| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 26 | / | 2009 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2009-12-24 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| DREWEX S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Korekta prognozy na 2009 rok. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 25 RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa paÅ„stwa niebÄ™dÄ…cego paÅ„stwem czÅ‚onkowskim, ZarzÄ…d SpóÅ‚ki DREWEX S.A. informuje, że w dniu 23 grudnia 2009 roku podjÄ…Å‚ decyzjÄ™ o zmianie prognozy wyników finansowych na 2009 rok opublikowanej w Raporcie Bieżącym Nr 12/2009 w dniu 05 czerwca 2009 roku.
Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi:
- wielkość poprzedniej prognozy: 24 500 tys. zł.
- wielkość nowej prognozy: 21 800 tys. zł.
Zysk (strata) netto:
- wielkość poprzedniej prognozy: 1 160 tys. zł.
- w zwiÄ…zku z pewnym ryzykiem szacunku wyniku finansowego, ZarzÄ…d SpóÅ‚ki zdecydowaÅ‚ siÄ™ na podanie nowej prognozy zysku (straty) netto w przedziale: od (-800 tys. zÅ‚.) do (-1 000 tys. zÅ‚.).
Decyzja o zmianie prognozy zostaÅ‚a podjÄ™ta w zwiÄ…zku z poziomem realizacji poprzedniej prognozy w stosunku do zrealizowanych wyników finansowych SpóÅ‚ki za 11 miesiÄ™cy 2009 roku. ZarzÄ…d SpóÅ‚ki majÄ…c na uwadze zmiany trendów, jakie zaszÅ‚y na rynku w stosunku do przyjÄ™tych zaÅ‚ożeÅ„ do prognozy na poczÄ…tku roku oraz podjÄ™ciem ekspansji firmy w nowych kierunkach, dokonaÅ‚ weryfikacji możliwoÅ›ci realizacji poprzedniej prognozy. Skutki zaÅ‚amania koniunktury gospodarczej, która nastÄ…piÅ‚a na gÅ‚ównych rynkach eksportowych SpóÅ‚ki, odczuwana jest w caÅ‚ym 2009 roku. Pomimo stopniowego odbudowywania pozycji firmy na rynkach zagranicznych, SpóÅ‚ka może nie nadrobić spadku sprzedaży eksportowej w 2009 roku w stosunku do roku poprzedniego, której poziom byÅ‚ przyjÄ™ty w poprzedniej prognozie. Prognozowana obecnie strata netto jest natomiast skutkiem podjÄ™cia przez SpóÅ‚kÄ™ decyzji o stworzeniu nowego segmentu dziaÅ‚alnoÅ›ci – sieci marketów dla dzieci pod markÄ… KOLORINO. BÄ™dzie to dodatkowy kanaÅ‚ dystrybucji produktów SpóÅ‚ki oraz źródÅ‚o przychodów zarówno ze sprzedaży wyrobów SpóÅ‚ki, jak również producentów innych marek dla dzieci w wieku od 0 do 5 lat. W zwiÄ…zku z uruchomienie pierwszych sklepów sieci w III i IV kwartale, SpóÅ‚ka musiaÅ‚a ponieÅ› dodatkowe koszty zwiÄ…zane z kampaniÄ… reklamowÄ…, najmem lokali handlowych, zatrudnieniem i wyposażeniem, których zdyskontowanie z nowego źródÅ‚a przychodów bÄ™dzie możliwe w kolejnych latach obrotowych, w zwiÄ…zku z krótkim okresem dziaÅ‚alnoÅ›ci sieci. Skutkiem tego, w ocenie ZarzÄ…du, wystÄ™puje wysokie ryzyko braku realizacji poprzedniej prognozy zysku SpóÅ‚ki.
| |
|