| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 1 | / | 2008 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-01-04 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| ENAP | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja dotyczÄ…ca nie stosowania w spóÅ‚ce zasad Dobrych Praktyk SpóÅ‚ek Notowanych na GPW | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| W zwiÄ…zku z wejÅ›ciem w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku "Dobrych Praktyk SpóÅ‚ek Notowanych na GPW", wprowadzonych na podstawie UchwaÅ‚y Nr 12/1170/2007 Rady GieÅ‚dy z dnia 4 lipca 2007 r., ZarzÄ…d Energoaparatura S.A. z siedzibÄ… w Katowicach przekazuje informacjÄ™ o zasadach Å‚adu korporacyjnego, których SpóÅ‚ka nie bÄ™dzie stosować w sposób trwaÅ‚y:
Część II zasada nr 1 pkt 5: w przypadku, gdy wyboru czÅ‚onków organu spóÅ‚ki dokonuje walne zgromadzenie – udostÄ™pnione spóÅ‚ce uzasadnienia kandydatur zgÅ‚aszanych do zarzÄ…du i rady nadzorczej wraz z życiorysami zawodowymi, w terminie umożliwiajÄ…cym zapoznanie siÄ™ z nimi oraz podjÄ™cie uchwaÅ‚y z należytym rozeznaniem.
Komentarz: stosowanie tej zasady jest uwarunkowane gotowoÅ›ciÄ… akcjonariuszy uprawnionych do udziaÅ‚u w walnym zgromadzeniu do dobrowolnego przyjÄ™cia zobowiÄ…zania do przekazywania spóÅ‚ce informacji o swoich zamiarach w zakresie zgÅ‚aszania kandydatów do skÅ‚adu rady nadzorczej spóÅ‚ki przed odbyciem zgromadzenia. W przypadku nie otrzymania tych informacji, SpóÅ‚ka poinformuje o odstÄ™pstwie od tej zasady.
Część II zasada nr 1 pkt 6: roczne sprawozdania z dziaÅ‚alnoÅ›ci rady nadzorczej, z uwzglÄ™dnieniem pracy jej komitetów, wraz z przekazanÄ… przez radÄ™ nadzorczÄ… ocenÄ… pracy rady nadzorczej oraz systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla spóÅ‚ki.
Komentarz: zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana w części dotyczÄ…cej sprawozdania z pracy komitetów oraz oceny systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla spóÅ‚ki. W ramach dziaÅ‚alnoÅ›ci Rady Nadzorczej nie istniejÄ… komitety. Ze wzglÄ™du na brak systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla SpóÅ‚ki bÄ™dÄ…cych w kompetencji Rady Nadzorczej, Rada Nadzorcza nie przedstawi oceny tych systemów.
Część III zasada nr 1 pkt 1: radanadzorcza raz w roku bÄ™dzie sporzÄ…dzać i przedstawiać zwyczajnemu walnemu zgromadzeniu zwiÄ™zÅ‚Ä… ocenÄ™ sytuacji spóÅ‚ki, z uwzglÄ™dnieniem oceny systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem.
Komentarz: zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana w części dotyczÄ…cej oceny systemów. Ze wzglÄ™du na brak systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla SpóÅ‚ki, Rada Nadzorcza nie przedstawi zwyczajnemu walnemu zgromadzeniu oceny tych systemów.
Część III zasada nr 6: przynajmniej dwóch czÅ‚onków rady nadzorczej powinno speÅ‚niać kryteria niezależnoÅ›ci od spóÅ‚ki i podmiotów pozostajÄ…cych w istotnym powiÄ…zaniu ze spóÅ‚kÄ…. W zakresie kryteriów niezależnoÅ›ci czÅ‚onków rady nadzorczej powinien być stosowany ZaÅ‚Ä…cznik II do Zalecenia Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2005 r. dotyczÄ…cego roli dyrektorów niewykonawczych lub bÄ™dÄ…cych czÅ‚onkami rady nadzorczej spóÅ‚ek gieÅ‚dowych i komisji rady (nadzorczej). Niezależnie od postanowieÅ„ pkt. b) wyżej wymienionego ZaÅ‚Ä…cznika osoba bÄ™dÄ…ca pracownikiem spóÅ‚ki, podmiotu zależnego lub podmiotu stowarzyszonego nie może być uznana za speÅ‚niajÄ…cÄ… kryteria niezależnoÅ›ci, o których mowa w tym ZaÅ‚Ä…czniku. Ponadto za powiÄ…zanie z akcjonariuszem wykluczajÄ…ce przymiot niezależnoÅ›ci czÅ‚onka rady nadzorczej w rozumieniu niniejszej zasady rozumie siÄ™ rzeczywiste i istotne powiÄ…zanie z akcjonariuszem majÄ…cym prawo do wykonywania 5 % i wiÄ™cej ogólnej liczby gÅ‚osów na walnym zgromadzeniu.
Komentarz: powyższa zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana przez RadÄ™ NadzorczÄ…. Zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami prawa, czÅ‚onkowie Rady Nadzorczej powoÅ‚ywani sÄ… w sposób suwerenny przez walne zgromadzenie akcjonariuszy SpóÅ‚ki. Wobec powyższego nie ma podstaw do ograniczania swobody w wyborze czÅ‚onków Rady Nadzorczej SpóÅ‚ki.
Część III zasada nr 7: w ramach rady nadzorczej powinien funkcjonować co najmniej komitet audytu. W skÅ‚ad tego komitetu powinien wchodzić co najmniej jeden czÅ‚onek niezależny od spóÅ‚ki i podmiotów pozostajÄ…cych w istotnym powiÄ…zaniu ze spóÅ‚kÄ…, posiadajÄ…cy kompetencje w dziedzinie rachunkowoÅ›ci i finansów. W spóÅ‚kach, w których rada nadzorcza skÅ‚ada siÄ™ z minimalnej wymaganej przez prawo liczby czÅ‚onków, zadania komitetu mogÄ… być wykonywane przez radÄ™ nadzorczÄ….
Komentarz: powyższa zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana, ponieważ w ramach Rady Nadzorczej nie funkcjonujÄ… żadne komitety. SpóÅ‚ka stoi na stanowisku, iż wyodrÄ™bnienie w skÅ‚adzie Rady Nadzorczej komitetów nie znajduje uzasadnienia. W sprawach należących do kompetencji komitetów Rada Nadzorcza SpóÅ‚ki prowadzi prace i podejmuje decyzje kolegialnie. W skÅ‚adzie Rady Nadzorczej zasiadajÄ… czÅ‚onkowie posiadajÄ…cy odpowiedniÄ… wiedzÄ™ i kompetencje w tym zakresie.
Część III zasada nr 8: w zakresie zadaÅ„ i funkcjonowania komitetów dziaÅ‚ajÄ…cych w radzie nadzorczej powinien być stosowany ZaÅ‚Ä…cznik I do Zalecenia Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2005 r. dotyczÄ…cego roli dyrektorów niewykonawczych (…).
Komentarz: powyższa zasada nie jest stosowana w SpóÅ‚ce, gdyż SpóÅ‚ka nie przewiduje powoÅ‚ywania komitetów zgodnie z zasadÄ… z części III pkt. 7.
| |
|