| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 7 | / | 2013 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2013-03-28 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| CYFROWY POLSAT S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Podpisanie warunkowych przedwstÄ™pnych umów nabycia akcji w spóÅ‚ce Polskie Media S.A. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Cyfrowego Polsatu S.A. ("Cyfrowy Polsat") informuje, iż w dniu 28 marca 2013 r. zostaÅ‚y zawarte warunkowe przedwstÄ™pne umowy sprzedaży akcji Polskie Media S.A. ("Umowa") pomiÄ™dzy spóÅ‚kÄ… Telewizja Polsat Sp. z o.o. z siedzibÄ… w Warszawie ("Telewizja Polsat"), spóÅ‚kÄ… zależnÄ… od Cyfrowego Polsatu, a spóÅ‚kÄ… Karswell Limited z siedzibÄ… w Nikozji, Cypr ("SprzedajÄ…cy I") oraz spóÅ‚kÄ… Sensor Overseas Limited z siedzibÄ… w Nikozji, Cypr ("SprzedajÄ…cy II").
Na mocy Umów Telewizja Polsat zobowiÄ…zuje siÄ™ do zawarcia umów przyrzeczonych, na podstawie których zobowiÄ…zana bÄ™dzie kupić, a SprzedajÄ…cy I i SprzedajÄ…cy II sprzedać Å‚Ä…cznie 14.500.000 akcji imiennych spóÅ‚ki Polskie Media S.A. z siedzibÄ… w Warszawie ("Polskie Media", "SpóÅ‚ka") o wartoÅ›ci nominalnej 10,00 zÅ‚ każda stanowiÄ…cych 100% kapitaÅ‚u zakÅ‚adowego SpóÅ‚ki i uprawniajÄ…cych do 100% gÅ‚osów na walnym zgromadzeniu SpóÅ‚ki za Å‚Ä…cznÄ… kwotÄ™ 99 mln zÅ‚, obejmujÄ…cÄ… cenÄ™ za akcje oraz korekty do wartoÅ›ci przedsiÄ™biorstwa.
Umowa zostaÅ‚a zawarta z zastrzeżeniem nastÄ™pujÄ…cych warunków zawieszajÄ…cych:
(a) wydania odpowiedniej zgody przez Prezesa UrzÄ™du Ochrony Konkurencji i Konsumentów; (b) nabycia przez SprzedajÄ…cego I bÄ…dź SprzedajÄ…cego II 2.500 akcji imiennych o Å‚Ä…cznej wartoÅ›ci nominalnej 25.000 zÅ‚otych od obecnego akcjonariusza mniejszoÅ›ciowego SpóÅ‚ki.
SpóÅ‚ka Polskie Media jest nadawcÄ… dwóch kanaÅ‚ów rozprowadzanych zarówno drogÄ… naziemnÄ… jak i kablowo-satelitarnÄ…: TV4 i TV6. Niezależna opinia firmy doradczej KPMG, przygotowana dla ZarzÄ…du Cyfrowego Polsatu, potwierdza, że warunki cenowe planowanej transakcji sÄ… godziwe z punktu widzenia interesów Cyfrowego Polsatu.
Nabycie Polskie Media stanowi dla Grupy Cyfrowy Polsat strategiczny krok w kierunku wzmocnienia pozycji rynkowej Telewizji Polsat. Otwiera możliwość zwiÄ™kszenia przychodów reklamowych w oparciu o rosnÄ…cy zasiÄ™g i silniejszÄ… pozycjÄ™ negocjacyjnÄ… Grupy, a także możliwość realizacji synergii w obszarach: dostÄ™pu i wykorzystania treÅ›ci programowych, technicznym, reklamy, marketingu i cross-promocji oraz zasobów back-office.
| |
|