| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 39 | / | 2010 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2010-09-02 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| B3SYSTEM | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zawarcie istotnych umów z Polkomtel S.A. przez COPI S.A. - podmiot zależny od B3System, | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zgodnie z § 5 ust. 1 pkt. 3) Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim, Zarząd B3System S.A. informuje, że w dniu 1 września 2010 roku podmiot zależny od B3System S.A. - spółka COPI S.A. z siedzibą w Warszawie, podpisała umowę ze spółką Polkomtel S.A. z siedzibą w Warszawie, której przedmiotem jest sprzedaż i dostawa przez COPI S.A. do Polkomtel S.A. sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz realizacja usług informatycznych o wartości netto 7 398 000 zł. oraz zakup przez COPI S.A. od Polkomtel S.A. produktów informatycznych o wartości netto 4 000 zł.
Łączna wartość netto umów zrealizowanych przez COPI S.A. z Polkomtel S.A. w okresie ostatnich 12 miesięcy wynosi 11 508 228 zł.
Umowa o największej wartości, to ww. umowa z dnia 1 września 2010 roku. Przedmiotem tej umowy jest: a) sprzedaż, dostawa i konfiguracja sprzętu i oprogramowania informatycznego wraz z usługami gwarancji rozszerzonej świadczonej przez 60 miesięcy na poziomie 24/7/365, z 6-godzinnym gwarantowanym czasem naprawy dla błędów krytycznych i 2–godzinnym czasem reakcji dla błędów niekrytycznych, na kwotę netto 7 398 000 zł; b) zakup przez COPI S.A. od Polkomtel S.A. produktów informatycznych o wartości netto 4 000 zł.
Umowa nakłada na COPI S.A. odpowiedzialność w następującym zakresie:
- w przypadku opóźnień w należytym wykonaniu poszczególnych faz wynikających z harmonogramu realizacji przedmiotu Umowy, z przyczyn leżących po stronie COPI S.A., Spółka COPI S.A. zostanie obciążona karą umowną w wysokości 0,05% wartości netto należności przysługującej COPI S.A. z tytułu realizacji przedmiotu Umowy za każdy rozpoczęty dzień zwłoki;
- w przypadku opóźnienia przekraczającego 50 dni dla poszczególnych faz, Polkomtel S.A. ma prawo odstąpić od Umowy, naliczając jednocześnie karę umowną w wysokości 25% wynagrodzenia, o którym mowa wyżej oraz żądać od COPI S.A. zwrotu zapłaconego wynagrodzenia i zabrania na własny koszt dostarczonego sprzętu i oprogramowania, z zastrzeżeniem uprzedniego wyznaczenia COPI S.A. 40- dniowego terminu na właściwe zakończenie danej fazy i jego bezskutecznego upływu;
- w przypadku opóźnień w wykonywaniu świadczeń serwisu gwarancyjnego Polkomtel S.A. ma prawo do naliczenia kar umownych w wysokości 0,04% należności przysługującej COPI S.A. z tytułu realizacji przedmiotu Umowy za każdą rozpoczęta godzinę przestoju w pracy ponad gwarantowany termin naprawy. COPI S.A.
Ponadto Polkomtel S.A. może dochodzić odszkodowania z tytułu szkód spowodowanych nienależytym wykonaniem przez COPI S.A. przedmiotu Umowy do wartości netto należności przysługującej COPI S.A. z tytułu realizacji przedmiotu Umowy. Powyższy limit odpowiedzialności obejmuje łączną odpowiedzialność COPI S.A. w tym z tytułu kar umownych. W przypadku zaistnienia siły wyższej kary umowne nie będą naliczane. Odpowiedzialność z tytułu utraconych korzyści została w Umowie wyłączona.
Kryterium uznania umów i zamówień zawartych przez COPI S.A. z Polkomtel S.A. za znaczące stanowi łączna ich wartość przekraczająca 10% kapitałów własnych B3System S.A. według stanu na dzień 30.06.2010 roku .
| |
|