pieniadz.pl

Boryszew SA
Strategia Grupy Boryszew

19-09-2006


KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD
Raport bieżący nr 59 / 2006
Data sporządzenia: 2006-09-19
Skrócona nazwa emitenta
BORYSZEW
Temat
Strategia Grupy Boryszew
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:
Zarząd Boryszew SA informuje, że Zarząd przyjął założenia strategiczne dot. rozwoju Grupy Boryszew.

W latach 2007-2008 Grupa Boryszew zamierza kontynuować dotychczasową ponadprzeciętną dynamikę rozwoju, wzrostu zysków oraz wzrostu wartości dla akcjonariuszy. Celem finansowym pro-forma Grupy Boryszew jest osiągnięcie w 2007 roku 290-310 mln zł (cash flow – 480 mln zł), a w 2008 roku 380-420 mln zł zysku netto (cash flow – 835 mln zł). Cele te zostały opracowane przy następujących założeniach:
- suma wyników Grup Boryszew i Impexmetal (tak jakby połączony podmiot funkcjonował od początku 2007 r.;
- dezinwestycje poza kluczowymi obszarami (dywizje produktowe), w obszarach dywizji produktowych dezinwestycje pakietów mniejszościowych w przypadku aliansów strategicznych i wejścia grup na giełdę;
- nie zostały uwzględnione nowe plany inwestycyjne spółek Grupy, częściowo finansowane kapitałem pozyskanym poprzez wejście spółek na GPW, oraz środkami pozyskanymi z dezinwestycji.

W ramach realizacji ww. założeń strategicznych Zarząd spółki zakłada połączenie spółek Boryszew S.A. i Impexmetal S.A., które przyniesie korzyści akcjonariuszom na poziomie operacyjnym jak i w zakresie jednolitego zarządzania strategicznego. Plan połączenia powinien zostać ogłoszony w ciągu najbliższych dwóch miesięcy po aktualizacji wyceny spółek i oddziałów wchodzących w skład obu grup kapitałowych. Zakończenie procesu połączenia powinno nastąpić do końca I kwartału 2007 r.

Na bazie dzisiejszych jednostek grupy kapitałowej (oddziały, spółki) mających ograniczoną samodzielność, Grupa Boryszew tworzyć będzie samodzielne, rentowne dywizje produktowe, które dzięki wykorzystaniu wiedzy, doświadczeń i potencjału Grupy będą:
- w stanie uzyskiwać przewagę konkurencyjną;
- rozwijać się poprzez przejęcia i restrukturyzację przejmowanych spółek;
- stanowić bezpieczne produkty giełdowe, atrakcyjne dla inwestorów mniejszościowych.

Planowane dywizje produktowe i ich cele przedstawiają się następująco:

1. Dywizja Aluminium:
- Aluminium Konin-Impexmetal S.A. (zwiększenie udziału wyrobów cienkich, rozwój produktów wysokoprzetworzonych, zabezpieczenie zwiększonej konsumpcji aluminium obcego oraz akwizycje zarówno na rynku krajowym jak i CEE);
- NPA Skawina S.A. (zwiększenie marży przerobowej poprzez nowe produkty oraz restrukturyzację kosztową, zwiększenie udziału sprzedaży walcówki przewodowej oraz stopowej kosztem walcówki nieprzewodowej, dywersyfikacja klientów);

2. Dywizja miedziowa (Hutmen S.A., Dziedzice S.A., Szopienice S.A.)
- dalsze zwiększenie kapitalizacji Hutmen S.A.;
- przeprowadzenie konsolidacji organizacyjnej Grupy;
- realizacja projektów pro-oszczędnościowych wynikających z konsolidacji zakładów produkcyjnych.

3. Dywizja cynk i ołów (Baterpol S.A. ZM Silesia, Oddział Huta Oława) :
- zwiększenie skupu złomu akumulatorowego przy wykorzystaniu importu,
- konsolidacja wewnątrz Grupy;
- uczestnictwo w konsolidacji rynku;
- wejście w produkty o wyższej marży przerobowej.

4. Dywizja polimerów (Elana S.A.)
- zmiana portfolio produktów w kierunku produktów perspektywicznych, wysoko marżowych;
- głęboka restrukturyzacja organizacyjna i kosztowa, realizacja Strategicznego Planu Inwestycyjnego,
- ewentualny sojusz z partnerem zagranicznym.

Dodatkowe informacje będzie można znaleźć w "Prezentacji strategii Grupy Boryszew", która zostanie zamieszczona na stronie relacji inwestorskich http://www.ir.boryszew.com.pl

Nazwa arkusza:


MESSAGE (ENGLISH VERSION)

Podobne

+ więcej

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm