| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 18 | / | 2010 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2010-08-24 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| BMPAG | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| nugg.ad sprzedany na rzecz Deutsche Post | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| bmp Media Investors AG & Co. KGaA, spóÅ‚ka w 100% zależna od bmp AG (ISIN DE0003304200), informuje o dokonaniu kolejnego udanego wyjÅ›cia z jednej ze spóÅ‚ek portfela inwestycyjnego. Posiadany pakiet 22,89% akcji berliÅ„skiej spóÅ‚ki nugg.ad AG sprzedaÅ‚a w ramach przejÄ™cia wszystkich akcji przez Deutsche Post Beteiligungen Holding GmbH, spóÅ‚kÄ™ w 100% zależnÄ… od Deutsche Post AG.
bmp nabyÅ‚a swoje udziaÅ‚y w nugg.ad w 2006 roku wspólnie z VC Fonds Berlin (IBB) i jako wiodÄ…cy inwestor odpowiadaÅ‚a za strukturyzacjÄ™ oraz przeprowadzenie dwóch kolejnych rund inwestycyjnych, dla których pozyskano kolejnych inwestorów finansowych. W 2007 roku do akcjonariatu doÅ‚Ä…czyÅ‚a firma Media Ventures, w 2008 roku fundusz European Founders Fund.
Strony zobowiÄ…zaÅ‚y siÄ™ nie ujawnić ceny zakupu. Po ujÄ™ciu w rachunku zysków i strat odwrócenia odpisu aktualizujÄ…cego wartość inwestycji w ramach wyceny w wartoÅ›ci godziwej (IFRS) w 2007 i 2008 roku oraz w II kwartale 2010 roku, transakcja skutkuje kolejnym zwiÄ™kszeniem wyniku finansowego o wiÄ™cej niż 1,5 mln EUR w III kwartale, i stanowi tym samym o części sukcesu bmp w 2010 roku. WewnÄ™trzna stopa zwrotu (IRR) zrealizowana w tej wymagajÄ…cej transakcji wyniosÅ‚a blisko 50%.
Jens Spyrka, prezes zarzÄ…du bmp Media Investors, komentuje: "JesteÅ›my dumni z faktu, że w ostatnich czterech latach wspólnie z naszymi partnerami inwestycyjnymi wspieraliÅ›my rozwój wybitnego zespoÅ‚u nugg.ad AG pod kierownictwem zaÅ‚ożyciela i prezesa zarzÄ…du Stephana Nollera, w wyniku czego firma staÅ‚a siÄ™ najwiÄ™kszÄ… platformÄ… targetowania w Europie. Zawarte porozumienie, które zapewnia niezależny dalszy rozwój nugg.ad w ramach Grupy KapitaÅ‚owej Deutsche Post, daje ogromny potencjaÅ‚ dla pomyÅ›lnego i przyspieszonego dalszego rozwoju oraz do zajÄ™cia ugruntowanej i trwaÅ‚ej pozycji w Å‚aÅ„cuchu tworzenia wartoÅ›ci branży reklamy internetowej jako wiodÄ…cej firmy oferujÄ…cej usÅ‚ugi targetowania dla domów mediowych i agencji reklamowych."
Podstawa prawna: par. 36 RozporzÄ…dzenia Rady Ministrów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych (Dz. U. z dn. 26 października 2005 r. nr 209; poz. 1744).
| |
|