| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 8 | / | 2010 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2010-03-01 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| BRE | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d BRE Banku prezentuje nowÄ… strategiÄ™ rozwoju | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| NIE PODLEGA ROZPOWSZECHNIANIU, PUBLIKACJI ANI DYSTRYBUCJI, BEZPOÅšREDNIO CZY POÅšREDNIO, NA TERYTORIUM ALBO DO STANÓW ZJEDNOCZONYCH AMERYKI, KANADY, AUSTRALII ORAZ JAPONII
ZarzÄ…d spóÅ‚ki BRE Bank SA ("Bank") podaje do wiadomoÅ›ci, że w dniu 1 marca 2010 r. podjÄ…Å‚ uchwaÅ‚Ä™ w sprawie przyjÄ™cia strategii rozwoju Grupy BRE Banku na lata 2010 – 2012.
Bank planuje podwyższenie kapitaÅ‚u zakÅ‚adowego poprzez emisjÄ™ akcji z prawem poboru, z zamiarem pozyskania 2 mld zÅ‚, w celu wsparcia realizacji przyjÄ™tej strategii rozwoju na lata 2010-2012 oraz w celu dostosowania wskaźnika kapitaÅ‚u podstawowego (ang. Tier 1 capital ratio) do potencjalnych nowych wymogów kapitaÅ‚owych, zarówno ze strony organów nadzoru jak i oczekiwaÅ„ rynku.
Bank oczekuje, że w wyniku planowanej emisji akcji osiągnie i utrzyma wskaźnik pro-forma kapitału podstawowego (Tier 1) w przedziale 8-10% w latach 2010-2012.
Poprzez wdrożenie nowej strategii oraz planowane podwyższenie kapitaÅ‚u zakÅ‚adowego BRE Bank chce osiÄ…gnąć ponad 10-procentowy Å›rednioroczny wzrost przychodów w latach 2010-2012 i do 2012 roku okoÅ‚o 20-procentowÄ… rentowność brutto kapitaÅ‚ów wÅ‚asnych.
Bank oczekuje, że jego podwyższona kapitalizacja przyczyni siÄ™ do poprawy jego pozycji konkurencyjnej, umożliwiajÄ…c przeprowadzanie zyskownych transakcji z klientami, a jednoczeÅ›nie, w miarÄ™ poprawy sytuacji ekonomicznej, uÅ‚atwi realizacjÄ™ planów rozwoju. Planowanej ekspansji ma towarzyszyć oczekiwana wysoka efektywność kosztowa, dziÄ™ki której BRE Bank chce osiÄ…gnąć spadek wskaźnika kosztów do dochodów do ok. 50% do 2012 roku.
GÅ‚ówne cele strategiczne Grupy BRE Banku w 2010 roku obejmujÄ… wzmocnienie pozycji kapitaÅ‚owej oraz efektywny rozwój dziaÅ‚alnoÅ›ci w najbardziej atrakcyjnych obszarach produktowych np. (i) przyspieszenie wzrostu istniejÄ…cych podstawowych linii biznesowych w segmencie detalicznym i instytucjonalnym, (ii) zwiÄ™kszenie udziaÅ‚u rynkowego w segmencie detalicznych produktów kredytowych innych niż kredyty hipoteczne oraz (iii) wzmocnienie pozycji w wybranych rozwijajÄ…cych siÄ™ obszarach bankowoÅ›ci korporacyjnej. Celem Banku jest, aby wzrostowi akcji kredytowej towarzyszyÅ‚y efektywne dziaÅ‚ania w zakresie cross-sellingu innych produktów, szczególnie produktów nieobciążajÄ…cych kapitaÅ‚u przeznaczonych dla klientów instytucjonalnych i detalicznych. Bank bÄ™dzie koncentrowaÅ‚ siÄ™ na organicznym rozwoju prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci oraz kontynuowaÅ‚ dziaÅ‚ania majÄ…ce na celu pozyskiwanie nowych klientów.
W obszarze bankowoÅ›ci korporacyjnej Bank bÄ™dzie dążyć do wzmocnienia swojej pozycji w kredytowaniu podmiotów z sektora publicznego oraz w kredytowaniu projektów wspóÅ‚finansowanych z funduszy Unii Europejskiej. JednoczeÅ›nie, Bank planuje dalsze pozyskiwanie klientów, szczególnie z sektora maÅ‚ych i Å›rednich przedsiÄ™biorstw. W obszarze bankowoÅ›ci inwestycyjnej Bank zamierza utrzymać obecny model Å›cisÅ‚ej wspóÅ‚pracy z klientami korporacyjnymi w zakresie dotychczas oferowanej gamy produktów.
Strategicznym celem bankowoÅ›ci detalicznej jest wzmocnienie pozycji Banku w segmencie kredytów nie-hipotecznych, szczególnie wÅ›ród dotychczasowych klientów Banku. Bank zamierza osiÄ…gnąć ten cel poprzez cross-selling oraz zwiÄ…zane z nim powiÄ™kszanie bazy klientów. RównoczeÅ›nie, wpÅ‚ywy z produktów kredytowych innych niż kredyty hipoteczne powinny pomóc w dywersyfikacji źródeÅ‚ dochodów Banku. Ponadto, Bank zamierza zwiÄ™kszyć sprzedaż produktów hipotecznych, miÄ™dzy innymi tych denominowanych w walutach obcych. Sprzedaż walutowych produktów hipotecznych bÄ™dzie siÄ™ opierać na doÅ›wiadczeniu, które Bank zdobyÅ‚ podczas tworzenia obecnego portfela kredytów hipotecznych denominowanych gÅ‚ównie we frankach szwajcarskich.
Bank chce utrzymać wiodÄ…cÄ… pozycjÄ™ w obszarze produktów innowacyjnych. W szczególnoÅ›ci, Bank zamierza stać siÄ™ wiodÄ…cym graczem w obszarze nowowczesnych rozwiÄ…zaÅ„ dostosowanych do potrzeb klientów korporacyjnych. Planowany jest dalszy rozwój elektronicznych kanaÅ‚ów dystrybucji, zarówno dla klientów korporacyjnych jak i indywidualnych.
Program BREnova wprowadzony w Grupie BRE Banku w 2009 roku pozwolił na wyraźną poprawę bazy kosztowej, co w efekcie znacznie poprawiło wskaźniki efektywności operacyjnej.
Bank zamierza utrzymać swoje rozważne podejÅ›cie do zarzÄ…dzania ryzykiem. W celu zmniejszenia ryzyka kredytowego planowany wzrost kredytów w dużym stopniu bÄ™dzie uzależniony od rozwoju wspóÅ‚pracy z obecnymi klientami. Bank planuje skoncentrowanie siÄ™ na poprawie jakoÅ›ci i optymalizacji procesu kredytowego poprzez wdrożenie i systematycznÄ… weryfikacjÄ™ nowych standardów jakoÅ›ci.
W dniu 1 marca 2010 r. Rada Nadzorcza Banku zaakceptowaÅ‚a uchwaÅ‚Ä… nowÄ… strategiÄ™ rozwoju Grupy BRE Banku na lata 2010 – 2012.
Niniejszy raport zawierajÄ…cy opis nowej strategii Grupy BRE Banku nie stanowi prognozy wyników finansowych ani ich szacunków w odniesieniu do Banku i Grupy BRE Banku, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 25 rozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa paÅ„stwa nie bÄ™dÄ…cego paÅ„stwem czÅ‚onkowskim (Dz. U. 2009.33.259, z późn. zm.).
Zastrzeżenia prawne:
Niniejszy raport ma charakter wyÅ‚Ä…cznie informacyjny i w żadnym wypadku nie powinien stanowić podstawy do podejmowania decyzji o nabyciu papierów wartoÅ›ciowych spóÅ‚ki BRE Bank S.A. z siedzibÄ… w Warszawie ("Bank") w planowanej ofercie publicznej akcji. Niniejszy materiaÅ‚ nie stanowi oferty sprzedaży papierów wartoÅ›ciowych ani zaproszenia do skÅ‚adania zapisów na lub nabywania jakichkolwiek papierów wartoÅ›ciowych Banku. W szczególnoÅ›ci nie stanowi on oferty kupna papierów wartoÅ›ciowych w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
Jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierajÄ…cym informacje o ofercie publicznej akcji Banku w Polsce ("Oferta") bÄ™dzie prospekt ("Prospekt"), który zostanie przygotowany w zwiÄ…zku z ewentualnÄ… ofertÄ… publicznÄ… akcji Banku z prawem poboru i ich dopuszczeniem i wprowadzeniem do obrotu na rynku regulowanym (rynku podstawowym) prowadzonym przez GieÅ‚dÄ™ Papierów WartoÅ›ciowych w Warszawie S.A. ("GPW"). Bank bÄ™dzie mógÅ‚ przeprowadzić OfertÄ™ w Polsce po zatwierdzeniu Prospektu przez KomisjÄ™ Nadzoru Finansowego, bÄ™dÄ…cÄ… organem nadzoru nad rynkiem kapitaÅ‚owym w Polsce, oraz jego publikacji. W zwiÄ…zku z OfertÄ… w Polsce oraz ubieganiem siÄ™ o dopuszczenie i wprowadzenie papierów wartoÅ›ciowych Banku do obrotu na GPW, Bank udostÄ™pni Prospekt na swojej stronie internetowej (www.brebank.pl) oraz na stronie internetowej Domu Inwestycyjnego BRE Banku S.A. (www.dibre.com.pl).
