pieniadz.pl

BRE Bank SA
ZarzÄ…d BRE Banku prezentuje nowÄ… strategiÄ™ rozwoju

01-03-2010


KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 8 / 2010
Data sporzÄ…dzenia: 2010-03-01
Skrócona nazwa emitenta
BRE
Temat
ZarzÄ…d BRE Banku prezentuje nowÄ… strategiÄ™ rozwoju
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:
NIE PODLEGA ROZPOWSZECHNIANIU, PUBLIKACJI ANI DYSTRYBUCJI, BEZPOÅšREDNIO CZY POÅšREDNIO, NA TERYTORIUM ALBO DO STANÓW ZJEDNOCZONYCH AMERYKI, KANADY, AUSTRALII ORAZ JAPONII


ZarzÄ…d spóÅ‚ki BRE Bank SA ("Bank") podaje do wiadomoÅ›ci, że w dniu 1 marca 2010 r. podjÄ…Å‚ uchwaÅ‚Ä™ w sprawie przyjÄ™cia strategii rozwoju Grupy BRE Banku na lata 2010 – 2012.

Bank planuje podwyższenie kapitaÅ‚u zakÅ‚adowego poprzez emisjÄ™ akcji z prawem poboru, z zamiarem pozyskania 2 mld zÅ‚, w celu wsparcia realizacji przyjÄ™tej strategii rozwoju na lata 2010-2012 oraz w celu dostosowania wskaźnika kapitaÅ‚u podstawowego (ang. Tier 1 capital ratio) do potencjalnych nowych wymogów kapitaÅ‚owych, zarówno ze strony organów nadzoru jak i oczekiwaÅ„ rynku.

Bank oczekuje, że w wyniku planowanej emisji akcji osiągnie i utrzyma wskaźnik pro-forma kapitału podstawowego (Tier 1) w przedziale 8-10% w latach 2010-2012.

Poprzez wdrożenie nowej strategii oraz planowane podwyższenie kapitaÅ‚u zakÅ‚adowego BRE Bank chce osiÄ…gnąć ponad 10-procentowy Å›rednioroczny wzrost przychodów w latach 2010-2012 i do 2012 roku okoÅ‚o 20-procentowÄ… rentowność brutto kapitaÅ‚ów wÅ‚asnych.

Bank oczekuje, że jego podwyższona kapitalizacja przyczyni siÄ™ do poprawy jego pozycji konkurencyjnej, umożliwiajÄ…c przeprowadzanie zyskownych transakcji z klientami, a jednoczeÅ›nie, w miarÄ™ poprawy sytuacji ekonomicznej, uÅ‚atwi realizacjÄ™ planów rozwoju. Planowanej ekspansji ma towarzyszyć oczekiwana wysoka efektywność kosztowa, dziÄ™ki której BRE Bank chce osiÄ…gnąć spadek wskaźnika kosztów do dochodów do ok. 50% do 2012 roku.

GÅ‚ówne cele strategiczne Grupy BRE Banku w 2010 roku obejmujÄ… wzmocnienie pozycji kapitaÅ‚owej oraz efektywny rozwój dziaÅ‚alnoÅ›ci w najbardziej atrakcyjnych obszarach produktowych np. (i) przyspieszenie wzrostu istniejÄ…cych podstawowych linii biznesowych w segmencie detalicznym i instytucjonalnym, (ii) zwiÄ™kszenie udziaÅ‚u rynkowego w segmencie detalicznych produktów kredytowych innych niż kredyty hipoteczne oraz (iii) wzmocnienie pozycji w wybranych rozwijajÄ…cych siÄ™ obszarach bankowoÅ›ci korporacyjnej. Celem Banku jest, aby wzrostowi akcji kredytowej towarzyszyÅ‚y efektywne dziaÅ‚ania w zakresie cross-sellingu innych produktów, szczególnie produktów nieobciążajÄ…cych kapitaÅ‚u przeznaczonych dla klientów instytucjonalnych i detalicznych. Bank bÄ™dzie koncentrowaÅ‚ siÄ™ na organicznym rozwoju prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci oraz kontynuowaÅ‚ dziaÅ‚ania majÄ…ce na celu pozyskiwanie nowych klientów.

W obszarze bankowoÅ›ci korporacyjnej Bank bÄ™dzie dążyć do wzmocnienia swojej pozycji w kredytowaniu podmiotów z sektora publicznego oraz w kredytowaniu projektów wspóÅ‚finansowanych z funduszy Unii Europejskiej. JednoczeÅ›nie, Bank planuje dalsze pozyskiwanie klientów, szczególnie z sektora maÅ‚ych i Å›rednich przedsiÄ™biorstw. W obszarze bankowoÅ›ci inwestycyjnej Bank zamierza utrzymać obecny model Å›cisÅ‚ej wspóÅ‚pracy z klientami korporacyjnymi w zakresie dotychczas oferowanej gamy produktów.

Strategicznym celem bankowoÅ›ci detalicznej jest wzmocnienie pozycji Banku w segmencie kredytów nie-hipotecznych, szczególnie wÅ›ród dotychczasowych klientów Banku. Bank zamierza osiÄ…gnąć ten cel poprzez cross-selling oraz zwiÄ…zane z nim powiÄ™kszanie bazy klientów. RównoczeÅ›nie, wpÅ‚ywy z produktów kredytowych innych niż kredyty hipoteczne powinny pomóc w dywersyfikacji źródeÅ‚ dochodów Banku. Ponadto, Bank zamierza zwiÄ™kszyć sprzedaż produktów hipotecznych, miÄ™dzy innymi tych denominowanych w walutach obcych. Sprzedaż walutowych produktów hipotecznych bÄ™dzie siÄ™ opierać na doÅ›wiadczeniu, które Bank zdobyÅ‚ podczas tworzenia obecnego portfela kredytów hipotecznych denominowanych gÅ‚ównie we frankach szwajcarskich.

Bank chce utrzymać wiodÄ…cÄ… pozycjÄ™ w obszarze produktów innowacyjnych. W szczególnoÅ›ci, Bank zamierza stać siÄ™ wiodÄ…cym graczem w obszarze nowowczesnych rozwiÄ…zaÅ„ dostosowanych do potrzeb klientów korporacyjnych. Planowany jest dalszy rozwój elektronicznych kanaÅ‚ów dystrybucji, zarówno dla klientów korporacyjnych jak i indywidualnych.

Program BREnova wprowadzony w Grupie BRE Banku w 2009 roku pozwolił na wyraźną poprawę bazy kosztowej, co w efekcie znacznie poprawiło wskaźniki efektywności operacyjnej.

Bank zamierza utrzymać swoje rozważne podejÅ›cie do zarzÄ…dzania ryzykiem. W celu zmniejszenia ryzyka kredytowego planowany wzrost kredytów w dużym stopniu bÄ™dzie uzależniony od rozwoju wspóÅ‚pracy z obecnymi klientami. Bank planuje skoncentrowanie siÄ™ na poprawie jakoÅ›ci i optymalizacji procesu kredytowego poprzez wdrożenie i systematycznÄ… weryfikacjÄ™ nowych standardów jakoÅ›ci.

W dniu 1 marca 2010 r. Rada Nadzorcza Banku zaakceptowaÅ‚a uchwaÅ‚Ä… nowÄ… strategiÄ™ rozwoju Grupy BRE Banku na lata 2010 – 2012.

Niniejszy raport zawierajÄ…cy opis nowej strategii Grupy BRE Banku nie stanowi prognozy wyników finansowych ani ich szacunków w odniesieniu do Banku i Grupy BRE Banku, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 25 rozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa paÅ„stwa nie bÄ™dÄ…cego paÅ„stwem czÅ‚onkowskim (Dz. U. 2009.33.259, z późn. zm.).

