pieniadz.pl

Elzab SA
Strategia rozwoju ELZAB SA i Grupy ELZAB na lata 2008-2010

23-01-2008


KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 4 / 2008
Data sporzÄ…dzenia: 2008-01-23
Skrócona nazwa emitenta
ELZAB
Temat
Strategia rozwoju ELZAB SA i Grupy ELZAB na lata 2008-2010
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:
ZarzÄ…d ZakÅ‚adów UrzÄ…dzeÅ„ Komputerowych ELZAB S.A. w Zabrzu informuje, że Rada Nadzorcza SpóÅ‚ki w dniu 23 stycznia 2008 r. zatwierdziÅ‚a nowÄ… strategiÄ™ ELZAB na lata 2008-2010. Nowa strategia zakÅ‚ada stworzenie silnej, rentownej, grupy kapitaÅ‚owej skoncentrowanej na dostarczaniu kompleksowych rozwiÄ…zaÅ„ dla szeroko zdefiniowanego rynku detalicznego. Grupa ta posiadać bÄ™dzie kompetencje i ofertÄ™ obejmujÄ…cÄ… oprogramowanie, usÅ‚ugi wdrożeniowe, doradcze i utrzymaniowe, jak również specjalistyczny sprzÄ™t dla wybranych segmentów rynku, w tym segmentu handlu detalicznego, HoReCa, stacji paliw oraz gabinetów lekarskich i szpitali. Nowa, poszerzona oferta ELZAB bÄ™dzie wdrażana przez istniejÄ…cÄ… silnÄ… sieć dealerów i dystrybutorów SpóÅ‚ki, oferujÄ…c tym partnerom nowe możliwoÅ›ci biznesowe oraz umacniajÄ…c ich relacje z ELZAB. Strategia zakÅ‚ada, iż poszerzenie oferty ELZAB o oprogramowanie i usÅ‚ugi, wejÅ›cie w nowe, zyskowne segmenty, oraz optymalizacja struktury finansowania SpóÅ‚ki zaowocuje podwojeniem wyceny akcji spóÅ‚ki w przeciÄ…gu najbliższych 18 miesiÄ™cy oraz znaczÄ…cÄ… poprawÄ… wskaźnika ROE.

Podstawami nowej strategii sÄ…: (1) niszowość i koncentracja na wyspecjalizowanych branżach (zapewni to ponad-przeciÄ™tnÄ… rentowność); (2) model biznesowy promujÄ…cy powtarzalne przychody; oraz (3) kompleksowość oferty (oprogramowanie, usÅ‚ugi, specjalistyczny sprzÄ™t). Segmenty, które sÄ… celem nowej strategii, pomimo stosunkowo ograniczonych rozmiarów charakteryzujÄ… siÄ™ dobrym potencjaÅ‚em wzrostowym (znacznie powyżej 5% oczekiwanego wzrostu dla dzisiejszego biznesu ELZAB), korzystnÄ… strukturÄ… rynku, oraz oferujÄ… potencjaÅ‚ konsolidacyjny. Strategia na lata 2008-2010 wykorzystuje również istotny atut ELZAB: posiadanie silnej, rozlegÅ‚ej sieci partnerów bÄ™dÄ…cych w stanie zarówno sprzedawać, wdrażać jak również serwisować rozwiÄ…zania na rynkach specjalistycznego detalu, HoReCa i stacji paliw. WdrażajÄ…c nowÄ… strategiÄ™ ELZAB budować bÄ™dzie GrupÄ™ wzorowanÄ… częściowo na ofercie globalnych liderów rynku rozwiÄ…zaÅ„ dla handlu detalicznego: firm takich jak Radiant Systems, Retalix lub Micros.

Grupa ELZAB budowana bÄ™dzie poprzez kombinacjÄ™ wzrostu organicznego oraz fuzji i przejęć. SpóÅ‚ka przewiduje dokonanie kilku przejęć (gotówkowych i za akcje ELZAB) rentownych, niszowych podmiotów operujÄ…cych w w/w segmentach, oraz bÄ™dzie elastycznie reagować na okazje do dokonania wiÄ™kszych ruchów konsolidujÄ…cych branżę rozwiÄ…zaÅ„ dla detalu (np. fuzji z firmami o podobnej skali dziaÅ‚ania co ELZAB posiadajÄ…cymi silnÄ… pozycjÄ™ w segmentach, na których SpóÅ‚ka bÄ™dzie siÄ™ koncentrować). Oprócz tego ELZAB (wraz z partnerami branżowymi) planuje przygotowanie i wprowadzenie na rynek w 2009 roku pakietowej oferty adresujÄ…cej niezaspokojone dziÅ› potrzeby segmentu sÅ‚użby zdrowia: gabinetów lekarskich oraz szpitali. Oczekuje siÄ™, iż docelowo Grupa Elzab przybierze ksztaÅ‚t holdingu, w którym spóÅ‚ki realizować bÄ™dÄ… indywidualne strategie operacyjne a struktura korporacyjna bÄ™dzie siÄ™ koncentrować na ksztaÅ‚towaniu strategii holdingu, realizacji synergii w Grupie, oraz na wybranych inwestycjach R&D.

Niszowe segmenty rynku, na które wchodzić bÄ™dzie ELZAB, oferujÄ… duży potencjaÅ‚ wzrostu eksportu. ZakÅ‚ada siÄ™, iż w drugim etapie wdrożenia strategii (tzn., po zaistnieniu w w/w niszach) SpóÅ‚ka bÄ™dzie dynamicznie wchodzić na oÅ›cienne rynki (zarówno poprzez organiczne dziaÅ‚ania jak również M&A).

Strategia na lata 2008-2010 zakÅ‚ada, iż wyniki na podstawowej dziaÅ‚alnoÅ›ci ELZAB w 2008 (przychody, zysk operacyjny i netto) wykażą kontynuacjÄ™ tendencji stabilnego wzrostu zademonstrowanÄ… w 2007 r. i poprzednich latach. Tempo procesów M&A i realizacja konkretnych transakcji bÄ™dÄ… determinować potencjalne odchylenia od tych oczekiwaÅ„. W dÅ‚uższej perspektywie czasowej (2010) strategia przewiduje osiÄ…gniÄ™cie przez GrupÄ™ kapitaÅ‚owÄ… przychodów okoÅ‚o 125 mln zÅ‚otych przy poziomach rentownoÅ›ci netto ponad 15%.

ELZAB S.A. uzyskaÅ‚ zgodÄ™ akcjonariuszy na dokonanie emisji obligacji na kwotÄ™ 30 mln zÅ‚otych, jak również na sprzedaż aktywów niepracujÄ…cych za kwotÄ™ okoÅ‚o 10 mln zÅ‚otych. SpóÅ‚ka szacuje, iż w zwiÄ…zku z tym 20 mln zÅ‚otych z tych kwot wyda na transakcje przejęć i/lub zakupu za gotówkÄ™ 2-3 spóÅ‚ek umożliwiajÄ…cych jej wejÅ›cie w wybrane nisze produktowe. PozostaÅ‚a kwota może zostać wykorzystana na skup wÅ‚asnych akcji przez SpóÅ‚kÄ™.


JednoczeÅ›nie ZarzÄ…d ELZAB S.A. zaznacza, iż liczby zawarte w niniejszym raporcie nie stanowiÄ… prognozy w rozumieniu przepisów RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19.10.2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych.

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm