| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 20 | / | 2006 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2006-06-26 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| BMPAG | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| bmp sprzedaLa udziały w firmie eprofessional GmbH
Przypływ środków 4 mln EUR – zysk siedmiocyfrowy
| |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Spółka bmp AG (WKN 330420) sprzedała posiadany 25,5 procentowy udział w firmie eprofessional GmbH, agencji full service w dziedzinie marketingu w wyszukiwarkach, na rzecz ZANOX.de AG z Berlina. Przychody z transakcji, łącznie ze zwrotem środków zainwestowanych na zasadach spółki cichej, wynoszą 4 mln EUR. bmp ze zbycia udziałów realizuje zysk w siedmiocyfrowej wysokości.
Założona w 1999 roku agencja dołączyła do grona spółek portfelowych bmp w czerwcu 2000 roku. Od tamtej pory eprofessional awansował na miejsce jednej z czołowych firm w zakresie marketingu w wyszukiwarkach w skali europejskiej. bmp towarzyszyła temu procesowi nie tylko finansowo, lecz także w oparciu o istniejącą sieć kontaktów, wspierała rozwój przedsiębiorstwa poprzez wnoszenie potrzebnego know-how. Firma zatrudnia obecnie ponad 50 pracowników i stała się jedną z wiodących niemieckich agencji, świadcząc usługi dla ponad 100 reklamodawców, wśród których znajdują się takie znane firmy, , jak np. Beiersdorf, Maggi i Otto.
Dokonana aktualnie sprzedaż na rzecz działającej w skali międzynarodowej firmy Zanox.de świadczy o tym, z jakim sukcesem bmp identyfikuje i rozwija młode przedsiębiorstwa. Sven Ossenbrüggen, partner bmp ds. eprofessional, mówi: "Dokonaną obecnie transakcją zakończymy rozpoczętą 6 lat temu bardzo pomyślną i przyjemną współpracę z eprofessional - z zarządem, pracownikami oraz wspólnikami. Cieszymy się, że w postaci Zanoxa znaleziono nabywcę, który otwiera przed spółką, zarządem i pracownikami mnóstwo ciekawych opcji".
Christian Petersen, prezes eprofessional, komentuje: "Zarówno kapitał, który zainwestowała w nas bmp, jak i know-how, który nam udostępnili, były niezwykle wartościowe dla pomyślnego rozwoju naszego biznesu. To obszerne wsparcie było jednym z czynników, dzięki którym z naszego zespołu założycieli powstawała jedna z czołowych agencji full-service w zakresie marketingu w wyszukiwarkach w Europie.
Thomas Heßler, CEO Zanoxa, dodaje: "Dzięki know-how eprofessional w zakresie SEM i naszej globalnej strukturze, będziemy pierwszym dostawcą globalnego rozwiązania software'owego SEM-API na świecie. Pozwala to na integrację wszystkich liczących się wyszukiwarek jak np. Google, Yahoo!Search, Miva czy Baidu."
"Pasujemy do siebie zarówno na szczeblu narodowym jak i międzynarodowym, mamy szansę osiągnąć istotne synergie. Tą strategiczną akwizycją robimy wielki krok naprzód na dynamicznie rozwijającym się rynku marketingu w wyszukiwarkach. Eprofessional przyczyni się do dalszego podnoszenia naszej zyskowności i pozwoli w tym roku na osiągnięcie przychodów powyżej 100 mln EUR. eprofessional ma wspaniałą renomę jako profesjonalna agencja marketingu w wyszukiwarkach, którą w dużej mierze zawdzięcza faktowi, że know-how techniczny jest pierwszorzędny", wyjaśnia Heiko Rauch, CFO Zanoxa.
Podstawa prawna: par. 36 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych (Dz. U. z dn. 26 października 2005 r. nr 209; poz. 1744).
| |
|