| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 27 | / | 2007 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2007-02-14 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| DROZAPOL | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Komentarz do raportu kwartalnego za IV kwartał 2006 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Drozapol-Profil S.A. informuje, że w dniu dzisiejszym zostaÅ‚ opublikowany raport kwartalny za IV kwartaÅ‚ 2006 rok. KwartaÅ‚ ten byÅ‚ najlepszym ostatnim kwartaÅ‚em roku w historii firmy. Sprzedaż wyniosÅ‚a ponad 44 mln zÅ‚ i byÅ‚a wyższa od analogicznego okresu 2005 roku o ponad 26 mln zÅ‚. Daje to dynamikÄ™ na sprzedaży 242%. Zysk brutto na sprzedaży w IV kwartale wyniósÅ‚ 3,35 mln zÅ‚ wobec 1,58 mln zÅ‚ w tym samym okresie 2005 roku , co daje dynamikÄ™ 211,9%. Za caÅ‚y 2006 rok zysk brutto wyniósÅ‚ 13,87 mln zÅ‚ a w 2005 roku 5,94 mln zÅ‚ co daje dynamikÄ™ 233%. Natomiast zysk netto w IV kwartale ksztaÅ‚towaÅ‚ siÄ™ odpowiednio w wysokoÅ›ci 1,35 mln zÅ‚ 2006 i -0,39 mln zÅ‚ w 2005r. CaÅ‚y rok 2006 przyniósÅ‚ spóÅ‚ce 6,58 mln zysku netto, wobec straty -1,08 mln zÅ‚ w 2005 roku. DaÅ‚o to przyrost na jednÄ… akcjÄ™ w wysokoÅ›ci 0,33 zÅ‚. Na poziomie zysku operacyjnego wielkoÅ›ci te ksztaÅ‚towaÅ‚y siÄ™ odpowiednio w wysokoÅ›ci 4,8 mln zÅ‚ w 2006 wobec straty 0,7 mln zÅ‚ w 2005 roku. Jak spóÅ‚ka podawaÅ‚a wczeÅ›niejszych komunikatach sprzedaż za 2006 rok wzrosÅ‚a w stosunku do 2005 roku o 181%, z 82 mln zÅ‚ do 149 mln zÅ‚.
OsiÄ…gniÄ™te wyniki, bÄ™dÄ…ce nastÄ™pstwem podjÄ™tych przez spóÅ‚kÄ™ dziaÅ‚aÅ„ w ramach opracowanej strategii rozwoju, dobitnie Å›wiadczÄ… o zdecydowanej poprawie sytuacji spóÅ‚ki. Rok 2006 byÅ‚ najlepszym pod wzglÄ™dem przychodów rokiem spóÅ‚ki i drugim w historii w zakresie wypracowanego zysku netto. OsiÄ…gniÄ™te wyniki, jasna i konsekwentnie wdrażana strategia rozwoju, ambitne plany, duże uznanie i zaufanie do dziaÅ‚aÅ„ zarzÄ…du w oczach inwestorów, wpÅ‚ynęły niewÄ…tpliwie na wzrost wartoÅ›ci spóÅ‚ki dla wszystkich akcjonariuszy.
BÄ™dzie to na pewno możliwe dziÄ™ki zawartym w IV kwartale kontraktom handlowym, podpisanym umowom o wspóÅ‚pracy, podjÄ™tymi przygotowaniami do otwarcia nowych oddziaÅ‚ów, dużymi zakupami towarów w okresach spadku ich cen na przeÅ‚omie roku. DziaÅ‚ania te na pewno zaowocujÄ… znacznym wzrostem sprzedaży i zysku już w pierwszym kwartale tego roku, co pokazujÄ… wyniki stycznia i lutego. Åšrodki z emisji przyczyniÄ… siÄ™ na pewno do jeszcze wiÄ™kszej poprawy wyników w 2007 roku.
Oprócz w/w dziaÅ‚aÅ„ zarzÄ…d konsekwentnie prowadzi rozmowy na temat konsolidacji. Przeprowadzane sÄ… obecnie dwa procesy due diligence w podmiotach mogÄ…cych stać siÄ™ potencjalnymi czÅ‚onkami grupy kapitaÅ‚owej oraz toczÄ… siÄ™ zaawansowane rozmowy z dwoma innymi inwestorami branżowymi. Ze wzglÄ™du na rangÄ™, zÅ‚ożoność i skalÄ™ tych zagadnieÅ„, zarzÄ…d, chcÄ…c rozważnie podchodzić do tych procesów, przeprowadza wszechstronne analizy i konsultacje z doradcami. DziaÅ‚ania te maja na celu wskazanie i wyeliminowanie ewentualnych zagrożeÅ„, oraz możliwych efektów synergii i centrów zysków dla caÅ‚ej grupy. Presja czasu nie bÄ™dzie i nie może być wyznacznikiem dziaÅ‚aÅ„ i decyzji zarzÄ…du, którego gÅ‚ównym celem jest przejrzystość dziaÅ‚ania i troska o wzrost wartoÅ›ci spóÅ‚ki dla akcjonariuszy.
| |
|