| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 50 | / | 2005 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2005-12-15 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| DGA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Znacząca umowa z PARP w sprawie realizacji projektu "Program szkolenia kadr dla rozwoju produktów turystycznych" | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Spółki Doradztwo Gospodarcze DGA S.A. uprzejmie informuje, że w dniu 14 grudnia 2005 r. zawarł z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości umowę dotyczącą realizacji projektu "Program szkolenia kadr dla rozwoju produktów turystycznych". Zawarcie powyższej umowy było konsekwencją wygrania przetargu przez Konsorcjum, którego liderem jest Emitent.
Głównym celem projektu jest stworzenie warunków do podniesienia konkurencyjności sektora turystycznego w wybranych regionach kraju poprzez doskonalenie umiejętności i kwalifikacji kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw turystycznych oraz instytucji i organizacji mających wpływ na funkcjonowanie sektora turystycznego.
Projekt jest adresowany do podmiotów w pięciu wybranych województwach:
- dolnośląskim,
- podlaskim,
- pomorskim,
- kujawsko – pomorskim i
- świętokrzyskim.
Grupami docelowymi – beneficjentami ostatecznymi projektu są: kadra zarządzająca i pracownicy przedsiębiorstw turystycznych, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, przedstawiciele przedsiębiorców i pracodawców oraz przedstawiciele organizacji wspierania przedsiębiorczości.
W projekcie wyróżniono trzy główne działania:
• Pierwsze dotyczy przeprowadzenia co najmniej 20 konferencji dla grupy blisko 2.000 osób – przedstawicieli kadry zarządzającej i pracowników przedsiębiorstw turystycznych, przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, organizacji przedsiębiorców działających w sektorze turystycznym, a także touroperatorów i administratorów lokalnych atrakcji turystycznych. Zostaną utworzone grupy zadaniowe z blisko 1.000 uczestników konferencji, których celem będzie rozwój i promowanie produktów turystycznych w formule sieciowej.
• Drugie działanie ma charakter ściśle szkoleniowy. Na tym etapie zorganizowane zostaną szkolenia dla menedżerów i grupy pracowników przedsiębiorstw orz pozostałych beneficjentów projektu. Łącznie zostanie przeszkolonych ponad 4.000 osób.
• Trzeci etap to szkolenia językowe – co najmniej 3.000 przedstawicieli kadry zarządzającej i pracowników firm turystycznych zostanie zaproszonych do udziału w szkoleniach podnoszących znajomość języków obcych.
Ze względu na charakter przedmiotu umowy, wagę projektu zarówno z punktu widzenia rozwoju sektora turystycznego w Polsce, jak i kreowania nowych trendów współpracy wśród przedsiębiorców i instytucji sektora, szczególnie budowania nowej formuły współpracy sieciowej, a także wartość środków zaangażowanych przy realizacji projektu, umowę tą należy określić nie tylko jako istotną w skali działalności Emitenta, ale mającą bardzo istotne znaczenie w skali kraju.
Realizacja umowy rozpocznie się w grudniu 2005 r. i zakończy się 31 grudnia 2007 r., co oznacza, że wpływy z nią związane będą dotyczyć lat 2006-2007.
Całkowita wartość umowy wyniesie ponad 22 mln złotych i przekroczy 85% wartości kapitałów własnych Emitenta oraz 50% wartości przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej Emitenta za okres ostatnich czterech kwartałów obrotowych.
| |
|