| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 8 | / | 2009 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2009-05-21 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| APLISENS S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja dotyczÄ…ca zasad Å‚adu korporacyjnego | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d spóÅ‚ki APLISENS S.A. (SpóÅ‚ka, Emitent) informuje, iż celem umacniania transparentnoÅ›ci SpóÅ‚ki, poprawy jakoÅ›ci komunikacji spóÅ‚ki z inwestorami, wzmocnienia ochrony praw akcjonariuszy - także w materiach nie regulowanych przez prawo, SpóÅ‚ka zamierza stosować siÄ™ do wszystkich dobrych praktyk okreÅ›lonych w dokumencie Dobre Praktyki SpóÅ‚ek Notowanych na GPW, przyjÄ™tym uchwaÅ‚Ä… nr 12/1170/2007 Rady GieÅ‚dy z dnia 4 lipca 2007 roku. Inicjalizacja wdrożenia zasad nastÄ…piÅ‚a na podstawie uchwaÅ‚y ZarzÄ…du Emitenta. Jednak na dzieÅ„ dzisiejszy SpóÅ‚ka nie stosuje niektórych zasad.
Zgodnie z § 29 ust. 3 Regulaminu GPW ZarzÄ…d SpóÅ‚ki APLISENS S.A. informuje, iż obecnie SpóÅ‚ka nie stosuje nastÄ™pujÄ…cych zasad Å‚adu korporacyjnego:
"II.1. SpóÅ‚ka prowadzi korporacyjnÄ… stronÄ™ internetowÄ… […].
II.2. SpóÅ‚ka zapewnia funkcjonowanie swojej strony internetowej w jÄ™zyku angielskim, przynajmniej w zakresie wskazanym w części II. pkt 1."
Wyjaśnienie
Emitent prowadzi korporacyjnÄ… stronÄ™ internetowÄ…. Dotychczas strona internetowa speÅ‚niaÅ‚a gÅ‚ównie cel marketingowy, bÄ™dÄ…c peÅ‚nym przewodnikiem po produktach oferowanych przez zakÅ‚ady Emitenta. Obecnie strona jest rozbudowywana o informacje wymagane przez zasady Å‚adu korporacyjnego.
Z uwagi na fakt, iż w strukturze Rady Nadzorczej nie zostaÅ‚y powoÅ‚ane komitety, zamieszczane na stronie internetowej sprawozdania z dziaÅ‚alnoÅ›ci Rady Nadzorczej nie bÄ™dÄ… uwzglÄ™dniaÅ‚y prac jej komitetów.
Od 1 stycznia 2010 r. Emitent zamierza prowadzić stronÄ™ korporacyjnÄ… w peÅ‚nym zakresie również w jÄ™zyku angielskim.
"III. 7. W ramach rady nadzorczej powinien funkcjonować co najmniej komitet audytu. W skÅ‚ad tego komitetu powinien wchodzić co najmniej jeden czÅ‚onek niezależny od spóÅ‚ki i podmiotów pozostajÄ…cych w istotnym powiÄ…zaniu ze spóÅ‚kÄ…, posiadajÄ…cy kompetencje w dziedzinie rachunkowoÅ›ci i finansów. W spóÅ‚kach, w których rada nadzorcza skÅ‚ada siÄ™ z minimalnej wymaganej przez prawo liczby czÅ‚onków, zadania komitetu mogÄ… być wykonywane przez radÄ™ nadzorczÄ….
III. 8. W zakresie zadaÅ„ i funkcjonowania komitetów dziaÅ‚ajÄ…cych w radzie nadzorczej powinien być stosowany ZaÅ‚Ä…cznik I do Zalecenia Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2005 r. dotyczÄ…cego roli dyrektorów niewykonawczych (…)."
Wyjaśnienie
Zgodnie z postanowieniami dokumentów korporacyjnych SpóÅ‚ki, w ramach Rady Nadzorczej przewidziana jest możliwość utworzenia komitetu ds. audytu i komitetu ds. wynagrodzeÅ„. Przynajmniej jeden czÅ‚onek komitetu audytu powinien być czÅ‚onkiem niezależnym, który posiada kompetencje i doÅ›wiadczenie w zakresie rachunkowoÅ›ci i finansów. Obecnie dwóch czÅ‚onków Rady Nadzorczej speÅ‚nia kryteria niezależnoÅ›ci. SpóÅ‚ka zamierza utworzyć komitety po uzupeÅ‚nieniu skÅ‚adu Rady Nadzorczej po rejestracji emisji akcji serii B. Do czasu utworzenia komitetów, ich zadania wykonywać bÄ™dzie caÅ‚a Rada Nadzorcza. W zwiÄ…zku z powyższym na dzieÅ„ sporzÄ…dzenia niniejszego raportu SpóÅ‚ka nie stosuje zasad okreÅ›lonych w pkt. 7 i 8 części III Dobrych Praktyk SpóÅ‚ek Notowanych na GPW.
| |
|