| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 14 | / | 2012 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2012-06-12 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| BANKBPH | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Odpowiedzi na pytania Akcjonariusza przekazane podczas Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Bank BPH S.A. przekazuje odpowiedzi na pytania zadane przez Akcjonariusza w trakcie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, które odbyÅ‚o siÄ™ 30 maja 2012 roku w Warszawie.
Odpowiedzi zostaÅ‚y sporzÄ…dzone z zastrzeżeniem art. 428 § 1 i 2 Kodeksu spóÅ‚ek handlowych, tj. jeżeli ujawnienie jest uzasadnione dla oceny sprawy objÄ™tej porzÄ…dkiem obrad i nie wyrzÄ…dzi Bankowi szkody, w szczególnoÅ›ci przez ujawnienie tajemnic technicznych, handlowych lub organizacyjnych przedsiÄ™biorstwa.
1. W odpowiedzi na pytanie dotyczące zadłużenia Banku wobec firm należących do Grupy Kapitałowej GE informujemy, że zadłużenie Banku BPH S.A. wobec tych firm według stanu na dzień 31 grudnia 2011 roku wynosiło:
• 4 357 590 tys. franków szwajcarskich,
• 81 501 tys. euro,
• 1 068 222 tys. zÅ‚otych.
CaÅ‚kowity koszt pożyczek wyniósÅ‚ w 2011 roku 272 366 tys. zÅ‚otych, podczas gdy stosunek zadÅ‚użenia Banku BPH (wobec GE) do kapitaÅ‚u wÅ‚asnego Banku na dzieÅ„ 31.12.2011 roku siÄ™gnÄ…Å‚ prawie 5:1. ZadÅ‚użenie w walucie obcej sÅ‚uży do bieżącego finansowania walutowych kredytów hipotecznych. Bank uznaje finansowanie otrzymane od spóÅ‚ek należących do Grupy GE za bezpieczne (Å›rednio i dÅ‚ugoterminowe) i elastyczne (dostosowane do zapadalnoÅ›ci portfela kredytów walutowych).
2. W odpowiedzi na pytanie dotyczÄ…ce outsourcingu informujemy, że Bank zawarÅ‚ wiele umów dot. outsourcingu, przez które rozumiemy umowy z podmiotami, które uzyskujÄ… dostÄ™p do informacji stanowiÄ…cych tajemnicÄ™ bankowÄ…. Umowy outsourcingu dotyczÄ… usÅ‚ug poÅ›rednictwa w zakresie czynnoÅ›ci podejmowanych przez Bank, takich jak poÅ›rednictwo przy zawieraniu i zmianie umów rachunku bankowego, umów kredytów, pożyczek, umów dotyczÄ…cych ustanowienia prawnego zabezpieczenia kredytów i pożyczek, jak również czynnoÅ›ci faktycznych zwiÄ…zanych z dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… bankowÄ…. Zgodnie z prawem banki sÄ… zobowiÄ…zane do ogÅ‚aszania informacji o przedsiÄ™biorcach, którym powierzyÅ‚y wykonywanie czynnoÅ›ci stanowiÄ…cych outsourcing. Aktualna lista podmiotów, z którymi Bank ma zawarte umowy outsourcingu, aktualizowana miesiÄ™cznie, jest dostÄ™pna na stronie internetowej Banku pod adresem:
http://www.bph.pl/repo/bph/bank/lista_przedsiebiorcow/informacja_o_przedsiebiorcach.pdf
Koszty ponoszone na rzecz spóÅ‚ek dostarczajÄ…cych usÅ‚ugi zewnÄ™trzne i konsultingowe (bez kosztów zwiÄ…zanych z Master Services Agreement (MSA), o których mowa w pkt. 8) nie przekroczyÅ‚y w 2011 roku 10% kosztów ogóÅ‚em Banku.
3. W odpowiedzi na kolejne pytanie, informujemy, iż Bank korzysta z serwerów usytuowanych poza granicami Polski dla wybranych systemów informatycznych. Podstawowym powodem korzystania z takich usÅ‚ug jest chęć zapewnienia odpowiedniej dostÄ™pnoÅ›ci systemów w gwarantowanym trybie 24h/7 dni w tygodniu. DodatkowÄ… korzyÅ›ciÄ… jest obniżanie kosztów Banku zwiÄ…zanych z inwestycjÄ… i utrzymaniem danego rozwiÄ…zania informatycznego poprzez ich wspóÅ‚dzielenie miÄ™dzy różnymi podmiotami w ramach Grupy GE. DziÄ™ki temu możliwe jest stosowanie rozwiÄ…zaÅ„ technologicznych oraz korzystanie z gwarancji poziomów serwisowych, których koszty przewyższaÅ‚yby możliwoÅ›ci Banku, gdyby miaÅ‚ je ponosić samodzielnie. Należy zaznaczyć, że Bank BPH przykÅ‚ada szczególnÄ… wagÄ™ do dziaÅ‚ania w ramach przepisów prawa w zakresie outsourcingu oraz poÅ›wiÄ™ca wiele uwagi aby oÅ›rodki obliczeniowe oraz sama infrastruktura speÅ‚niaÅ‚y wymagane normy bezpieczeÅ„stwa.