Niniejszy materiaÅ‚ nie jest przeznaczony do rozpowszechniania, bezpoÅ›rednio albo poÅ›rednio, na terytorium albo do Stanów Zjednoczonych Ameryki albo w innych paÅ„stwach, w których publiczne rozpowszechnianie informacji zawartych w niniejszym materiale może podlegać ograniczeniom lub być zakazane przez prawo. Papiery wartoÅ›ciowe, o których mowa w niniejszym materiale, nie zostaÅ‚y i nie zostanÄ… zarejestrowane na podstawie AmerykaÅ„skiej Ustawy o Papierach WartoÅ›ciowych z 1933 r. (ang. U.S. Securities Act of 1933) i nie mogÄ… być oferowane ani zbywane na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki za wyjÄ…tkiem transakcji nie podlegajÄ…cych obowiÄ…zkowi rejestracyjnemu przewidzianemu w AmerykaÅ„skiej Ustawie o Papierach WartoÅ›ciowych lub na podstawie wyjÄ…tku od takiego obowiÄ…zku rejestracyjnego.
Informacje zawarte w niniejszym raporcie nie stanowiÄ… oferty zakupu ani zaproszenia do nabywania; nie jest również dozwolona sprzedaż papierów wartoÅ›ciowych wskazanych w niniejszym raporcie w jakiejkolwiek jurysdykcji, w której taka oferta lub zaproszenie do nabywania byÅ‚yby nielegalne przed uprzedniÄ… rejestracjÄ…, zwolnieniem z takiej rejestracji lub innego rodzaju kwalifikacjÄ™ w Å›wietle prawa danej jurysdykcji. Niedozwolona jest dystrybucja niniejszego raportu na terytorium Kanady, Japonii lub Australii.
Niniejszy raport jest skierowany wyÅ‚Ä…cznie do (i) osób znajdujÄ…cych siÄ™ poza granicami Wielkiej Brytanii lub (ii) osób zawodowo zajmujÄ…cych siÄ™ inwestycjami w rozumieniu art. 19(5) RozporzÄ…dzenia z 2005 roku na podstawie Ustawy o UsÅ‚ugach i Rynkach Finansowych z 2000 roku (Promocja Finansowa) (ang. Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005) (ze zmianami) ("RozporzÄ…dzenie") lub (iii) spóÅ‚ek o wysokiej wartoÅ›ci aktywów netto i innych osób, którym może on zostać zgodnie z prawem przekazany na podstawie art. 49(2)(a)-(d) RozporzÄ…dzenia (osoby takie bÄ™dÄ… dalej zwane Å‚Ä…cznie "Wskazanymi Osobami" (ang. "Relevant Persons")). Osoba nie bÄ™dÄ…ca WskazanÄ… OsobÄ… nie może dziaÅ‚ać w oparciu o niniejszy raport lub jego dowolnÄ… część ani siÄ™ na niego powoÅ‚ywać. Jakakolwiek inwestycja lub dziaÅ‚alność inwestycyjna, o której mowa w niniejszym komunikacie, może być i bÄ™dzie prowadzona wyÅ‚Ä…cznie przez Wskazane Osoby.
W jakimkolwiek paÅ„stwie czÅ‚onkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego, które implementowaÅ‚o DyrektywÄ™ 2003/71/WE (Å‚Ä…cznie z jakimikolwiek przepisami implementujÄ…cymi w jakimkolwiek paÅ„stwie czÅ‚onkowskim, "Dyrektywa Prospektowa"), niniejszy raport jest skierowany i przeznaczony wyÅ‚Ä…cznie do inwestorów kwalifikowanych w danym paÅ„stwie czÅ‚onkowskim, w rozumieniu przepisów Dyrektywy Prospektowej.
| |
|