| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 29 | / | 2006 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2006-07-28 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| DGA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Znacząca umowa dla PARP Turystyka III | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Spółki Doradztwo Gospodarcze DGA S.A. uprzejmie informuje, że w dniu 28 lipca 2006 roku Emitent, jako lider konsorcjum, zawarł z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości umowę dotyczącą realizacji projektu "Program szkolenia kadr dla rozwoju produktów turystycznych III".
Ogólnym celem Projektu jest podniesienie konkurencyjności sektora turystycznego w wybranych regionach kraju poprzez doskonalenie umiejętności i kwalifikacji kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw turystycznych oraz instytucji i organizacji mających wpływ na funkcjonowanie sektora turystycznego. W ramach projektu wspierane będą grupy współpracujących ze sobą i zlokalizowanych na danym terenie (wybranych obszarach województw) przedsiębiorstw, wraz z przedstawicielami otoczenia biznesu, których oferta i świadczone, uzupełniające się wzajemnie usługi mogą stanowić atrakcyjny, lokalny produkt turystyczny.
Projekt jest adresowany do podmiotów w sześciu wybranych województwach:
- mazowieckim
- wielkopolskim,
- opolskim,
- łódzkim,
- lubuskim,
- podkarpackim.
Grupami docelowymi – beneficjentami ostatecznymi projektu są: kadra zarządzająca i pracownicy przedsiębiorstw turystycznych, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, przedstawiciele przedsiębiorców i pracodawców oraz przedstawiciele organizacji wspierania przedsiębiorczości.
W ramach projektu można wyodrębnić trzy odrębne grupy zadań:
- podnoszenie umiejętności tworzenia, rozwijania i promowania produktów turystycznych w formule sieciowej (poprzez kooperację różnych podmiotów),
- doskonalenie umiejętności i kwalifikacji kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw turystycznych, jednostek samorządu terytorialnego oraz organizacji działających w sektorze turystycznym,
- szkolenia w zakresie języków obcych dla kadry zarządzającej i pracowników przedsiębiorstw turystycznych, stanowiące wyodrębnioną grupę szkoleń w ofercie programowej projektu.
W szkoleniach realizowanych w ramach Projektu weźmie udział co najmniej 2920 osób, w tym co najmniej 2640 przedstawicieli przedsiębiorstw.
Innowacyjność projektu w porównaniu w projektami Turystyka I i Turystyka II polega na udziale w jego realizacji ekspertów zagranicznych.
Aktualnie Emitent realizuje już dwa analogiczne projekty, o których informował raportami nr 50/2005 z 15.12.2005r. i 24/2006 z 28.06.2006r. W ten sposób pod hasłem "Turystyka – wspólna sprawa" Doradztwo Gospodarcze DGA S.A. wraz z konsorcjantami objęło swoim zasięgiem całą Polskę. Łączna wartość wszystkich trzech projektów wyniosła 62,4 mln złotych.
Ze względu na charakter przedmiotu umowy, wagę projektu zarówno z punktu widzenia rozwoju sektora turystycznego w Polsce, jak i kreowania nowych trendów współpracy wśród przedsiębiorców i instytucji sektora, szczególnie budowania nowej formuły współpracy sieciowej, a także wartość środków zaangażowanych przy realizacji projektu, umowę tą należy określić nie tylko jako istotną w skali działalności Emitenta, ale mającą bardzo istotne znaczenie w skali kraju.
Realizacja umowy rozpocznie się w lipcu 2006 r. i zakończy się 31 grudnia 2007 r., co oznacza, że wpływy z nią związane będą dotyczyć lat 2006-2007.
Całkowita wartość umowy wyniesie 20,15 mln złotych, z czego przychód dla DGA wyniesie około 12 mln złotych i przekroczy 70% wartości kapitałów własnych Emitenta oraz 34% wartości przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej Emitenta za okres ostatnich czterech kwartałów obrotowych.
| |
|