| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | | | Raport bieżący nr | 41 | / | 2005 |
|
| |
| Data sporządzenia: | 2005-10-06 | | | | | | | |
| Skrócona nazwa podmiotu przesyłającego raport | | | | | | |
| DGA | |
| Temat | | | | | | | | |
| Znacząca umowa z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości w sprawie realizacji projektu "Program szkoleń promujących clustering" | |
| Podstawa prawna | | | | | | | |
| § 5 ust. 1 pkt 3 RO - zawarcie lub zmiana znaczącej umowy
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
|
Zarząd Spółki Doradztwo Gospodarcze DGA S.A. uprzejmie informuje, że w dniu 6 października 2005 r. zawarł z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości umowę dotyczącą realizacji projektu "Program szkoleń promujących clustering". Zawarcie powyższej umowy było konsekwencją wygrania przetargu przez Konsorcjum, którego liderem jest Emitent.
Głównym założeniem realizowanego projektu jest zapewnienie - dzięki szkoleniom - kadrze zaproszonych przez Konsorcjum przedsiębiorstw i jednostek samorządu terytorialnego możliwości zapoznania się z technikami budowania współpracy w formie sieciowej, tak by finalnie mógł powstać klaster.
Klastry to geograficzne skupiska wzajemnie powiązanych firm, wyspecjalizowanych dostawców, jednostek świadczących usługi, firm działających w pokrewnych sektorach i związanych z nimi instytucji, często nawet konkurujących, ale mogących również podejmować wspólne inicjatywy, które przełożą się na wymierne korzyści dla każdego z partnerów. Korzyści płynące z uczestnictwa w klastrze to m. in:
- wspólne realizowanie przedsięwzięć i inwestycji, których przedsiębiorstwa nie byłyby w stanie podjąć samodzielnie,
- obniżenie kosztów i ryzyka danego przedsięwzięcia,
- współpraca, w tym nieformalne kontakty i przepływ wiedzy, pomiędzy przedsiębiorstwami i instytucjami z otoczenia biznesu,
- skuteczniejsze oddziaływanie na otoczenie, w tym na instytucje edukacyjne, władze lokalne lub regionalne,
- zwiększenie elastyczności, możliwości reakcji na zapotrzebowania rynku,
- lepszy podział kompetencji – specjalizacja
- promocja wspólnej marki
- budowa zaufania i wyższego poziomu kapitału społecznego.
Przykładem istniejących już klastrów są: Kotły Pleszewskie i Pomidor Ziemi Sandomierskiej.
Projekt ma zasięg ogólnopolski. Wybrane przez Wykonawcę grupy przedsiębiorstw muszą funkcjonować w branży tzw. produktów regionalnych, tradycyjnych lub lokalnych i wokół nich budowane będą nowe grupy partnerów, które będą mogły utworzyć klaster.
W szkoleniach realizowanych w ramach Projektu weźmie udział co najmniej 1300 osób, w tym:
- co najmniej 1240 osób z co najmniej 590 przedsiębiorstw różnej wielkości,
- co najmniej 60 przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego.
Ze względu na charakter przedmiotu umowy, wagę projektu zarówno z punktu widzenia rozwoju przedsiębiorczości w Polsce, jak i kreowania nowych trendów współpracy wśród przedsiębiorców na polskim rynku, a także wartość środków zaangażowanych przy realizacji projektu, umowę tą należy określić nie tylko jako istotną w skali działalności Emitenta, ale mającą bardzo istotne znaczenie w skali kraju.
Realizacja umowy rozpocznie się w październiku 2005 r. i zakończy się 31 grudnia 2007 r., co oznacza, że wpływy z nią związane będą dotyczyć lat 2005-2007.
Całkowita wartość umowy wyniesie 5.759.860,00 PLN i przekroczy 20% wartości kapitałów własnych Emitenta.
| |
| Wartość umowy w tys. zł: | | | | | | |
| 5 760,00 | | | | | | | | |
|