| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 9 | / | 2010 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2010-04-26 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| BMPAG | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| bmp inwestuje w vertical techmedia | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Firma bmp AG (GPW: BMPAG) informuje o nowej inwestycji dokonanej przez spóÅ‚kÄ™ zależnÄ… bmp Media Investors AG & Co. KGaA, wyspecjalizowanÄ… w dziedzinie mediów i usÅ‚ug marketingowych.
23 kwietnia 2010 roku nabyÅ‚a ona w drodze emisji nowych akcji 22,5% kapitaÅ‚u zakÅ‚adowego internetowego domu mediowego vertical techmedia AG i.G (VTM). Wspólnie z partnerem inwestycyjnym Software & Support Verlag GmbH bmp zgodziÅ‚a siÄ™ zainwestować w firmÄ™ szeÅ›ciocyfrowÄ… kwotÄ™ w euro.
VTM zajmuje siÄ™ dystrybucjÄ… mediów reklamowych wybranych, wymagajÄ…cych marek internetowych z obszaru IT i elektroniki konsumenckiej (CE). Jako sieć pionowa, VTM oferuje reklamodawcom dostÄ™p do decydentów, konsumentów i multiplikatorów zainteresowanych tÄ… tematykÄ…. Poprzez VTM reklamodawcy mogÄ… dotrzeć do tych grup docelowych w sposób prosty i efektywny, wybierajÄ…c oferty "szyte na miarÄ™" dla poszczególnych stron internetowych lub zamawiajÄ…c specyficzne kanaÅ‚y obejmujÄ…ce kilka serwisów.
Sieci pionowe stanowiÄ… coraz częściej wybieranÄ… alternatywÄ™ dla sieci "Å›lepych" i wielkich generalistów wÅ›ród mediów internetowych. DziÄ™ki nim wydawcy wysokojakoÅ›ciowych treÅ›ci mogÄ… zarówno osiÄ…gnąć znacznie wiÄ™ksze przychody ze sprzedaży miejsc reklamowych w Internecie jak i uzyskać wiÄ™kszÄ… przejrzystość i bardziej dopasowane usÅ‚ugi. Z reguÅ‚y wspóÅ‚praca pomiÄ™dzy domem mediowym i operatorem strony dotyczy także rozwoju treÅ›ci danej oferty (audience development).
Oprócz standardowych ofert, np. banerów, wykorzystuje siÄ™ w sposób istotny uruchamianie specjalnych formatów reklamowych, takich jak "celowa integracja redakcyjna", ponieważ wykazujÄ… one znacznie lepszÄ… wydajność i spotykajÄ… siÄ™ z lepszÄ… reakcjÄ… ze strony grup docelowych.
VTM wspiera spóÅ‚ki i agencje już na etapie planowania kampanii i Å›wiadczy dodatkowe usÅ‚ugi.
DoÅ›wiadczony zespóÅ‚ wokóÅ‚ Hermanna Eidena i Jensa Schmidtmanna wyróżnia siÄ™ sieciÄ… bardzo dobrych kontaktów w Å›wiecie agencji reklamowych i bezpoÅ›rednim dostÄ™pem do producentów artykuÅ‚ów markowych z branż IT i CE. Hermann Eiden jest jednym z zaÅ‚ożycieli firmy Tom’s Guides Publishing AG, która do czasu udanego wyjÅ›cia w 2007 roku również byÅ‚a spóÅ‚kÄ… portfelowÄ… bmp; do niedawna odpowiadaÅ‚ za Niemcy, EuropÄ™ WschodniÄ… i EuropÄ™ PóÅ‚nocnÄ….
Jens Spyrka, partner bmp AG, komentuje: "Od najpóźniej 2009 roku Internet staÅ‚ siÄ™ wiodÄ…cym medium dla konsumentów i decydentów. Reklamodawcy coraz lepiej rozumiejÄ… i wykorzystajÄ… tÄ™ tendencjÄ™. Vertical techmedia dziÄ™ki bezkompromisowemu przestrzeganiu jakoÅ›ci ma na tym rynku Å›wietnÄ… pozycjÄ™ wyjÅ›ciowÄ…. Czynnikiem decydujÄ…cym o naszej inwestycji byÅ‚a również dÅ‚ugoletnia udana wspóÅ‚praca z zaÅ‚ożycielem, Hermannem Eidenem."
Podstawa prawna: par. 36 RozporzÄ…dzenia Rady Ministrów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych (Dz. U. z dn. 26 października 2005 r. nr 209; poz. 1744).
| |
|