategią spółki, również z udziałem konsultantów zewnętrznych, umożliwią wykorzystanie ich efektów w latach najbliższych, w których oczekuje się dobrej koniunktury na rynkach medialnych.
Rada Nadzorcza Spółki wraz z jej Zarządem wszczęła prace nad długoterminowym projektem sukcesji. Zdaniem Rady, projekt ten zapewni ciągłość efektywnego zarządzania Spółką w przypadku zmian w zarządzie wynikających z osiągnięcia wieku emerytalnego przez jej Prezesa. W tym celu Rada Nadzorcza powołała spośród swoich członków Komisję ds. Sukcesji.
2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. | |
|