| | | | | | | | | | | | | KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | | | | | | | | | | | | | | Raport bieżący nr | 53 | / | 2016 | | | | | | | | | | | | | | | | | | Data sporządzenia: | | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | BOŚ SA | | | | | | | | | | | | | | Temat | | | | | | | | | | | | Zalecenie KNF dotyczące dodatkowego wymogu kapitałowego dla Banku Ochrony Środowiska S.A. | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. | | | | | | | | | | | | | | | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | Zarząd Banku Ochrony Środowiska S.A. z siedzibą w Warszawie informuje, że otrzymał od Komisji Nadzoru Finansowego _"KNF"_ zalecenie utrzymywania przez Bank funduszy własnych na pokrycie dodatkowego wymogu kapitałowego w celu zabezpieczenia ryzyka wynikającego z walutowych kredytów hipotecznych dla gospodarstw domowych, na poziomie 0,74 p.p. ponad wartość łącznego współczynnika kapitałowego, o którym mowa w art. 92 ust. 1 lit. c rozporządzenia nr 575/2013, który powinien składać się co najmniej w 75% z kapitału Tier I _co odpowiada wymogowi kapitałowemu na poziomie 0,56 p.p. ponad wartość współczynnika kapitału Tier I, o którym mowa w art. 92 ust. 1 lit. b rozporządzenia nr 575/2013_ oraz co najmniej w 56% z kapitału podstawowego Tier I _co odpowiada wymogowi kapitałowemu na poziomie 0,41 p.p. ponad wartość współczynnika kapitału podstawowego Tier I, o którym mowa w art. 92 ust. 1 lit. a rozporządzenia nr 575/2013_. Wskazane powyżej zalecenie podlega natychmiastowemu wykonaniu. Dotychczas Bank utrzymywał fundusze własne na pokrycie dodatkowego wymogu kapitałowego na poziomie 0,88 p.p. w celu zabezpieczenia ryzyka wynikającego z walutowych kredytów hipotecznych dla gospodarstw domowych, który powinien składać się co najmniej w 75% z kapitału Tier I _co odpowiada 0,66 p.p._. Bank informował o tym w raporcie bieżącym nr 47/2015 z dnia 26 października 2015 r. Na dzień sporządzenia raportu Bank spełnia zalecany przez KNF poziom współczynników kapitałowych. | | | | | | | | | | | | | | | |