4. W odpowiedzi na pytanie dotyczÄ…ce infrastruktury IT informujemy, że technologia informatyczna bardzo szybko siÄ™ zmienia ze wzglÄ™du na rosnÄ…ce wymagania biznesowe, ilość przetwarzanych i przechowywanych danych, jak również zróżnicowanie procesów i produktów oraz zmieniajÄ…ce siÄ™ wymogi prawne. Rekomendacje w zakresie rozwoju architektury systemów IT w Banku BPH zostaÅ‚y zbudowane na podstawie czynników technologicznych, obecnych trendów w technologii, a co wiÄ™cej, produktów Banku oraz dostÄ™pnych Å›rodków inwestycyjnych i zdolnoÅ›ci do absorbcji zmian organizacyjnych.
5. W odpowiedzi na pytanie dotyczÄ…ce systemu ocen pracowniczych informujemy, że ocena pracownicza może być dokonana zarówno w jÄ™zyku polskim jak i angielskim. Przed rozpoczÄ™ciem corocznego cyklu oceny pracowników prowadzone sÄ… sesje szkoleniowe majÄ…ce na celu wsparcie pracowników w tym procesie. Ponadto, każdy pracownik ma dostÄ™p do zamieszczonego na wewnÄ™trznej stronie internetowej Banku podrÄ™cznika w jÄ™zyku polskim opisujÄ…cego proces oceny pracowników Å‚Ä…cznie z tÅ‚umaczeniem poleceÅ„ zawartych w narzÄ™dziu sÅ‚użącym do przeprowadzenia oceny.
6. W odpowiedzi na pytanie o wprowadzanie w Banku pionowej dywizjonalizacji informujemy, że zarzÄ…dzanie Bankiem należy do wyÅ‚Ä…cznej kompetencji ZarzÄ…du Banku, dlatego też żaden z pionów GE Capital nie jest upoważniony do podejmowania decyzji za Bank BPH. IntencjÄ… dokonywanych w Banku zmian jest uproszczenie struktury organizacyjnej.
7. W odpowiedzi na pytanie dotyczÄ…ce kar naÅ‚ożonych przez KNF lub inne instytucje, informujemy, że w latach 2008-2012 na Bank nie zostaÅ‚y naÅ‚ożone żadne kary ani przez regulatorów, takich jak: KNF, UOKIK, GIODO, ani też przez organy skarbowe.
8. W odpowiedzi na pytanie o koszty z tytułu Master Services Agreement (MSA) informujemy, że roczne sprawozdania finansowe Banku zawierają opis tej umowy. W latach 2008-2011 obowiązywały następujące umowy o świadczenie usług konsultingowych zawarte z podmiotami Grupy GE:
8.1) Master Services Agreement (MSA) regulujÄ…ca wspóÅ‚pracÄ™ Banku z GE Consumer Finance.
8.2) Technology Services Agreement (ITSA), zawarta z General Electric Consumer Finance Inc. której przedmiotem jest wsparcie informatyczne Å›wiadczone w zwiÄ…zku z systemami operacyjnymi, które zarzÄ…dzane sÄ… globalnie przez GE.
Koszty zwiÄ…zane z realizacjÄ… tych umów byÅ‚y nastÄ™pujÄ…ce:
• w 2008 roku: 52 148 tys. zÅ‚ (Å‚Ä…cznie w Banku BPH i GE Money Banku przed poÅ‚Ä…czeniem),
• w 2009 roku: 49 780 tys. zÅ‚ (Å‚Ä…cznie w Banku BPH i GE Money Banku przed poÅ‚Ä…czeniem),
• w 2010 roku: 60 184 tys. zÅ‚,
• w 2011 roku: 44 213 tys. zÅ‚.
9. W odpowiedzi na pytanie o programy: naprawczy i aktywizujÄ…cy w stosunku do pracowników informujemy, że Bank wykorzystuje różne sposoby motywacji pracowników do staÅ‚ego podnoszenia efektywnoÅ›ci pracy. SÄ… one zgodne z obowiÄ…zujÄ…cym prawem, standardami etycznymi opisanymi m.in. w kodeksie etycznym tzw. "Duch i Litera" oraz normami rynkowymi, jak też wsparte dziaÅ‚aniem rzeczników spraw pracowniczych, do których pracownik anonimowo może zgÅ‚osić każdÄ… wÄ…tpliwość czy zastrzeżenie.
10. W odpowiedzi na pytanie dotyczÄ…ce 1% wzrostu pÅ‚ac w 2012 roku informujemy, że intencjÄ… ZarzÄ…du Banku byÅ‚a alokacja Å›rodków w celu racjonalizacji pÅ‚acy zasadniczej pracowników najmniej zarabiajÄ…cych. W tym przypadku realne wzrosty wynagrodzeÅ„ przewyższaÅ‚y Å›redniÄ…. Generalnie, ograniczona pula Å›rodków wynikaÅ‚a z oceny bieżącej i prognozowanej sytuacji makroekonomicznej oraz planów biznesowe Banku na najbliższy okres.
Podstawa prawna:
§ 38 ust. 1 pkt 12 RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa paÅ„stwa niebÄ™dÄ…cego paÅ„stwem czÅ‚onkowskim. | |
|