| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 9 | / | 2006 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2006-06-01 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| JUTRZENKA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Ocena sytuacji Spółki przez Radę Nadzorczą | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| "JUTRZENKA" S.A podaje do publicznej wiadomości ocenę sytuacji Spółki przyjętą przez Radę Nadzorczą w dniu 08 maja 2006 roku, sporządzoną w związku z zasadą 18 dokumentu "Dobre Praktyki w spółkach publicznych".
Rada Nadzorcza ocenia sytuację Spółki na koniec 2005 roku jako dobrą i pozwalającą na dalszy jej rozwój w roku 2006. Począwszy od drugiej połowy 2002 roku, Spółka znacznie poprawia swoje wyniki finansowe i systematycznie wzmacnia sprzedaż i pozycję rynkową. Przełomowym wydarzeniem było nabycie pod koniec 2004 roku zorganizowanej części przedsiębiorstwa wraz ze znakami towarowymi, m.in. "Goplana".
Dzięki m.in. tym działaniom Spółka wypracowała znacząco lepsze wyniki finansowe niż w roku 2004 - przychody ze sprzedaży wzrosły w 2005 roku w relacji do 2004 roku o blisko 60% do kwoty 288,7 mln zł, podczas gdy zysk na sprzedaży wzrósł o 115%, zysk operacyjny po wyłączeniu rozliczenia nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa wykazanego w sprawozdaniu porównywalnym za rok ubiegły (kwota 20,4 mln zł) o blisko 150%, a zysk netto również po wyłączeniu rozliczenia nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa wykazanego w sprawozdaniu porównywalnym za rok ubiegły o 141% do kwoty 15 mln zł.
Najważniejszymi działaniami podjętymi w 2005 roku była integracja oddziału w Poznaniu, powstałego na bazie zakupionej wraz ze znakami towarowymi (m.in. "Goplana") zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Na mocy umów z października i grudnia 2004 roku Spółka nabyła 31 grudnia 2004 roku prawa do znaków towarowych oraz aktywa zakładu produkcyjnego w Poznaniu, poszerzając tym samym znacznie swoje zdolności produkcyjne i portfolio produktów.
W opinii Rady Nadzorczej Spółka wchodzi w rok 2006 w dość dobrej kondycji finansowej. Inwestycja w markę i aktywa Goplany pozwoliła znacznie zwiększyć obroty Spółki, wykorzystać pozycję negocjacyjną wobec dostawców oraz pracować nad dalszą optymalizacją sprzedaży i produkcji. Wyniki I kwartału 2006 potwierdzają taką ocenę.
W roku 2006 w przekonaniu Rady Nadzorczej Spółka powinna kontynuować działania celem wzmocnienia pozycji rynkowej głównych produktów, poprzez selektywne wspieranie wybranych marek. Na szczególną uwagę zasługują kluczowe produkty, takie jak Wafle Familijne, Jeżyki, cukierki Brando i Menthis oraz czekolady pod marką Goplana. Pod koniec 2005 roku odbyła się restrukturyzacja i przebudowa działu handlowego, co wpłynęło negatywnie na wyniki IV kwartału, lecz powinno zaowocować pozytywnie w 2006 roku.
| |
|