Zastrzeżenia prawne:

Niniejszy raport ma charakter wyÅ‚Ä…cznie informacyjny i w żadnym wypadku nie powinien stanowić podstawy do podejmowania decyzji o nabyciu papierów wartoÅ›ciowych spóÅ‚ki BRE Bank S.A. z siedzibÄ… w Warszawie ("Bank") w planowanej ofercie publicznej akcji. Niniejszy materiaÅ‚ nie stanowi oferty sprzedaży papierów wartoÅ›ciowych ani zaproszenia do skÅ‚adania zapisów na lub nabywania jakichkolwiek papierów wartoÅ›ciowych Banku. W szczególnoÅ›ci nie stanowi on oferty kupna papierów wartoÅ›ciowych w Stanach Zjednoczonych Ameryki.

Jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierajÄ…cym informacje o ofercie publicznej akcji Banku w Polsce ("Oferta") bÄ™dzie prospekt ("Prospekt"), który zostanie przygotowany w zwiÄ…zku z ewentualnÄ… ofertÄ… publicznÄ… akcji Banku z prawem poboru i ich dopuszczeniem i wprowadzeniem do obrotu na rynku regulowanym (rynku podstawowym) prowadzonym przez GieÅ‚dÄ™ Papierów WartoÅ›ciowych w Warszawie S.A. ("GPW"). Bank bÄ™dzie mógÅ‚ przeprowadzić OfertÄ™ w Polsce po zatwierdzeniu Prospektu przez KomisjÄ™ Nadzoru Finansowego, bÄ™dÄ…cÄ… organem nadzoru nad rynkiem kapitaÅ‚owym w Polsce, oraz jego publikacji. W zwiÄ…zku z OfertÄ… w Polsce oraz ubieganiem siÄ™ o dopuszczenie i wprowadzenie papierów wartoÅ›ciowych Banku do obrotu na GPW, Bank udostÄ™pni Prospekt na swojej stronie internetowej (www.brebank.pl) oraz na stronie internetowej Domu Inwestycyjnego BRE Banku S.A. (www.dibre.com.pl).

Niniejszy materiaÅ‚ nie jest przeznaczony do rozpowszechniania, bezpoÅ›rednio albo poÅ›rednio, na terytorium albo do Stanów Zjednoczonych Ameryki albo w innych paÅ„stwach, w których publiczne rozpowszechnianie informacji zawartych w niniejszym materiale może podlegać ograniczeniom lub być zakazane przez prawo. Papiery wartoÅ›ciowe, o których mowa w niniejszym materiale, nie zostaÅ‚y i nie zostanÄ… zarejestrowane na podstawie AmerykaÅ„skiej Ustawy o Papierach WartoÅ›ciowych z 1933 r. (ang. U.S. Securities Act of 1933) i nie mogÄ… być oferowane ani zbywane na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki za wyjÄ…tkiem transakcji nie podlegajÄ…cych obowiÄ…zkowi rejestracyjnemu przewidzianemu w AmerykaÅ„skiej Ustawie o Papierach WartoÅ›ciowych lub na podstawie wyjÄ…tku od takiego obowiÄ…zku rejestracyjnego.

Informacje zawarte w niniejszym raporcie nie stanowiÄ… oferty zakupu ani zaproszenia do nabywania; nie jest również dozwolona sprzedaż papierów wartoÅ›ciowych wskazanych w niniejszym raporcie w jakiejkolwiek jurysdykcji, w której taka oferta lub zaproszenie do nabywania byÅ‚yby nielegalne przed uprzedniÄ… rejestracjÄ…, zwolnieniem z takiej rejestracji lub innego rodzaju kwalifikacjÄ™ w Å›wietle prawa danej jurysdykcji. Niedozwolona jest dystrybucja niniejszego raportu na terytorium Kanady, Japonii lub Australii.

