| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 8 | / | 2013 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2013-05-28 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| BANKBPH | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Kandydatury do Rady Nadzorczej Banku | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 6/2013 z dnia 10 maja 2013 r. Bank BPH SA informuje, iż w związku z upływem kadencji obecnej Rady Nadzorczej, został powiadomiony, iż podczas Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia w dniu 6 czerwca 2013 roku następujący, dotychczasowi członkowie Rady Nadzorczej zostaną zaproponowani na kolejną trzyletnią kadencję: 1. Wiesław Rozłucki, 2. Richard A. Laxer, 3. Robert C. Green, 4. Aleš Blažek, 5. Denis Hall, 6. Rafal Rybkowski, 7. Agnieszka Słomka – Gołębiowska, 8. Dorota Podedworna – Tarnowska, 9. Tomasz Stamirowski. Ponadto do składu Rady Nadzorczej zostanie zgłoszony nowy, wskazany poniżej kandydat na członka Rady Nadzorczej: 10. Maurice Benisty.
Życiorysy kandydatów do Rady Nadzorczej Banku:
Wiesław Rozłucki Dr Wiesław Rozłucki jest absolwentem Wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej (1970). Uzyskał stopień doktora w zakresie geografii ekonomicznej. W latach 1990-1994 był doradcą Ministra Finansów, dyrektorem Departamentu Rozwoju Rynku Kapitałowego w Ministerstwie Przekształceń Własnościowych oraz członkiem Komisji Papierów Wartościowych. Pełnił funkcję prezesa zarządu GPW od jej założenia w 1991 r. przez 5 kadencji do 2006 r. Był również przewodniczącym rady nadzorczej Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych oraz członkiem władz Światowej Federacji Giełd i Federacji Giełd Europejskich. Jest aktywnie zaangażowany w ruch corporate governance w Polsce. Jest współzałożycielem i przewodniczącym rady programowej Polskiego Instytutu Dyrektorów, członkiem rad nadzorczych dużych spółek publicznych oraz prowadzi doradztwo strategiczne i finansowe.
Richard Alan Laxer Richard Laxer jest Prezesem i Dyrektorem Zarządzającym GE Capital Europe, Middle East and Africa (EMEA). Jednostka zajmuje się kredytowaniem średnich przedsiębiorstw i konsumentów w całym regionie, działając w 19 krajach, posiadając 80 mld dolarów aktywów i zatrudniając około 19.000 pracowników. Pan Laxer zaczął pracę w GE w roku 1984, jako członek Programu Zarządzania Finansowego spółki i zajmował różne stanowiska związane z finansami. Został mianowany członkiem ścisłego kierownictwa w roku 2003 i jest członkiem Korporacyjnej Rady Wykonawczej GE. Przed objęciem obecnego stanowiska, Pan Laxer był Prezesem i Dyrektorem Zarządzającym Korporacyjnych Usług Finansowych GE, globalnej jednostki kredytowania korporacyjnego GE z 3.800 pracownikami i znaczącym portfelem inwestycyjnym. Wcześniej był Prezesem i Dyrektorem Zarządzającym GE Capital Solutions, globalnej jednostki leasingowej prowadzącej działalność w ponad 30 krajach. W latach od 1991 do 2003 zajmował stanowiska kierownicze, stale zwiększając zakres odpowiedzialności w GE Capital Real Estate, na końcu kierując regionem Azji i Pacyfiku w latach 2001-2003. Pan Laxer skończył studia ekonomiczne w Skidmore College i jest członkiem rady powierniczej tej szkoły oraz członkiem Przyjaciół Rady Prezydenckiej. Jest także aktywnym członkiem klubu 30%, Grupy Prezesów zajmujących się zwiększaniem różnorodności w zarządach spółek brytyjskich.
Robert Charles Green Robert C. Green pełni funkcję Wiceprezesa ds. Finansowych (CFO) GE Capital na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA). W ciągu swojej ponad 23-letniej kariery w GE był zaangażowany w międzynarodowe projekty w kilku kluczowych obszarach biznesowych. Był CFO w GE Money–Americas, gdzie odpowiadał za finanse w USA, Meksyku, Brazylii i Argentynie. Wcześniej pełnił funkcję CFO pionu bionaukowego w GE Healthcare z siedzibą w Wielkiej Brytanii oraz wiceprezesa i menedżera grupy audytowej w GE Capital. Był również CFO w GE European Equipment Finance (EEF) w Wielkiej Brytanii. Pracował dla korporacyjnego audytu wewnętrznego GE i był CFO w GE Americom. Posiada tytuł licencjata Uniwersytetu Maryland, College Park w dziedzinie finansów.
