| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 39 | / | 2010 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2010-09-30 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| BYTOM | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Prognoza wyników finansowych na lata 2010-2014 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Z.O. "Bytom" S.A. przekazuje do publicznej wiadomoÅ›ci prognozÄ™ skonsolidowanych wyników finansowych na lata 2010-2014:
Planowany poziom skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniesie w 2010 roku 70,0 mln zÅ‚., w 2011 roku 71,7 mln. zÅ‚., w 2012 roku 102,7 mln. zÅ‚., i w 2014 roku 131,2 mln. zÅ‚.
Planowany poziom skonsolidowanej straty netto wyniesie w 2010 roku 22,5 mln. zł. Planowany poziom skonsolidowanego zysku netto wyniesie w 2011 roku 0,5 mln. zł., w 2012 roku 3,6 mln. zł., w 2013 roku 7,9 mln. zł. i w 2014 roku 13,0 mln. zł.
Prognozowane skonsolidowane wyniki finansowe poczynajÄ…c od 2011 roku nie obejmujÄ… spóÅ‚ki zależnej Intermoda Fashion S.A. oraz spóÅ‚ki zależnej ZPJ Dolwis S.A. ZarzÄ…d ZO Bytom S.A. bÄ™dzie dążyÅ‚ w najbliższym czasie do sprzedaży pakietu kontrolnego w spóÅ‚ce Intermoda Fashion S.A. oraz pakietu akcji w ZPJ Dolwis S.A.
Założenia strategiczne do prognozy:
W prognozie przyjÄ™to zaÅ‚ożenia dotyczÄ…ce nowej powierzchni handlowej sklepów otwieranych pod markÄ… Bytom: do koÅ„ca 2010 roku 0,5 tys. m2, w 2011 roku 2,3 tys. m2, w 2012 roku 1,6 tys. m2 a w 2013 roku 0,3 tys. m2. Strategia na lata 2011 – 2014 obejmuje również stworzenie nowej marki mÄ™skiej odzieży formalnej i uruchomienie 1,5 tys. m2 powierzchni handlowej sklepów.
Plan rozbudowy sieci detalicznej sklepów pod markÄ… Bytom oraz stworzenia nowej marki formalnej mody mÄ™skiej a co za tym idzie prognoza wyników finansowych warunkowana jest pozyskaniem dodatkowego finansowania w wysokoÅ›ci 20 mln. zÅ‚. ZarzÄ…d Z.O. Bytom S.A. zamierza pozyskać Å›rodki przeznaczone na planowany rozwój z nowej emisji akcji, która bÄ™dzie kierowana do inwestora branżowego.
Strategia zakÅ‚ada zmianÄ™ modelu biznesowego z firmy produkcyjno – handlowej na firmÄ™ handlowÄ…. Część produkcyjna firmy zostanie wydzielona i przeniesiona do spóÅ‚ki zależnej.
Strategia zakłada koncentrację na sieci detalicznej działającej pod marką Bytom. Na kolekcję marki będzie się składał pełen asortyment formalnej mody męskiej.
Strategia obejmuje wprowadzenie w 2012 roku na rynek nowej marki, która bÄ™dzie sprzedawana we wÅ‚asnej sieci monoshopów.
Strategia zakÅ‚ada sprzedaż spóÅ‚ek zależnych ZPJ Dolwis S.A. oraz Intermoda Fashion S.A.
Inne założenia, jakich dokonano przygotowując prognozę:
1. Wzrost gospodarczy w latach 2010 – 2014 bÄ™dzie dodatni
2. Średni kurs EUR wobec PLN będzie wynosił. 4,0 PLN
3. Poziom inflacji nie będzie wyższy niż 4,0%
4. Pozyskanie dodatkowego finansowania w wys. 20 mln. zł. przed 31 marca 2011 roku.
ZarzÄ…d bÄ™dzie na bieżąco monitorowaÅ‚ poziom osiÄ…ganej sprzedaży i poziom osiÄ…ganych zysków netto. W okresach kwartalnych ZarzÄ…d bÄ™dzie dokonywaÅ‚ oceny możliwoÅ›ci realizacji prognozowanych wyników i publikowaÅ‚ tÄ… informacjÄ™ w raportach okresowych.
| |
|