| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 15 | / | 2013 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2013-08-29 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| BMPAG | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Sprzedaż firmy mbr targeting na rzecz Ströer Digital | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Po zaledwie roku i realizujÄ…c wewnÄ™trznÄ… stopÄ™ zwrotu (IRR) na poziomie 268%, spóÅ‚ka bmp media investors AG (ISIN DE0003304200) sprzeda, o ile zostanÄ… speÅ‚nione warunki zawieszajÄ…ce, swoje udziaÅ‚y w firmie mbr targeting GmbH na rzecz Ströer Digital Group GmbH. Jest to drugie udane wyjÅ›cie z inwestycji w segmencie targetowania po przejÄ™ciu firmy Nugg.ad przez Deutsche Post trzy lata temu. Strony zobowiÄ…zaÅ‚y siÄ™ nie ujawniać ceny zakupu. ZamkniÄ™cie transakcji oczekiwane jest na poczÄ…tku października, w zależnoÅ›ci od speÅ‚nienia okreÅ›lonych warunków.
bmp zostaÅ‚a inwestorem mbr dopiero w czerwcu 2012 roku wspólnie z funduszem VC Fonds Technologie Berlin, zarzÄ…dzanym przez IBB Beteiligungsgesellschaft oraz grupÄ… anioÅ‚ów biznesu skupionych wokóÅ‚ Dirka Freytaga. mbr jest firmÄ… technologicznÄ… dziaÅ‚ajÄ…cÄ… w dziedzinie marketingu online, która w ostatnich 12 miesiÄ…cach coraz bardziej skoncentrowaÅ‚a swojÄ… pracÄ™ na optymalizacji kampanii reklamowych w zakresie licytacji w czasie rzeczywistym (real-time bidding). Algorytm firmy mbr targeting, bazujÄ…cy na 10-letniej pracy przygotowawczej naukowców, umożliwia zwiÄ™kszenie efektywnoÅ›ci handlu internetowego i reklamy cyfrowej dziÄ™ki unikalnej metodzie segmentacji użytkowników.
W licznych kampaniach, mbr udowodniÅ‚a w imponujÄ…cy i szybko wymierny sposób skuteczne rozpoznawanie użytkowników za pomocÄ… swojego skalowalnego i samouczÄ…cego siÄ™ rozwiÄ…zania. Fakt ten już na wczesnym etapie budziÅ‚ chęć strategicznych partnerów na przejÄ™cie firmy. Ströer Digital przejmie na razie 79,1% udziaÅ‚ów w firmie. UsÅ‚ugi mbr nadal bÄ™dÄ… dostÄ™pne dla zewnÄ™trznych klientów, natomiast w pierwszej kolejnoÅ›ci przyczyniÄ… siÄ™ do kolejnego wzrostu innowacyjnoÅ›ci i wydajnoÅ›ci w zakresie zasiÄ™gu firmy Ströer oraz do uzupeÅ‚nienia portfela usÅ‚ug Ströer. Jens Spyrka, CzÅ‚onek ZarzÄ…du bmp Media Investors, komentuje: "JesteÅ›my dumni, że we wspóÅ‚pracy z innymi czÅ‚onkami naszego konsorcjum, wspieraliÅ›my w ostatnich miesiÄ…cach zespóÅ‚ mbr targeting pod kierownictwem Pabla Metza i Christopha Tavana, przy wypracowaniu korzyÅ›ci pÅ‚ynÄ…cych z rozwiÄ…zania mbr oraz jego optymalnego pola zastosowania. JesteÅ›my pewni, że mbr jako część Ströer Digital przyÅ›pieszy jeszcze tÄ™ pozytywnÄ… dynamikÄ™ oraz życzymy zespoÅ‚owi firmy samych sukcesów w przyszÅ‚oÅ›ci.“ Podstawa prawna: Art. 56 ust. 6 ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spóÅ‚kach publicznych z późn. zm.
| |
|