| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 16 | / | 2013 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2013-04-09 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| ENEA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Powołanie Członka Zarządu ENEA S.A. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Działając na podstawie § 5 ust. 1 pkt 22 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych […], Zarząd ENEA S.A. (Emitent, Spółka) informuje, że w dniu 9 kwietnia 2013 r. Rada Nadzorcza Emitenta podjęła uchwałę w przedmiocie powołania ze skutkiem od dnia 10 maja 2013 r. Panią Dalidę Gepfert na stanowisko Członka Zarządu ds. Finansowych w Zarządzie ENEA S.A.
Wykształcenie
2010 - Ernst & Young Academy of Business, ACCA;
2004 – 2007 - Stockholm University Business School / Akademia Ekonomiczna w Krakowie - Executive MBA: Management and Business Administration;
2000 – 2001 - Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Strategie podatkowe – studia podyplomowe;
1997 – 1998 - Politechnika Śląska w Gliwicach, Funkcjonowanie spółki dystrybucji energii elektrycznej w warunkach rynkowych – studia podyplomowe;
1992 – 1997 - Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Ekonomia, Finanse i Bankowość, Specjalizacja: Rachunkowość
Certyfikaty
Świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych – Świadectwo nr 22688/01 (Dz. Urz. Min. Fin. z 2002 r. Nr 13, poz. 67); Dyplom Ernst & Young Academy of Business, Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej (MSSF).
Szczegółowa prezentacja przebiegu kariery zawodowej:
Pani Dalida Gepfert posiada 17 lat doświadczenia zawodowego, na które składa się zatrudnienie w następujących podmiotach:
1996 – 1997
ZAKŁADY MECHANICZNE "WIROMET" S.A. MIKOŁÓW, POLSKA Specjalista ds. rachunkowości zarządczej, odpowiedzialna za: • Przygotowanie raportów dla Rady Nadzorczej Spółki, • Przygotowanie analiz dla potrzeb Zarządu, • Raportowanie do Kierownika działu Controllingu.
1997-2000
GÓRNOŚLĄSKI ZAKŁAD ELEKTROENERGETYCZNY S.A. (GZE), POLSKA Kierownik Działu Konsolidacji i Rachunkowości Zarządczej, odpowiedzialna za: • Tworzenie wspólnej polityki finansowej dla 26 spółek Grupy, • Miesięczny monitoring zarządczy wyników spółek zależnych GZE, • Konsolidację sprawozdań finansowych, • Raportowanie do Dyrektora Finansowego GZE;
Kluczowe osiągnięcia: • Wdrożenie modułu controllingowego i konsolidacji SAP R3, • Implementacja jednego zintegrowanego Zakładowego Planu Kont dla spółek Grupy.2000 – 2010 związana z GRUPĄ VATTENFALL, gdzie w poszczególnych latach piastowała następujące funkcje:
2000-2007
Vattenfall IT Poland Sp. z o.o. (VITP), Polska / Vattenfall Business Group Poland (VBGP) Pierwsze w VBGP Centrum Usług Wspólnych. Dostawca usług IT dla Grupy Vattenfall w Polsce.
Vice-Prezes, Członek Zarządu
Odpowiedzialna za: • System controllingowy, model cenowy i raportowanie, • Proces planowania oraz Business Plan, • Politykę podatkową i finansową, • IT projekty w VBGP, • Outsourcing i restrukturyzację, • Services Levels Agreements: przygotowanie cenników, uzgodnienie modelu rozliczeń w VBGP, • Budowanie centrum kompetencyjnego IT dla BU Poland (skonsolidowanie wszystkich centrów IT w jedną efektywną organizację), • Zarządzanie procesem zakupów, • Zarządzanie zasobami ludzkimi: restrukturyzację i rozwój, politykę wynagrodzeń, • Budżet 20 M euro, • Raportowanie do CEO VITP oraz CFO VBGP.
Kluczowe osiągnięcia: • Zbudowanie pierwszej organizacji typu shared service w VBGP, efektywne centrum IT: - Zaimplementowanie transparentnego modelu finansowego zapewniającego zbudowanie zaufania zarówno wśród klientów, jak i właścicieli, - Uzyskanie efektu synergii dla VBGP, - Ograniczenie kosztów IT, - Zbudowanie modelu rozliczeń produktów.
