| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 39 | / | 2013 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2013-12-19 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| CAM MEDIA S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zawarcie przez Emitenta znaczÄ…cej umowy | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| DziaÅ‚ajÄ…c na podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 w zwiÄ…zku z § 9 rozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa paÅ„stwa niebÄ™dÄ…cego paÅ„stwem czÅ‚onkowskim (Dz.U. nr 33, poz. 259 ze zm.) ZarzÄ…d CAM Media S.A. z siedzibÄ… w Warszawie (dalej: "Emitent") informuje, iż w dniu wczorajszym tj. w dniu 18 grudnia 2013 roku Emitent podpisaÅ‚ umowÄ™ z wiodÄ…cÄ… firmÄ… z branży telekomunikacyjnej. Na mocy umowy Emitent zobowiÄ…zaÅ‚ siÄ™ Å›wiadczyć na rzecz zleceniodawcy usÅ‚ugi marketingowe zwiÄ…zane z przedsiÄ™wziÄ™ciami reklamowymi lub promocyjnymi. Zakres i przedmiot poszczególnych usÅ‚ug marketingowych Å›wiadczonych przez Emitenta okreÅ›lać bÄ™dzie każdorazowo zlecenie podpisane przez Strony. Emitent zobowiÄ…zaÅ‚ siÄ™ Å›wiadczyć na podstawie odrÄ™bnych umów usÅ‚ugi marketingowe także na rzecz partnerów i autoryzowanych przedstawicieli sieci zleceniodawcy, z którymi zleceniodawca ma podpisanÄ… umowÄ™ na sprzedaż towarów i usÅ‚ug, na warunkach nie mniej korzystnych niż okreÅ›lone w umowie, w przypadku otrzymania od nich zamówieÅ„ na usÅ‚ugi marketingowe objÄ™te umowÄ…. Zleceniodawca upoważniÅ‚ Emitenta do używania dostarczonych w ramach wykonywania umowy, znaków towarowych, nazw handlowych, wzorów użytkowych, do których prawa posiada zleceniodawca. Emitent zobowiÄ…zaÅ‚ siÄ™, że w okresie wskazanym w umowie bez uprzedniej pisemnej zgody zleceniodawcy nie bÄ™dzie Å›wiadczyć bezpoÅ›rednio ani poÅ›rednio usÅ‚ug marketingowych objÄ™tych umowÄ… oraz usÅ‚ug o zbliżonym zakresie na rzecz podmiotów prowadzÄ…cych dziaÅ‚alność konkurencyjnÄ… w stosunku do zleceniodawcy oraz w stosunku do innych wskazanych w umowie przedsiÄ™biorców. Zakaz ten stosuje siÄ™ odpowiednio wobec osób oddelegowanych przez Emitenta do realizacji usÅ‚ug marketingowych. Zakaz nie dotyczy jednak Å›wiadczenia przez Emitenta wskazanych w umowie usÅ‚ug. W okresie obowiÄ…zywania umowy Emitent bez pisemnej zgody zleceniodawcy nie może uczestniczyć w przetargach, konkursach ofert ani jakichkolwiek innych postÄ™powaniach na Å›wiadczenie jakichkolwiek usÅ‚ug, organizowanych przez podmioty konkurencyjne lub na zlecenie tych podmiotów. Z tytuÅ‚u wykonania usÅ‚ug marketingowych Emitent otrzyma zwrot kosztów zewnÄ™trznych, wynagrodzenie prowizyjne zgodnie z tabelÄ… prowizyjnÄ… stanowiÄ…cÄ… zaÅ‚Ä…cznik do umowy, liczone od wartoÅ›ci kosztów zewnÄ™trznych okreÅ›lonych w zaakceptowanym przez zleceniodawcÄ™ kosztorysie zawartym w zleceniu, pomniejszonych o wskazane w umowie kwoty oraz wynagrodzenie godzinowe, obliczone wedÅ‚ug stawek godzinowych w PLN dla poszczególnych kategorii pracowników lub wspóÅ‚pracowników Emitenta wskazanych w zaÅ‚Ä…czniku do umowy. Wysokość wynagrodzenia prowizyjnego dla danej akcji promocyjno-handlowej uzależniona bÄ™dzie od poziomu realizacji planu sprzedażowego usÅ‚ug i/lub produktów zleceniodawcy. ZapÅ‚ata wynagrodzenia z tytuÅ‚u realizacji zlecenia bÄ™dzie dokonywana po zakoÅ„czeniu akcji promocyjnej i zaakceptowaniu przez zleceniodawcÄ™ raportu podsumowujÄ…cego danÄ… akcjÄ™ promocyjnÄ…, opracowanego i przekazanego przez Emitenta. Zasady dotyczÄ…ce sposobu naliczania wynagrodzenia prowizyjnego dla danej akcji promocyjno-handlowej, na wniosek zleceniodawcy, mogÄ… być zmodyfikowane pod kÄ…tem alternatywnych kryteriów oceny realizacji przyjÄ™tych celów. Zmiana zasad dotyczÄ…cych sposobu naliczenia wynagrodzenia prowizyjnego może dotyczyć wyÅ‚Ä…cznie pojedynczej akcji promocyjno-handlowej, której specyfika wymagać bÄ™dzie ustalenia innych zasad dotyczÄ…cych sposobu naliczania wynagrodzenia prowizyjnego (innych kryteriów oceny realizacji przyjÄ™tych celów). Emitent zobowiÄ…zany jest rozliczyć poniesione koszty wykonania akcji promocyjnych oraz innych zleconych usÅ‚ug marketingowych w terminie wskazanym w umowie pod rygorem utraty prawa do zwrotu tych kosztów. Z dniem odbioru danego materiaÅ‚u reklamowego lub innego produktu bÄ™dÄ…cego utworem, stanowiÄ…cego przedmiot zlecenia, w ramach wynagrodzenia, zleceniodawca nabywa autorskie prawa majÄ…tkowe do utworów powstaÅ‚ych w wyniku realizacji zlecenia, jak również prawo do wykonywania i zlecania wykonywania praw zależnych, na wskazanych w umowie polach eksploatacji. Utwory, co do których nastÄ…pi przeniesienie autorskich praw majÄ…tkowych oraz wynagrodzenie należne Emitentowi z tego tytuÅ‚u, okreÅ›lane bÄ™dÄ… każdorazowo w zleceniu, przy czym w przypadku, gdy w wyniku realizacji usÅ‚ug marketingowych objÄ™tych zleceniem powstanie produkt bÄ™dÄ…cy utworem, który nie zostaÅ‚ wskazany w zleceniu zleceniodawca nabÄ™dzie autorskie prawa majÄ…tkowe do takiego utworu na wskazanych w umowie polach eksploatacji w ramach wynagrodzenia prowizyjnego. W ramach wynagrodzenia prowizyjnego zleceniodawca nabywa również wÅ‚asność noÅ›ników, na których utwory bÄ™dÄ… utrwalone. Emitent zobowiÄ…zaÅ‚ siÄ™ do niewykorzystywania koncepcji, mechanizmów dziaÅ‚ania i kreacji wypracowanych dla któregokolwiek przedsiÄ™wziÄ™cia reklamowego lub promocyjnego wykonywanego na rzecz zleceniodawcy na rzecz innych podmiotów, dla których Emitent Å›wiadczy usÅ‚ugi o zakresie zbliżonym do zakresu objÄ™tego umowÄ…. Emitent zobowiÄ…zany jest do zapÅ‚aty kar umownych w przypadkach wskazanych w umowie. W szczególnoÅ›ci: 1) w przypadku opóźnienia w realizacji danego zlecenia, z przyczyn leżących po stronie Emitenta z wyÅ‚Ä…czeniem przypadków siÅ‚y wyższej, zleceniodawca może obniżyć wynagrodzenie dla Emitenta należne za realizacjÄ™ przedmiotu zlecenia o ustalony w umowie procent wartoÅ›ci realizowanego zlecenia za każdy rozpoczÄ™ty dzieÅ„ opóźnienia; w przypadku gdy opóźnienie w należytym wykonaniu danego zlecenia bÄ™dzie dÅ‚uższe niż 6 dni roboczych lub gdy wykonanie zlecenia w późniejszym terminie może stracić znaczenie dla zleceniodawcy ze wzglÄ™du na wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci zobowiÄ…zania albo ze wzglÄ™du na zamierzony przez zleceniodawcÄ™ i znany Emitentowi cel zlecenia, zleceniodawca bÄ™dzie miaÅ‚ prawo odstÄ…pić od realizacji zlecenia i żądać zapÅ‚aty kary umownej w wysokoÅ›ci 15% wartoÅ›ci zlecenia, 2) w przypadku innego niż opóźnienie nienależytego wykonania któregokolwiek z zobowiÄ…zaÅ„ skÅ‚adajÄ…cych siÄ™ na zlecenie, zleceniodawcy bÄ™dzie przysÅ‚ugiwać prawo do żądania zapÅ‚aty od Emitenta kary umownej w wysokoÅ›ci odpowiadajÄ…cej wartoÅ›ci tego nienależycie wykonanego zobowiÄ…zania okreÅ›lonej w zaakceptowanym przez zleceniodawcÄ™ kosztorysie zawartym w zleceniu, 3) w przypadku niewykonania przedmiotu zlecenia, z przyczyn leżących po stronie Emitenta, zleceniodawca bÄ™dzie miaÅ‚ prawo odstÄ…pić od realizacji zlecenia i żądać zapÅ‚aty kary umownej w wysokoÅ›ci 30% wartoÅ›ci zlecenia. Zleceniodawca nie bÄ™dzie zobowiÄ…zany do zapÅ‚aty wynagrodzenia Emitentowi oraz zwrotu Emitentowi jakichkolwiek kosztów poniesionych przez Emitenta w celu realizacji niewykonanego lub nienależycie wykonanego zlecenia. W przypadku gdy materiaÅ‚y reklamowe wykonane przez Emitenta w ramach zlecenia majÄ… wady, których usunąć siÄ™ nie da lub Emitent nie usunÄ…Å‚ ich ani nie dostarczyÅ‚ materiaÅ‚ów reklamowych wolnych od wad lub też z okolicznoÅ›ci wynika, że nie zdoÅ‚a wad usunąć w odpowiednim czasie, zleceniodawca jest uprawniony do odstÄ…pienia od zlecenia oraz do żądania, w zamian za zwrot przedmiotu zlecenia wadliwego – zwrotu caÅ‚ej zapÅ‚aconej za wadliwy przedmiot zlecenia kwoty wynagrodzenia wraz z odsetkami ustawowymi oraz do zapÅ‚aty kary umownej w wysokoÅ›ci 15% wartoÅ›ci zlecenia albo jeżeli wady nie sÄ… istotne lub wady dotyczÄ… mniej niż wskazanego w umowie odsetka materiaÅ‚ów reklamowych stanowiÄ…cych przedmiot zlecenia, do obniżenia wynagrodzenia w stosunku odpowiednim do obniżonej wartoÅ›ci przedmiotu zlecenia oraz do żądania zwrotu różnicy pomiÄ™dzy wypÅ‚aconym Emitentowi wynagrodzeniem, a obniżonÄ… wartoÅ›ciÄ… przedmiotu zlecenia wraz z odsetkami ustawowymi. Dodatkowo Emitent zobowiÄ…zany bÄ™dzie do zapÅ‚aty zleceniodawcy kary umownej w okreÅ›lonej w umowie wysokoÅ›ci za każdy przypadek naruszenia, w przypadku, gdy nie dotrzyma zobowiÄ…zaÅ„ dotyczÄ…cych zakazu konkurencji, zobowiÄ…zaÅ„ dotyczÄ…cych zachowania poufnoÅ›ci, naruszy postanowienia dotyczÄ…ce ochrony wÅ‚asnoÅ›ci przemysÅ‚owej i danych osobowych, zobowiÄ…zanie do niewykorzystywania koncepcji, mechanizmów dziaÅ‚ania i kreacji wypracowanych dla któregokolwiek przedsiÄ™wziÄ™cia reklamowego lub promocyjnego wykonywanego na rzecz zleceniodawcy w ramach umowy na rzecz innych podmiotów. Ponadto za każdy przypadek niewykonania lub nienależytego wykonania któregokolwiek z zobowiÄ…zaÅ„ umownych, za które umowa wyraźnie nie okreÅ›la kary umownej, zleceniodawcy bÄ™dzie przysÅ‚ugiwać prawo do żądania zapÅ‚aty od Emitenta kary umownej w wysokoÅ›ci 1.000 PLN. Powyższe nie wyÅ‚Ä…cza prawa zleceniodawcy do dochodzenia odszkodowania uzupeÅ‚niajÄ…cego na zasadach ogólnych i/lub rozwiÄ…zania umowy ze skutkiem natychmiastowym. Umowa zostaÅ‚a zawarta na czas nieokreÅ›lony, przy czym każdej ze Stron przysÅ‚uguje prawo rozwiÄ…zania umowy z zachowaniem trzymiesiÄ™cznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem rozwiÄ…zujÄ…cym na koniec miesiÄ…ca kalendarzowego. W przypadku, gdy w okresie 3 pierwszych miesiÄ™cy obowiÄ…zywania umowy zleceniodawca nie zÅ‚oży zlecenia Emitentowi przysÅ‚uguje prawo rozwiÄ…zania umowy przy zachowaniu jednomiesiÄ™cznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem rozwiÄ…zujÄ…cym na koniec miesiÄ…ca kalendarzowego. Ponadto zleceniodawca jest uprawniony do rozwiÄ…zania umowy ze skutkiem natychmiastowym w razie nienależytego wykonywania lub niewykonywania umowy przez Emitenta. Szacunkowa wartość umowy przekracza 10% kapitaÅ‚ów wÅ‚asnych Emitenta (kryterium uznania umowy za znaczÄ…cÄ… umowÄ™). PozostaÅ‚e warunki wykonania umowy nie odbiegajÄ… od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów.
| |
|