Niniejszy raport jest skierowany wyÅ‚Ä…cznie do (i) osób znajdujÄ…cych siÄ™ poza granicami Wielkiej Brytanii lub (ii) osób zawodowo zajmujÄ…cych siÄ™ inwestycjami w rozumieniu art. 19(5) RozporzÄ…dzenia z 2005 roku na podstawie Ustawy o UsÅ‚ugach i Rynkach Finansowych z 2000 roku (Promocja Finansowa) (ang. Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005) (ze zmianami) ("RozporzÄ…dzenie") lub (iii) spóÅ‚ek o wysokiej wartoÅ›ci aktywów netto i innych osób, którym może on zostać zgodnie z prawem przekazany na podstawie art. 49(2)(a)-(d) RozporzÄ…dzenia (osoby takie bÄ™dÄ… dalej zwane Å‚Ä…cznie "Wskazanymi Osobami" (ang. "Relevant Persons")). Osoba nie bÄ™dÄ…ca WskazanÄ… OsobÄ… nie może dziaÅ‚ać w oparciu o niniejszy raport lub jego dowolnÄ… część ani siÄ™ na niego powoÅ‚ywać. Jakakolwiek inwestycja lub dziaÅ‚alność inwestycyjna, o której mowa w niniejszym komunikacie, może być i bÄ™dzie prowadzona wyÅ‚Ä…cznie przez Wskazane Osoby.

W jakimkolwiek paÅ„stwie czÅ‚onkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego, które implementowaÅ‚o DyrektywÄ™ 2003/71/WE (Å‚Ä…cznie z jakimikolwiek przepisami implementujÄ…cymi w jakimkolwiek paÅ„stwie czÅ‚onkowskim, "Dyrektywa Prospektowa"), niniejszy raport jest skierowany i przeznaczony wyÅ‚Ä…cznie do inwestorów kwalifikowanych w danym paÅ„stwie czÅ‚onkowskim, w rozumieniu przepisów Dyrektywy Prospektowej.

Nazwa arkusza:


MESSAGE (ENGLISH VERSION)






NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN
OR INTO THE UNITED STATES OF AMERICA, CANADA, AUSTRALIA OR JAPAN





BRE Bank Management Board presents its new growth strategy





The Management Board of BRE Bank SA (the "Bank") hereby informs that on
the 1st of March 2010 it accepted by a resolution BRE Bank Group’s
Growth Strategy for 2010 – 2012.





The Bank plans to increase its share capital by way of a rights issue
targeting to raise PLN2bn to support the implementation of the accepted
growth strategy for the years 2010 – 2012, as well as provide for a Tier
1 capital ratio in line with potential new capital requirements, both
regulatory and those of the marketplace.





The Bank expects that as a result of the planned rights issue it will
achieve and maintain pro-forma Tier 1 ratio target range of 8-10% in the
years 2010-2012.





Through the implementation of the new strategy and the planned share
capital increase BRE Bank seeks to achieve above 10% annual average
revenue growth in 2010–2012 and a return on equity (pre-tax) of about
20% by 2012.





The Bank expects that its improved capitalization will reinforce its
competitive advantage to win profitable business from clients and
facilitate its expansion plans as economic conditions improve. The
planned expansion is expected to go hand-in-hand with expected high cost
efficiency, and BRE Bank seeks to reduce its cost/income ratio to ca.
50% by the end of 2012.





The main strategic goals of BRE Bank Group in 2010 include enhancement
of its capital position and profitable growth of the business in
attractive product areas e.g. (i) reinvigorating growth in existing core
business lines of both retail and corporate segments, (ii) expanding
market share in non-mortgage retail lending and (iii) strengthening
position in niche adjacent corporate lending segments. The Bank seeks to
complement lending volume growth with effective cross-selling efforts,
especially with regards to non-solvency products for both corporate and
retail clients. The Bank will focus on organic growth of its franchise
and continue to win new customers.





In corporate banking the Bank will seek to strengthen its position in
lending to public-sector entities and to expand in projects co-financed
with the EU funds. At the same time, the Bank plans further acquisition
of clients esp. from SME segment. In area of investment banking, the
Bank intends to maintain the current model of close cooperation with
corporate clients and within the range of products currently offered to
clients.





For retail banking, the strategic goal is to strengthen the Bank’s
position in the non-mortgage lending, in particular among the existing
clients of the bank. The Bank intends to achieve this goal through
cross-selling and, consequently, increasing penetration levels of the
Bank’s customer base. At the same time, revenues from non-mortgage
products shall help to diversify the Bank revenue sources. Moreover, the
Bank aims to further develop sales of mortgage products, including those
denominated in foreign currencies. The sales of foreign currency
mortgage products will be based on the Bank’s expertise gained from
building up the current portfolio of mortgage loans denominated mainly
in CHF.





