| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 38 | / | 2011 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2011-11-17 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| BMPAG | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Świeże pieniądze dla Freshmilk NetTV GmbH | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| SpóÅ‚ka bmp media investors AG (ISIN DE0003304200) nabyÅ‚a w wyniku podwyższenia kapitaÅ‚u 16,5% udziaÅ‚ów spóÅ‚ki Freshmilk NetTV GmbH, dziaÅ‚ajÄ…cej w dziedzinie web tv. Fundusz VC Kreativwirtschaft Berlin zarzÄ…dzany przez IBB Beteiligungsgesellschaft nabyÅ‚ identycznÄ… ilość udziaÅ‚ów.
Freshmilk NetTV prężnie kontynuuje rozbudowÄ™ serwisów web tv "Freshmilk.TV“ oraz "Berlinfashion.TV“, które częściowo istniejÄ… już od 2000 roku, kiedy ich operatorem byÅ‚ jeszcze Freshmilk Creative Media GmbH. Serwisy te w ubiegÅ‚ych latach wielokrotnie otrzymywaÅ‚y krajowe i miÄ™dzynarodowe nagrody.
Marka stacji "Freshmilk TV" kojarzy siÄ™ dziÅ› z innowacyjnÄ…, autentycznÄ… telewizjÄ… miejskÄ… generacji internetowej, która w przyszÅ‚oÅ›ci bÄ™dzie pracowaÅ‚a nad wzmocnionym ukierunkowaniem swoich formatów.
Marka stacji "BerlinFashion.TV" od samego poczÄ…tku emisji programu staÅ‚a siÄ™ jednym z najbardziej uznanych i obszernych specjalistycznych serwisów z zakresu mody i projektowania w caÅ‚ej Europie. Po rebrandingu na "FashionDaily.TV“ planuje siÄ™ wzmocnienie miÄ™dzynarodowego profilu marki tej stacji.
Obydwie stacje produkujÄ… dziÅ› przeważajÄ…cÄ… część swoich treÅ›ci samodzielnie, w przyszÅ‚oÅ›ci planuje siÄ™ rozszerzenie oferty o treÅ›ci innych producentów oraz rozbudowÄ™ zasiÄ™gu poprzez budowÄ™ sieci partnerskiej. Przewiduje siÄ™ m.in. emisje w licznych serwisach telewizji hybrydowej i domów wydawniczych oraz na platformie mobilnej telewizji dailyme. DziÄ™ki temu Freshmilk NetTV oferuje emisjÄ™ zarówno wielokanaÅ‚owÄ… jak i wieloplatformowÄ…, a reklamodawcom udostÄ™pnia atrakcyjnÄ… mieszankÄ™, której zasiÄ™g zostanie istotnie rozbudowany do koÅ„ca 2012 roku.
WedÅ‚ug szacunków Zrzeszenia Sklepów Internetowych (OVK) przy Federalnym ZwiÄ…zku Gospodarki Cyfrowej (BDVW) niemiecki rynek reklamy w formacie wideo wzroÅ›nie w bieżącym roku o ok. 115 procent, do 184 milionów euro, co jest najwiÄ™kszÄ… dynamikÄ… wzrostu wÅ›ród dużych formatów reklamy w Internecie. Wideo dziÄ™ki smartfonom, tabletom, a ostatnio też telewizji Smart TV staje siÄ™ coraz atrakcyjniejszym formatem dla reklamodawców. Badania rynku potwierdzajÄ… dynamiczny wzrost popytu w kolejnych latach, niemniej jednak treść wysokiej jakoÅ›ci pozostanie wÄ…skim gardÅ‚em.
Freshmilk NetTV pozycjonuje siÄ™ jako finansowana z reklamy sieć produkcji internetowych treÅ›ci telewizyjnych, a dziÄ™ki posiadaniu peÅ‚nych praw autorskich do treÅ›ci programów ma obszerne możliwoÅ›ci do inscenizacji treÅ›ci reklamowych wg. życzeÅ„ klientów.
Inicjatorzy serwisu, Kai Wermer i Klaas Imgenberg, uznajÄ…, że w segmencie lifestyle istnieje znaczny potencjaÅ‚ wzrostu dla marek formatów programowych o wysokiej jakoÅ›ci i majÄ… już konkretne pomysÅ‚y na rozbudowÄ™ programu np. o formaty seriali z wÅ‚asnej produkcji.
Kaj Wermer, prezes zarzÄ…du Freshmilk NetTV GmbH, komentuje: "Zmienia siÄ™ sposób oglÄ…dania tv. Jednakże reklama wideo online caÅ‚y czas wykorzystuje spoty, czyli format pochodzÄ…cy z lat 60-tych. DziÄ™ki naszemu nowatorskiemu modelowi reklamowemu, który jest w peÅ‚ny interaktywny i osadzony w czasie oglÄ…dania treÅ›ci (view-time), ta sytuacja ulegnie zmianie."
Jens Spyrka, prezes zarzÄ…du bmp Media Investors AG, mówi: "We wspóÅ‚pracy z zaÅ‚ożycielami planujemy dalszy rozwój Freshmilk NetTV w kierunku serwisu wideo o wysokim zasiÄ™gu w segmencie Urban Lifestyle i dopatrujemy siÄ™ doskonaÅ‚ych możliwoÅ›ci monetaryzacji. Freshmilk Net TV jest bardzo interesujÄ…cym uzupeÅ‚nieniem dla naszego portfela, w którym sÄ… już dwie spóÅ‚ki z dziedziny wideo – dailyme.tv i instream media – skompletowane przez firmÄ™ Castaclip GmbH należącÄ… do portfela BFB Frühphasenfonds GmbH".
Clemens Kabel, prokurent IBB Beteiligungsgesellschaft, dodaje: "ZaÅ‚ożyciele Freshmilk NetTV przekonali nas swoim wieloletnim doÅ›wiadczeniem i odniesionymi sukcesami. Berlin jako kreatywna stolica Niemiec jest idealnym miejscem na realizacjÄ™ tego projektu oraz na pomyÅ›lny rozwój spóÅ‚ki. Åšrodowisko dostarcza autentyczne treÅ›ci i pomaga przy miÄ™dzynarodowym pozycjonowaniu nowo utworzonych marek formatów".
O bmp media investors:
SpóÅ‚ka inwestycyjna bmp media investors AG (ISIN DE0003304200) inwestuje w dynamicznie rozwijajÄ…ce siÄ™ spóÅ‚ki z dziedziny mediów i usÅ‚ug marketingowych w Niemczech i w Polsce. WiÄ™kszość inwestycji dotyczy faz rozwoju: seed, start-up i ekspansji.
Dotychczas bmp media investors dokonaÅ‚a ponad 30 inwestycji w segmencie mediów i usÅ‚ug marketingowych. WÅ›ród udanych wyjść z inwestycji znajdujÄ… siÄ™ m.in. firmy eProfessional, Gamigo, YOC, K2, Bankier, Nokaut i nugg.ad. Aktualny portfel obejmuje obok Self Loading Content GmbH m.in. firmy brand eins Medien AG, Xamine GmbH oraz dailyme/Self Loading Content GmbH.
Podstawa prawna: Art. 56 ust. 6 ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spóÅ‚kach publicznych z późn. zm.Podstawa prawna: Art. 56 ust. 6 ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spóÅ‚kach publicznych z późn. zm.
| |
|