pieniadz.pl

Enea SA
Powołanie Członka Zarządu ENEA S.A.

09-04-2013


KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 16 / 2013
Data sporządzenia: 2013-04-09
Skrócona nazwa emitenta
ENEA
Temat
Powołanie Członka Zarządu ENEA S.A.
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Działając na podstawie § 5 ust. 1 pkt 22 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych […], Zarząd ENEA S.A. (Emitent, Spółka) informuje, że w dniu 9 kwietnia 2013 r. Rada Nadzorcza Emitenta podjęła uchwałę w przedmiocie powołania ze skutkiem od dnia 10 maja 2013 r. Panią Dalidę Gepfert na stanowisko Członka Zarządu ds. Finansowych w Zarządzie ENEA S.A.

Wykształcenie

2010 - Ernst & Young Academy of Business, ACCA;

2004 – 2007 - Stockholm University Business School / Akademia Ekonomiczna w Krakowie - Executive MBA: Management and Business Administration;

2000 – 2001 - Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Strategie podatkowe – studia podyplomowe;

1997 – 1998 - Politechnika Śląska w Gliwicach, Funkcjonowanie spółki dystrybucji energii elektrycznej w warunkach rynkowych – studia podyplomowe;

1992 – 1997 - Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Ekonomia, Finanse i Bankowość, Specjalizacja: Rachunkowość

Certyfikaty

Świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych – Świadectwo nr 22688/01 (Dz. Urz. Min. Fin. z 2002 r. Nr 13, poz. 67);
Dyplom Ernst & Young Academy of Business, Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej (MSSF).

Szczegółowa prezentacja przebiegu kariery zawodowej:

Pani Dalida Gepfert posiada 17 lat doświadczenia zawodowego, na które składa się zatrudnienie w następujących podmiotach:

1996 – 1997

ZAKŁADY MECHANICZNE "WIROMET" S.A. MIKOŁÓW, POLSKA
Specjalista ds. rachunkowości zarządczej, odpowiedzialna za:
• Przygotowanie raportów dla Rady Nadzorczej Spółki,
• Przygotowanie analiz dla potrzeb Zarządu,
• Raportowanie do Kierownika działu Controllingu.

1997-2000

GÓRNOŚLĄSKI ZAKŁAD ELEKTROENERGETYCZNY S.A. (GZE), POLSKA
Kierownik Działu Konsolidacji i Rachunkowości Zarządczej, odpowiedzialna za:
• Tworzenie wspólnej polityki finansowej dla 26 spółek Grupy,
• Miesięczny monitoring zarządczy wyników spółek zależnych GZE,
• Konsolidację sprawozdań finansowych,
• Raportowanie do Dyrektora Finansowego GZE;

Kluczowe osiągnięcia:
• Wdrożenie modułu controllingowego i konsolidacji SAP R3,
• Implementacja jednego zintegrowanego Zakładowego Planu Kont dla spółek Grupy.2000 – 2010 związana z GRUPĄ VATTENFALL, gdzie w poszczególnych latach piastowała następujące funkcje:

2000-2007

Vattenfall IT Poland Sp. z o.o. (VITP), Polska / Vattenfall Business Group Poland (VBGP) Pierwsze w VBGP Centrum Usług Wspólnych. Dostawca usług IT dla Grupy Vattenfall w Polsce.

Vice-Prezes, Członek Zarządu

Odpowiedzialna za:
• System controllingowy, model cenowy i raportowanie,
• Proces planowania oraz Business Plan,
• Politykę podatkową i finansową,
• IT projekty w VBGP,
• Outsourcing i restrukturyzację,
• Services Levels Agreements: przygotowanie cenników, uzgodnienie modelu rozliczeń w VBGP,
• Budowanie centrum kompetencyjnego IT dla BU Poland (skonsolidowanie wszystkich centrów IT w jedną efektywną organizację),
• Zarządzanie procesem zakupów,
• Zarządzanie zasobami ludzkimi: restrukturyzację i rozwój, politykę wynagrodzeń,
• Budżet 20 M euro,
• Raportowanie do CEO VITP oraz CFO VBGP.

Kluczowe osiągnięcia:
• Zbudowanie pierwszej organizacji typu shared service w VBGP, efektywne centrum IT:
- Zaimplementowanie transparentnego modelu finansowego zapewniającego zbudowanie zaufania zarówno wśród klientów, jak i właścicieli,
- Uzyskanie efektu synergii dla VBGP,
- Ograniczenie kosztów IT,
- Zbudowanie modelu rozliczeń produktów.

• Zrestrukturyzowanie zasobów, majątkowych i ludzkich, optymalizacja kosztów:
- redukcja FTE z 220 do 105,
- konsolidacja i renegocjacje umów dostawców usług,
- negocjacje i rozwiązanie historycznie zawartych porozumień społecznych,
- outsourcing procesów telekomunikacyjnych do zewnętrznego dostawcy,
- proces outsourcingu zagwarantował Spółce spadek kosztów utrzymania sieci telekomunikacyjnej na poziomie 30%,

• Wdrożenie systemu SAP R3 dla Spółki (FI,CO, PM),
• Zbudowanie zespołów: finanse i księgowość, controlling, sprzedaży oraz HR,
• W zakresie zarządzania zasobami ludzkimi stworzenie i wdrożenie:
- nowej polityki wynagrodzeń,
- procesu oceny okresowej,
- wartościowania stanowisk pracowników.