The Bank seeks to maintain a leading position in the area of product
innovations. In particular, the Bank intends to become a leading player
in modern transactional banking, tailored for corporate clients. A
further development of electronic distribution channels, both for
corporate clients and individuals is planned.





The BREnova Programme implemented in the Group in 2009, improved the
cost base significantly, which, in turn, improved the operating
efficiency ratios.





The Bank intends to continue its prudent approach to risk management. To
mitigate credit risk, planned loan growth will be largely dependant on
increased business with existing clients. The Bank plans to focus on
improved quality and optimization of credit process through
implementation and regular application of new quality standard
verification.





On 1 March 2010 the Supervisory Board approved by a resolution BRE Bank
Group Growth Strategy for 2010-2012.





This report containing the description of a new BRE Bank Group strategy
shall not be read as a forecast about financial results or their
estimations with respect to Bank and BRE Bank Group referred to in
Article 5 item 1 point 25 of the Regulation of the Minister of Finance
dated 19 February 2009 on current and periodical information provided by
issuers of securities and the conditions for considering to be
equivalent information required by regulations of the country not being
a member state (Dziennik Ustaw 2009.33.259, as amended).





Disclaimer:





This report is for informational and promotional purposes only and under
no circumstances shall constitute the basis for a decision to invest in
the shares of BRE Bank S.A. with its seat in Warsaw (the “Bank”) in the
contemplated rights issue offering. This report does not constitute an
offer to sell, or an invitation to subscribe for or to buy, any
securities of the Bank. In particular, this document is not an offer of
securities for sale in the United States.





The prospectus (the “Prospectus”) to be prepared in connection with a
proposed public offering of shares in the Bank, including pre-emptive
rights as well as admission and introduction thereof to trading on the
regulated market (main market) operated by the Warsaw Stock Exchange
(the “WSE”), will constitute the sole and only legally binding offering
document containing information about the public offering of the Bank’s
securities in Poland (the “Offering”). The Bank will be able to conduct
the Offering in Poland after approval of the Prospectus by the Polish
Financial Supervision Authority which supervises the capital market in
Poland, and after publication thereof. In relation to the Offering in
Poland as well as applying for admission and introduction of the Bank’s
securities to trading on the WSE, the Bank will make the Prospectus
available on its website (www.brebank.pl) and on the website of Dom
Inwestycyjny BRE Banku S.A. (www.dibre.com.pl).





These materials are not for distribution, directly or indirectly, in or
into the United States, or in other countries where the public
dissemination of the information contained herein may be restricted or
prohibited by law. The securities referred to in these materials have
not been and will not be registered under the U.S. Securities Act of
1933 and may not be offered or sold in the United States except pursuant
to an exemption from, or in a transaction not subject to, the
registration requirements of the U.S. Securities Act of 1933.





The information contained herein shall not constitute an offer to sell
or the solicitation of an offer to buy, nor shall there be any sale of
the securities referred to herein in any jurisdiction in which such
offer, solicitation or sale would be unlawful prior to registration,
exemption from registration or qualification under the securities laws
of any such jurisdiction. This document is not for distribution in the
United States, Canada, Japan or Australia.





This report is directed only at (i) persons who are outside the United
Kingdom, or (ii) investment professionals falling within article 19(5)
of the Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion)
Order 2005 (as amended) (the “Order”), or (iii) high net worth companies
and other persons to whom it may lawfully be communicated falling within
article 49(2)(a) to (d) of the Order (all such persons together being
referred to as "Relevant Persons"). Any person who is not a Relevant
Person must not act or rely on this report or any of its contents. Any
investment or investment activity to which this report relates is
available only to Relevant Persons and will be engaged in only with
Relevant Persons.





In any EEA Member State other than Poland that has implemented Directive
2003/71/EC (together with any applicable implementing measures in any
Member State, the “Prospectus Directive”), this report is only addressed
to and is only directed at qualified investors in that Member State
within the meaning of the Prospectus Directive.




Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm