| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 41 | / | 2010 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2010-10-05 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| APATOR | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Strategia Grupy Apator na lata 2011-2013. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Apator SA przekazuje do publicznej wiadomości strategię Grupy Apator na lata 2011 - 2013, opracowaną z zachowaniem realizacji wizji i misji Grupy Apator.
AspiracjÄ… Grupy Apator jest bycie liderem w segmencie aparatury Å‚Ä…cznikowej i pomiarowej na rynku krajowym jak i na kluczowych rynkach zagranicznych.
W perspektywie najbliższych 3 lat Grupa Apator skoncentruje się na następujących strategicznych filarach:
1. Ekspansja geograficzna - kluczowe rynki dla Grupy Apator obejmujące Europę Środkową i Wschodnią, Rosję oraz kraje bałkańskie zostaną poszerzone o Niemcy, Benelux, Wielką Brytanię i Irlandię.
2. Rynek krajowy - zdobywanie nowych obszarów i sektorów.
3. Rozwój nowoczesnych produktów i usÅ‚ug - w zakresie wytwarzania aparatury Å‚Ä…cznikowej Grupa Apator stanie siÄ™ wiodÄ…cym europejskim specjalistÄ…, natomiast w segmencie aparatury pomiarowej zostanie multiintegratorem dostarczajÄ…cym innowacyjne systemy opomiarowania i odczytu zużycia energii elektrycznej, wody, ciepÅ‚a i gazu.
4. Realizacja polityki jednej silnej marki firmowej "Apator".
Strategiczne cele Grupy Apator do uzyskania w 2013 r. kształtują się następująco:
a) w segmencie pomiarowym:
- być w pierwszej czwórce dostawców aparatury pomiarowej w strategicznym regionie geograficznym,
- osiÄ…gnąć i utrzymać pozycjÄ™ lidera w Polsce na rynku inteligentnych liczników i systemów w każdym z mediów,
- uzyskać przychody ze sprzedaży na poziomie 370 - 450 mln zÅ‚ przy EBITDA 20 – 25%,
- uzyskać 50% przychodów z eksportu,
- uzyskać silną pozycję marki Apator na strategicznych rynkach zagranicznych,
- zapewniać wysokÄ… jakość wyrobów - poziom poniżej 0,5% reklamacji w skali rocznej dla liczników i systemów wszystkich mediów.
b) w segmencie Å‚Ä…cznikowym:
- być w pierwszej trójce dostawców aparatury Å‚Ä…cznikowej w strategicznym regionie geograficznym,
- utrzymać pozycję lidera na rynku aparatury łącznikowej w Polsce,
- uzyskać przychody ze sprzedaży na poziomie 150 - 160 mln zł przy EBITDA 20 - 25%,
- uzyskać 25% przychodów z eksportu,
- uzyskać silną pozycję marki Apator na strategicznych rynkach zagranicznych,
- zapewniać wysokÄ… jakość wyrobów - poziom poniżej 0,1% reklamacji w skali rocznej.
Strategia uwzględnia wyłącznie wzrost organiczny Grupy Apator, natomiast nie obejmuje potencjalnych akwizycji.
Przekazana w niniejszym raporcie bieżącym strategia Grupy Apator nie jest prognozÄ… wyników finansowych spóÅ‚ki publicznej w rozumieniu §5 ust. 1 pkt 25 RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych. | |
|