Maurice Benisty Maurice Benisty ma ponad dwadzieścia lat doświadczenia w bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej. Zaczynając w HSBC w roku 1991, wczesne lata kariery spędził jako analityk kredytowy zajmując się oceną ryzyka transakcji w zakresie kredytów udzielanych korporacjom i kredytów podwyższonego ryzyka. W latach od 1994 do 1998 pracował w Paribas, przyczyniając się do tego, że działalność tego banku w zakresie kredytowania sektora telekomunikacyjnego i mediów stała się jedną z czołowych w tej branży w Europie. W latach od 1998 do 2003 zajmował stanowiska o większym zakresie odpowiedzialności w zakresie finansów korporacyjnych w Bankers Trust i Lehman Brothers i zrealizował wiele transakcji dotyczących akcji, fuzji i przejęć oraz obligacji. W roku 2004 rozpoczął pracę w londyńskiej jednostce GE Capital zajmującej się lewarowanym kredytowaniem, a w roku 2008 objął stanowisko Lidera Komercyjnego odpowiedzialnego za ogólnoeuropejski zespół kredytowy zajmujący się pozyskiwaniem środków i poszukiwaniem transakcji na wtórnym rynku dłużnym. W tym czasie reprezentował GE w radzie nadzorczej Grupo Corporativo Ono, hiszpańskiego czołowego operatora kablowego. W roku 2010 przeniósł się do zespołu rozwoju działalności korporacyjnej z odpowiedzialnością za nawiązywanie relacji handlowych oraz organizowanie wspólnych przedsięwzięć w całej Europie. W czerwcu 2013 r. Maurice Benisty został mianowany na swoje obecne stanowisko Dyrektora Handlowego w GE Capital EMEA, odpowiedzialnego za sprzedaż, marketing i zapewnienie najwyższych standardów w zakresie kredytowej działalności komercyjnej i konsumenckiej.
Aleš Blažek Aleš Blažek jest Głównym Radcą Prawnym w GE Capital na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA). Jest absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Karola w Czechach. Przed podjęciem pracy w General Electric w latach 2002-2007 związany był z Citigroup, gdzie obszarami jego praktyki była m.in.: bankowość i finanse, korporacyjne fuzje i przejęcia, przepisy prawa bankowego, spory, zarządzanie projektami i tworzenie nowych produktów. W ramach GE jest odpowiedzialny za wsparcie prawne, zapewnienie zgodności i relacje podmiotów w GE Capital EMEA. Wcześniej, w latach 1996-2000, pełnił rolę Partnera w White & Case, gdzie odpowiadał za takie obszary jak: fuzje i przejęcia, restrukturyzacja, rynki dłużne i kapitałowe oraz bankowość. Członkostwo w organizacjach zawodowych: Członek Czeskiego Stowarzyszenia Adwokatów od 2001.
Denis Hall Denis Hall jest Dyrektorem ds. Ryzyka w Bankowości w GE Capital EMEA. Z bankowością związany jest od początku swojej kariery zawodowej – pierwsza praca w Barclays Bank w roku 1974. W latach 1978-1985 wprowadził pionierskie rozwiązania w zakresie przetwarzania wniosków kredytowych i był zaangażowany w opracowanie jednych z pierwszych systemów scoringowych stosowanych w Wielkiej Brytanii. W roku 1985 zaczął pracę w Citibank, gdzie zajmował stanowiska kierownicze, a następnie został członkiem zarządu Deutsche Bank PGK, Niemcy. W październiku 2007 r. Denis Hall zaczął pracę w GE Money Bank. Zasiadał w radach nadzorczych Garanti Bank w Turcji i BAC w Ameryce Środkowej, a obecnie jest członkiem rady nadzorczej Budapest Banku na Węgrzech i BPH w Polsce.
Dorota Podedworna-Tarnowska Dr Dorota Podedworna-Tarnowska pracuje na stanowisku adiunkta w Instytucie Zarządzania Wartością w Szkole Głównej Handlowej. Ponadto pełni funkcję Prodziekana Studiów Magisterskich oraz kierownika Podyplomowych Studiów Doradztwa Finansowego. Prowadzi badania naukowe w zakresie zarządzania finansami przedsiębiorstwa oraz instrumentów rynku finansowego. Studia magisterskie na kierunku finansów i bankowości ukończyła w 1998 roku Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, w której w 2006 roku obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską. Jest również absolwentką International Faculty Program w IESE Business School University de Navarra oraz Podyplomowych Studiów Podatków i Prawa Podatkowego na Uniwersytecie Warszawskim. Odbyła staż naukowy w New York University Stern School of Business. Autorka książki "Faktoring w Polsce – szanse i zagrożenia rozwoju" oraz wielu innych publikacji i referatów na krajowe i międzynarodowe konferencje. W latach 1999-2001 pełniła funkcję konsultanta w Departamencie Finansów w Ministerstwie Skarbu Państwa. Od 1999 roku zasiada w radach nadzorczych spółek.
