| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 22 | / | 2005 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2005-12-20 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| DEBICA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Decyzja Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. w sprawie opon do samochodów dostawczych. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. niniejszym informuje, że jej kluczowy klient i zarazem glówny inwestor, firma Goodyear Tire & Rubber Company, podjął decyzję dotyczącą optymalizacji swojego portfolio sprzedawanych produktów i w rezultacie nie będzie w roku 2006 kontynuował sprzedaży opon dla samochodów dostawczych marki Dębica na rynkach zagranicznych.
W związku z tym Firma Oponiarska Dębica S.A. od 1 stycznia 2006 roku nie będzie oferowała na rynku opon ULT/LT marki Dębica. Zarząd Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. przewiduje, że w wyniku tej decyzji planowany zysk netto Spółki może obniżyć się o około 10%. Produkcja opon ULT/LT marki Dębica zostanie zastąpiona produkcją innych wyrobów.
W celu utrzymania wiodącej pozycji marki Dębica na rynku opon do samochodów osobowych, Firma Oponiarska Dębica S.A. z powodzeniem wprowadziła na rynek w 2005 roku dwa nowe produkty: całoroczną oponę Nawigator 2 i zimową oponę Frigo 2 oraz planuje wprowadzić inne nowe produkty w ciągu najbliższych 12 – 24 miesięcy. | |
|