| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 29 | / | 2006 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2006-11-20 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| BMPAG | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| bmp objęła 17,5% udziałów w nugg.ad | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Firma bmp AG (ISIN: DE0003304200; GPW: BMPAG) nabyła 17,5% akcji spółki nugg.ad AG z siedzibą w Berlinie.
Berlińska spółka mediowa, która została założona w maju 2006 roku, otrzyma od bmp AG oraz spółki IBB Beteiligungsgesellschaft mbH kapitał w celu wsparcia wzrostu oraz skutecznego wejścia na rynek. Większościowymi akcjonariuszami pozostaną założyciele spółki: Frank Wagner, Stephan Noller oraz Andreas Weigend, profesor Uniwersytetu Stanford. Partnerem inwestycyjnym jest fundusz venture capital zarządzany przez spółkę IBB Beteiligungsgesellschaft mbH z Berlina.
nugg.ad zajmuje się tzw. technologiami targetowania, dzięki którym na stronach internetowych można w czasie rzeczywistym wyświetlać reklamę dopasowaną do każdego pojedynczego użytkownika strony. W tym celu spółka nugg.ad jako pierwsza w Europie łączy ankietowe badania rynku z techniczną analizą zachowania użytkowników. Wynikiem tego jest "Predictive Targeting", czyli targetowanie predykcyjne, skutkujące w wymiernym zwiększeniu oglądalności oraz akceptacji kampanii mediowych. Oferta ta spotyka się ze szczególnym zainteresowaniem wśród reklamodawców oraz firm reklamowych i marketingowych działających w branży dóbr konsumpcyjnych.
Jako pierwszych klientów, dziesięcioosobowy zespół założycielski z Berlina pozyskał spółki United Internet oraz TNS Infratest. Obecnie technologia jest testowana przez kilka dużych firm reklamowych i marketingowych.
"Cieszymy się z tej nowej inwestycji. Wraz z zespołem doświadczonych założycieli i pracowników, po raz kolejny wdajemy się w niezwykle ciekawą tematykę z bardzo dobrą perspektywą sukcesu. Nugg.ad wytwarza relewancję i wydajność, a obie stanowią maksymy obecnego rozwoju Internetu", mówi Jens Spyrka, partner bmp AG, odpowiedzialny za tę nową inwestycję.
Do inwestycji bmp doszło na tle silnego wzrostu internetowych budżetów mediowych. Przede wszyskim producenci artykułów markowych przeznaczają coraz więcej środków na budżety reklamowe mediów cyfrowych, a mniej na budżety analogowe. W wyniku tego rozwoju, przychody wiodących firm z zakresu reklamy internetowej w Niemczech z samej sprzedaży graficznych powierzchni reklamowych (banerów) wzrosły w pierwszych trzech kwartałach 2006 roku o 58%. Choć Internet w Niemczech ma już 12-procentowy udział w całości użytkowania mediów, to dopiero 5% budżetów jest wydanych online (wg. danych OVK).
Podstawa prawna: par. 36 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych (Dz. U. z dn. 26 października 2005 r. nr 209; poz. 1744). | |
|