| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 30 | / | 2009 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2009-07-30 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| BANKBPH | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zweryfikowana Strategia Banku | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Bank BPH SA uprzejmie informuje, iż w dniu 29 lipca 2009 roku ZarzÄ…d Banku i Rada Nadzorcza przyjęły Å›rednioterminowÄ… strategiÄ™ rozwoju na lata 2009-2012 dla PoÅ‚Ä…czonego Banku, który powstanie w wyniku fuzji Banku BPH SA z GE Money Bankiem SA. Banki dokonaÅ‚y weryfikacji kluczowych elementów planów biznesowych spowodowanej zmianÄ… warunków makroekonomicznych, (co byÅ‚o zapowiedziane w Raporcie bieżącym nr 58/2008 z dnia 25 listopada 2008 roku).
Bank BPH i GE Money Bank dokonaÅ‚y postÄ™pu w przygotowaniach do integracji obydwu banków, dziÄ™ki której PoÅ‚Ä…czony Bank uplasuje siÄ™ wÅ›ród pierwszej piÄ…tki banków uniwersalnych w Polsce.
PoÅ‚Ä…czony Bank aspiruje do zdobycia pozycji banku pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych, maÅ‚ych i Å›rednich przedsiÄ™biorstw (MSP) oraz Å›redniej wielkoÅ›ci klientów korporacyjnych. Na dzieÅ„ fuzji PoÅ‚Ä…czony Bank bÄ™dzie posiadaÅ‚: 319 oddziaÅ‚ów wÅ‚asnych, 150 placówek partnerskich dziaÅ‚ajÄ…cych na zasadzie franczyzy, 11 centrów korporacyjnych, 18 centrów MSP oraz 250 mobilnych agentów dedykowanych do tego segmentu, a także 2 700 placówek agencyjnych i 3 300 punktów sprzedaży ratalnej. WedÅ‚ug zaÅ‚ożeÅ„ Strategii, do roku 2012 sieć dystrybucji obejmie: 337 oddziaÅ‚ów wÅ‚asnych, 350 placówek partnerskich, 11 centrów korporacyjnych, 25 centrów MSP oraz 350 mobilnych agentów dla tego segmentu, jak również 2 300 placówek agencyjnych i 2 800 punktów sprzedaży ratalnej. Strategia Banku oparta bÄ™dzie na zapewnieniu dostÄ™pu do produktów i usÅ‚ug poprzez wykorzystanie wielokanaÅ‚owej sieci dystrybucji, z koncentracjÄ… na bankowoÅ›ci internetowej i telefonicznej, która przyczyni siÄ™ ma do wzrostu kont internetowych z 400 tys. w roku 2009 do 1,5 mln w 2012 r.
Do 2012 roku PoÅ‚Ä…czony Bank bÄ™dzie dążyÅ‚ do umocnienia swojej pozycji w segmencie MSP, zdobywajÄ…c 10% udziaÅ‚ w kredytach dla tej grupy klientów. Na rynku detalicznym aspiracjÄ… poÅ‚Ä…czonego Banku jest 11% udziaÅ‚ w segmencie kart kredytowych, 8% udziaÅ‚ w kredytach gotówkowych i 4% udziaÅ‚ w kontach osobistych oraz utrzymanie 30% udziaÅ‚u w segmencie kredytów ratalnych, a także 7% udziaÅ‚ w kredytach hipotecznych. Bank bÄ™dzie również intensywnie rozwijać bankowość korporacyjnÄ…, a zwÅ‚aszcza nowoczesne produkty transakcyjne, i zwiÄ™kszy udziaÅ‚ w rynku kredytów dla przedsiÄ™biorstw. Celem PoÅ‚Ä…czonego Banku jest także zdobycie 7% udziaÅ‚u w negocjowanych podstawowych produktach skarbowych, oferowanych w walutach obcych, a także 4% udziaÅ‚u w depozytach klientów indywidualnych, MSP i klientów korporacyjnych.
Strategia przewiduje osiÄ…gniÄ™cie nastÄ™pujÄ…cych celów finansowych w 2012 roku:
Wskaźnik zwrotu na kapitale (ROE) na poziomie 17% lub więcej;
Wskaźnik zwrotu na aktywach (ROA) - 2% lub powyżej;
Relacja kosztów do dochodów - poniżej 50%;
WspóÅ‚czynnik wypÅ‚acalnoÅ›ci - 10% lub wiÄ™cej;
Åšrednia roczna stopa wzrostu aktywów w latach 2009-2012 - ok. 6% z 39 mld zÅ‚ w 2009 r. do 47 mld zÅ‚ w 2012 r.;
Åšrednia roczna stopa wzrostu kredytów w latach 2009-2012 - ok. 8%;
Åšrednia roczna stopa wzrostu depozytów w latach 2009-2012 - ok. 15% z 13 mld zÅ‚ w 2009 r. do 19 mld zÅ‚ w 2012 r.;
Åšrednia roczna stopa wzrostu kredytów w segmencie klientów indywidualnych i MSP w latach 2009-2012 - ok. 7% z 31 mld zÅ‚ w 2009 r. do 39 mld zÅ‚ w 2012 r.;
Åšrednia roczna stopa wzrostu kredytów korporacyjnych w latach 2009-2012 - ok. 19% z 2 mld zÅ‚ w 2009 r. do 3 mld zÅ‚ w 2012 r.;
Średnie inwestycje w latach 2009-2012: ok. 200 mln zł rocznie;
Jednorazowe koszty integracji: ok. 85 mln zł;
Roczny wpÅ‚yw synergii przed opodatkowaniem poczÄ…wszy od 2012 roku – 240 mln zÅ‚.
Zastrzeżenie:
Prognozy i zapowiedzi zawarte w niniejszym raporcie sÄ… oparte na szeregu zaÅ‚ożeniach oraz szacunkach, które, mimo iż uznawane przez ZarzÄ…d Banku BPH SA za wiarygodne, sÄ… zależne od okolicznoÅ›ci i warunków biznesowych, operacyjnych, ekonomicznych i rynkowych, z których wiele pozostaje poza jego kontrolÄ…. Faktyczne wyniki mogÄ… materialnie różnić siÄ™ od przewidywanych. | |
|