2007-2009

Projekt Vattenfall IT Infrastructure Services, (VIS) Polska, Niemcy, Szwecja, Dania, Finlandia. VIS jest międzynarodową, macierzową strukturą zatrudniającą około 400 pracowników we wszystkich krajach, w których Vattenfall ma swoją działalność operacyjną. VIS jest wewnętrznym dostawcą usług z zakresu infrastruktury IT w całym obszarze Vattenfall Group.

Head of Finance and Controlling, Członek Management Team oraz Steering Committee.

Odpowiedzialna za:
• Biznesową odpowiedzialność finansową za pięć krajów: Szwecja, Niemcy, Finlandia, Dania, Polska,
• Wykreowanie i wdrożenie modelu finansowego oraz controllingowego dla nowej organizacji,
• W zakresie finansów i controllingu: przygotowywanie Biznes Planów i strategii (budżetowanie, plan inwestycyjny, model cenowy i budowanie cenników), miesięczny monitoring, raportowanie IFRS i konsolidacja,
• Koordynację podmiotów gospodarczych: politykę rachunkowości (w szczególności: rachunkowość kosztów, majątkowa), zawieranie umów, fakturowanie oraz transfer pricing dokumentacja,
• Zarządzanie i koordynowanie pracy międzynarodowego zespołu (10 FTE),
• Współpracę z biurem projektów w celu oszczędności 30 M euro,
• Budżet 130 M euro,
• Raportowanie do CEO VIS oraz Kontrolera Grupy,

Kluczowe osiągnięcia:
• Zbudowanie organizacji międzynarodowej,
• Optymalizacja kosztów dzięki przeprowadzonym projektom o 30 M euro,
• Zbudowanie i wdrożenie finansowego i controllingowego modelu dla VIS, uzgodnionego ze wszystkimi udziałowcami oraz związkami zawodowymi, który obejmował:
- Strukturę ewidencji zarządczej,
- Zakres raportów zarządczych i ich konsolidacji,
- Rozliczenia finansowe pomiędzy poszczególnymi spółkami we wszystkich krajach z uwzględnieniem ograniczeń Transfer Pricingu,
• Zestandaryzowanie i wdrożenie spójnego modelu controllingowego w lokalnych systemach ERP (SAP R3),
• Wypracowanie jednego modelu cenowego oraz przygotowanie wspólnego cennika dla wszystkich krajów, wynegocjowanie i podpisanie koniecznych umów, w szczególności umowy o zarządzaniu IT oraz umowy o współpracy,
• Stworzenie solidnego zespołu controllingowego międzykulturowego.

2009-2010
Vattenfall Business Services Poland Sp. z o.o. (VBSP), Polska / Business Group Central Europe (BGCE). Centrum Usług Wspólnych Grupy Vattenfall w Polsce w następującym zakresie: finansów i rachunkowości, obsługi klientów, zarządzania zasobami ludzkimi (HR) oraz usługami IT.

Dyrektor ds. finansów i controllingu, Członek Management Team oraz Steering Committee.

Odpowiedzialna za:
• Finanse i controlling:
- biznes plan i budżetowanie, monitorowanie, raportowanie, rachunkowość zarządczą,
- zarządzanie cash flow,
- cenniki (kalkulacje cen i rozliczanie z klientami),
• Organizacja i procesy:
- zarządzanie projektami oraz procesami w tym: benchmark, KPI,
- Service Level Agreements,
- obsługę administracyjną spółki,
• Budżet 100 M PLN,
• Zarządzanie zespołem 20 osób,
• Raportowanie do Prezesa VBSP oraz CFO BGCE,

Kluczowe osiągnięcia:
• Wdrożenie procesu zarządzania projektami wraz ze stworzeniem Biura Projektów,
• Uproszczenie modelu controllingowego, zbudowanie standardu sprawozdań zarządczych dla Spółki,
• Skrócenie okresu zamykania ksiąg i przyśpieszenie procesu raportowania,
• Przygotowanie i wdrożenie dashboard'u wraz z kluczowymi wskaźnikami pomiaru efektywności (KPI) oraz procesu benchmarkingu i ankiety satysfakcji klientów,
• Uproszczenie procesu obsługi i współpracy z klientami: zestandaryzowanie zasad i umowy (SLA) oraz wdrożenie zasad współpracy w zakresie prowadzenia prac rozwojowych i projektów.

2010 – obecnie

POWSZECHNY ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPÓŁKA AKCYJNA / POWSZECHNY ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ NA ŻYCIE SPÓŁKA AKCYJNA

Dyrektor Jednostki Centralnej Centrum Gospodarki Własnej Grupy PZU.

Odpowiedzialna za:
• Prowadzenie księgowego centrum usług wspólnych dla spółek PZU Życie oraz PZU S.A.,
• Organizację i zarządzanie procesami,
• Współpracę z bankami,
• Zarządzanie zespołem 120 osób,
• Raportowanie do Członka Zarządu ds. Finansowych Grupy PZU,

Kluczowe osiągnięcia:
• Wdrożenie zintegrowanego systemu ERP (ORACLE),
• Zestandaryzowanie i optymalizacja procesów księgowych (LEAN Management) dla spółek GPZU,
• Wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
• Scentralizowanie CGW i restrukturyzacja zasobów ludzkich,
• Przygotowanie i wdrożenie raportów pomiaru efektywności wraz z kluczowymi wskaźnikami pomiaru (KPI),
• Wdrożenie procesu kontroli finansowej i zarządzania ryzykiem w obszarze księgowym,
• Zbudowanie kultury organizacyjnej zorientowanej na klienta i efektywność.

Pani Dalida Gepfert nie prowadzi w żadnej formie działalności konkurencyjnej w stosunku do Emitenta, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej oraz nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Pani Dalida Gepfert nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

Podobne

+ więcej

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm