| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 2 | / | 2009 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2009-02-24 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| KAREN | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Podpisanie znaczącej umowy pomiędzy Karen S.A. a Komputronik S.A. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Niniejszym zarząd Karen S.A. podaje do publicznej informacji, że w dniu 23.02.2009 r. została zawarta pomiędzy Karen S.A. a Komputronik S.A. umowa licencyjna na korzystanie ze znaku towarowego Komputronik w działalności operacyjnej Karen S.A.
W myÅ›l powyższej umowy, Karen S.A. otrzymuje prawo do używania marki, znaku towarowego i know-how Komputronik S.A. w obszarze sprzedaży detalicznej. Umowa zostaÅ‚a podpisana na czas nieokreÅ›lony. OpÅ‚ata licencyjna zostaÅ‚a ustalona na poziomie 0,5% przychodów uzyskanych przez Karen S.A. w punktach handlowych dziaÅ‚ajÄ…cych pod markÄ… Komputronik.
Karen S.A. nadal pozostanie prawnym i organizacyjnym operatorem salonów Sprzedaży detalicznej a podpisanie umowy licencyjnej ma na celu zwiÄ™kszenie obrotów handlowych Karen S.A. poprzez wzrost rozpoznawalnoÅ›ci sklepów a także optymalizacjÄ™ dziaÅ‚aÅ„ marketingowych Grupy Komputronik, która jest wiÄ™kszoÅ›ciowym udziaÅ‚owcem spóÅ‚ki.
Niezależne badania rynkowe potwierdzajÄ…, że marka Komputronik cieszy siÄ™ znacznie silniejszÄ… od Karen pozycjÄ… na polskim rynku, dlatego decyzjÄ™ o ujednoliceniu marki należy uznać za korzystnÄ… dla spóÅ‚ek oraz ich akcjonariuszy.
Z badaÅ„ iloÅ›ciowych wynika, że rozpoznawalność marki Komputronik w jej grupie docelowej siÄ™ga 60%, zaÅ› dobrÄ… znajomość tej marki deklaruje nieco ponad poÅ‚owa potencjalnych klientów. W przypadku Karen rezultaty te wynoszÄ… odpowiednio, 21% oraz 15%. Przeprowadzona niedawno pilotażowa próba polegajÄ…ca na zastÄ…pieniu w dwóch punktach handlowych marki Karen znakiem handlowym Komputronik potwierdziÅ‚a uzyskane w badaniach wyniki.
Karen S.A. bÄ™dzie w peÅ‚ni korzystaÅ‚a ze wsparcia dziaÅ‚ów: zakupów, marketingu i logistyki Komputronik S.A.
Skutkiem ujednolicenia wizerunku oraz oferty sieci handlowej Grupy Komputronik bÄ™dzie dalsza optymalizacja zasobów w Grupie oraz możliwość prezentowania coraz wiÄ™kszej i bardziej zÅ‚ożonej oferty handlowej, dostosowanej do dynamicznie zmieniajÄ…cych siÄ™ warunków rynkowych. | |
|