| WYBRANE DANE FINANSOWE | w tys. | zł | w tys. | EUR | |
| półrocze / 2009 | półrocze / 2008 | półrocze / 2009 | półrocze / 2008 | |
| I. Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów | 13 895,00 | 15 585,00 | 3 075,00 | 3 449,00 | |
| II. Zysk (strata) z działalności operacyjnej | -1 826,00 | 79,00 | -404,00 | 17,00 | |
| III. Zysk (strata) brutto | -1 464,00 | 1 281,00 | -324,00 | 284,00 | |
| IV. Zysk (strata) netto | -1 398,00 | 1 134,00 | -309,00 | 251,00 | |
| V. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | -70,00 | -383,00 | -15,00 | -85,00 | |
| VI. Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | 815,00 | -2 782,00 | 180,00 | -616,00 | |
| VII. Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | 914,00 | 18 760,00 | 202,00 | 4 152,00 | |
| VIII. Przepływy pieniężne netto, razem | 1 659,00 | 15 595,00 | 367,00 | 3 451,00 | |
| IX. Aktywa razem | 37 620,00 | 38 623,00 | 8 417,00 | 8 641,00 | |
| X. Aktywa obrotowe | 29 642,00 | 31 616,00 | 6 632,00 | 7 074,00 | |
| XI. Zobowiązania długoterminowe | 2 227,00 | 1 469,00 | 498,00 | 329,00 | |
| XII. Zobowiązania krótkoterminowe | 7 615,00 | 8 407,00 | 1 704,00 | 1 881,00 | |
| XIII. Kapitał własny | 27 778,00 | 28 747,00 | 6 215,00 | 6 432,00 | |
| XIV. Kapitał zakładowy | 728,00 | 728,00 | 163,00 | 163,00 | |
| XV. Liczba akcji | 7 284 500,00 | 7 284 500,00 | 7 284 500,00 | 7 284 500,00 | |
| XVI. Zysk (strata) na jedną akcję zwykłą (w zł/EUR) | -0,19 | 0,16 | -0,04 | 0,04 | |
| XVII. Rozwodniony zysk (strata) na jedną akcję zwykłą (w zł/EUR) | -0,19 | 0,16 | -0,04 | 0,04 | |
| XVIII. Wartość księgowa na jedną akcję (w zł/EUR) | 3,81 | 3,95 | 0,85 | 0,88 | |
| XIX. Rozwodniona wartość księgowa na jedną akcję (w zł/EUR) | 3,81 | 3,95 | 0,85 | 0,88 | |
| XX. Zadeklarowana lub wypłacona dywidenda na jedną akcję (w zł/EUR) | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
|
Wybrane dane finansowe (IX-XIV oraz XVIII-XIX) zaprezentowane są na 30.06.2009 r. oraz na 31.12.2008 r.Dane bilansowe przeliczono wg kursu średniego EUR wg tabeli NPB na 30 czerwca 2009 roku w wysokości 4,4696, natomiast dane rachunku zysków i strat oraz rachunku przepływów pieniężnych wg kursu EUR stanowiącego średnią arytmetyczną średnich kursów NBP obowiązujących na koniec każdego miesiąca, który wyniósł 4,5184 zł.W I półroczu 2009 roku w porównaniu do I półrocza 2008 roku nastąpił niewielki spadek sprzedaży, który w dużej mierze wynika ze zmniejszonej sprzedaży Grupy kapitałowej CAM Media przede wszystkim w II kwartale. Obniżenie sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego nastąpiło o 10,84 p.p.Zmniejszającej się sprzedaży towarzyszył również spadek jej rentowności, który wynikał głównie ze spadającego popytu na powierzchnie reklamowe oraz z presji cenowej ze strony klientów, którzy nadal inwestowali w media. Rentowość netto sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego zmniejszyła się o 17,34 p.p.Drugim czynnikiem, który istotnie wpłynął na wyniki finansowe Grupy kapitałowej CAM Media były koszty niewykorzystanych powierzchni reklamowych. Wpływ tego czynnika na wyniki finansowe I półrocza 2009 roku był szczególnie widoczny w II kwartale, który w tym roku był wyraźnie słabszy od tego okresu roku ubiegłego.Negatywny wpływ na wyniki finansowe Grupy kapitałowej CAM Media miały również jej intensywne działania w zakresie "New business", których koszty były znacząco wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Różnica wynikała przede wszystkim z większej konkurencji w przetargach o nowe kontrakty oraz wyższą wartość nowych kontraktów, co bezpośrednio przekładało się na większy zakres prac, które CAM Media musiała wykonać, aby wziąć udział w tychże przetargach.Podobny charakter oddziaływania na wyniki finansowe Grupy kapitałowej CAM Media miały inwestycje w nową sieć nośników reklamowych oraz nakłady finansowe w nowouruchomionych spółkach. Razem czynniki te spowodowały, iż Grupa kapitałowa CAM Media poniosła w I półroczu stratę netto w wysokości 1.398 tys. zł. Przy czym warto zauważyć, że jedna grupa czynników negatywnie wpływających na wyniki finansowe Grupy kapitałowej CAM Media, wynika ze zjawisk kryzysowych, których skutkiem było zmniejszenie wydatków na reklamę, ale co również ważne z przesunięcia tych wydaktów przez reklamodawców na drugie półrocze 2009 roku.Druga grupa czynników negatywnie wpływających na wyniki finansowe Grupy kapitałowej CAM Media to działania inwestycyjne, które jeszcze w roku 2009 powinny przynieść wymierne efekty finansowe.
| |
| W przypadku prezentowania wybranych danych finansowych z półrocznego skróconego sprawozdania finansowego dane te należy odpowiednio opisać.
Wybrane dane finansowe ze skonsolidowanego bilansu (skonsolidowanego sprawozdania z sytuacji finansowej) lub odpowiednio z bilansu (sprawozdania z sytuacji finansowej) prezentuje się na koniec półrocza bieżącego roku obrotowego i na koniec poprzedniego roku obrotowego, co należy odpowiednio opisać.
Raport powinien zostać przekazany Komisji Nadzoru Finansowego, spółce prowadzącej rynek regulowany oraz do publicznej wiadomości za pośrednictwem agencji informacyjnej zgodnie z przepisami prawa. | |
|