Rafał Rybkowski Rafał Rybkowski ukończył studia magisterskie na Wydziale Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie. W latach 1991-1993 pracował jako starszy audytor w Coopers & Lybrand Polska Sp. z o.o., następnie w latach 1993-1996 w Benckiser Poland SA sprawując funkcję kierownika Działu Gospodarki Pieniężnej". Od 1996 do 1999 r. był dyrektorem finansowym i członkiem Zarządu AIG Polska SA, a w latach 1999-2003 dyrektorem finansowym i wiceprezesem Zarządu spółki akcyjnej Metropolitan Life Ubezpieczenia na Życie. W 2003 r. oddelegowany został do MetLife Indonezja, gdzie do 2005 r. był dyrektorem finansowym i wiceprezesem Zarządu. W latach 2005-2006 współuczestniczył w budowie nowej spółki Metlife w Irlandii w Regionie EIMEA (Europa, Indie i Azja Środkowo-Wschodnia). Następnie pełnił funkcję wiceprezydenta ds. finansowych w MetLife Australia oraz w Regionie Azji i Pacyfiku. W 2009 r. zaangażowany przez MetLife US jako doradca przy międzynarodowym projekcie fuzji i przejęć. W latach 2010-2012 pełnił funkcję członka zarządu Ciech S.A. do spraw finansów i IT. Obecnie zajmuje się doradztwem w dziedzinie finansów. Posiada certyfikat The Association of Chartered Certified Accountants (ACCA).
Agnieszka Słomka-Gołębiowska Agnieszka Slomka-Golebiowska pracuje jako adiunkt w Szkole Głównej Handlowej, gdzie prowadzi zajęcia dydaktyczne oraz prace badawcze nad zagadnieniami ładu korporacyjnego. W latach 2006-2009 piastowała stanowisko Dyrektora w Agencji Rozwoju Przemysłu, odpowiadając za nadzór właścicielski, a wcześniej doradzała spółkom prywatnym i spółkom z udziałem Skarbu Państwa jako konsultant w firmie Arthur Andersen. Od 2006 roku zasiada w radach nadzorczych. Ukończyła studia magisterskie w Szkole Głównej Handlowej ze specjalizacją: finanse i bankowość oraz studia MBA we Francuskim Instytucie Zarządzania (IFG). Stopień doktora uzyskała w Szkole Głównej Handlowej, broniąc dysertację na temat nadzoru wierzycielskiego banku nad przedsiębiorstwem. Odbyła staże naukowe na Uniwersytecie w Munster w Niemczech jako stypendystka Fundacji Alexandera von Humboldta w latach 2003-2004 oraz na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley w latach 2001-2002 jako stypendystka Polsko-Amerykańskiej Fundacji Fulbrighta. Odbyła staże naukowe na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley, Cambridge (MIT), Tucson (UoA), Munster, Kopenhadze (CBS), Birmingham (BBS), Berlinie (HSoG) oraz w Wiedniu (WU). Jest autorką wielu opracowań z zakresu ładu korporacyjnego.
Tomasz Stamirowski Tomasz Stamirowski jest Partnerem i Prezesem Zarządu Avallon Sp. z o.o. oraz absolwentem Wydziału Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Łódzkiego oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu w Grenoble (Francja). Posiada wieloletnie doświadczenie w instytucjach finansowych i bardzo dobrą znajomość rynku korporacyjnego, obszarów finansowania strukturalnego oraz fuzji i przejęć. Pracę rozpoczął w 1993 roku w Departamencie Restrukturyzacji Powszechnego Banku Gospodarczego w Łodzi. Od 1995 członek zarządu funduszu inwestycyjnego – PBG Fundusz Inwestycyjny (od 1998 – Pekao Fundusz Kapitałowy), funkcjonującego w ramach struktur bankowych. Od roku 2001 prezes zarządu AVALLON Sp. z o.o., firmy zarządzającej funduszami private equity. Od roku 2004 prezes zarządu AVALLON MBO S.A. – podmiotu inwestycyjnego. Sprawował funkcje Członka rad nadzorczych w wielu firmach (w tym w firmach notowanych na giełdzie: ZETKAMA S.A., KFM S.A., Stomil Sanok S.A.; Masters S.A., Tonsil S.A., Bipromet S.A.). Ukończył szereg kursów specjalistycznych w obszarze finansów.
Podstawa prawna: §5 ust. 1 pkt 22 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim. | |
|