• Zrestrukturyzowanie zasobów, majątkowych i ludzkich, optymalizacja kosztów: - redukcja FTE z 220 do 105, - konsolidacja i renegocjacje umów dostawców usług, - negocjacje i rozwiązanie historycznie zawartych porozumień społecznych, - outsourcing procesów telekomunikacyjnych do zewnętrznego dostawcy, - proces outsourcingu zagwarantował Spółce spadek kosztów utrzymania sieci telekomunikacyjnej na poziomie 30%,
• Wdrożenie systemu SAP R3 dla Spółki (FI,CO, PM), • Zbudowanie zespołów: finanse i księgowość, controlling, sprzedaży oraz HR, • W zakresie zarządzania zasobami ludzkimi stworzenie i wdrożenie: - nowej polityki wynagrodzeń, - procesu oceny okresowej, - wartościowania stanowisk pracowników.
2007-2009
Projekt Vattenfall IT Infrastructure Services, (VIS) Polska, Niemcy, Szwecja, Dania, Finlandia. VIS jest międzynarodową, macierzową strukturą zatrudniającą około 400 pracowników we wszystkich krajach, w których Vattenfall ma swoją działalność operacyjną. VIS jest wewnętrznym dostawcą usług z zakresu infrastruktury IT w całym obszarze Vattenfall Group.
Head of Finance and Controlling, Członek Management Team oraz Steering Committee.
Odpowiedzialna za: • Biznesową odpowiedzialność finansową za pięć krajów: Szwecja, Niemcy, Finlandia, Dania, Polska, • Wykreowanie i wdrożenie modelu finansowego oraz controllingowego dla nowej organizacji, • W zakresie finansów i controllingu: przygotowywanie Biznes Planów i strategii (budżetowanie, plan inwestycyjny, model cenowy i budowanie cenników), miesięczny monitoring, raportowanie IFRS i konsolidacja, • Koordynację podmiotów gospodarczych: politykę rachunkowości (w szczególności: rachunkowość kosztów, majątkowa), zawieranie umów, fakturowanie oraz transfer pricing dokumentacja, • Zarządzanie i koordynowanie pracy międzynarodowego zespołu (10 FTE), • Współpracę z biurem projektów w celu oszczędności 30 M euro, • Budżet 130 M euro, • Raportowanie do CEO VIS oraz Kontrolera Grupy,
Kluczowe osiągnięcia: • Zbudowanie organizacji międzynarodowej, • Optymalizacja kosztów dzięki przeprowadzonym projektom o 30 M euro, • Zbudowanie i wdrożenie finansowego i controllingowego modelu dla VIS, uzgodnionego ze wszystkimi udziałowcami oraz związkami zawodowymi, który obejmował: - Strukturę ewidencji zarządczej, - Zakres raportów zarządczych i ich konsolidacji, - Rozliczenia finansowe pomiędzy poszczególnymi spółkami we wszystkich krajach z uwzględnieniem ograniczeń Transfer Pricingu, • Zestandaryzowanie i wdrożenie spójnego modelu controllingowego w lokalnych systemach ERP (SAP R3), • Wypracowanie jednego modelu cenowego oraz przygotowanie wspólnego cennika dla wszystkich krajów, wynegocjowanie i podpisanie koniecznych umów, w szczególności umowy o zarządzaniu IT oraz umowy o współpracy, • Stworzenie solidnego zespołu controllingowego międzykulturowego.
2009-2010 Vattenfall Business Services Poland Sp. z o.o. (VBSP), Polska / Business Group Central Europe (BGCE). Centrum Usług Wspólnych Grupy Vattenfall w Polsce w następującym zakresie: finansów i rachunkowości, obsługi klientów, zarządzania zasobami ludzkimi (HR) oraz usługami IT.
Dyrektor ds. finansów i controllingu, Członek Management Team oraz Steering Committee.
Odpowiedzialna za: • Finanse i controlling: - biznes plan i budżetowanie, monitorowanie, raportowanie, rachunkowość zarządczą, - zarządzanie cash flow, - cenniki (kalkulacje cen i rozliczanie z klientami), • Organizacja i procesy: - zarządzanie projektami oraz procesami w tym: benchmark, KPI, - Service Level Agreements, - obsługę administracyjną spółki, • Budżet 100 M PLN, • Zarządzanie zespołem 20 osób, • Raportowanie do Prezesa VBSP oraz CFO BGCE,
Kluczowe osiągnięcia: • Wdrożenie procesu zarządzania projektami wraz ze stworzeniem Biura Projektów, • Uproszczenie modelu controllingowego, zbudowanie standardu sprawozdań zarządczych dla Spółki, • Skrócenie okresu zamykania ksiąg i przyśpieszenie procesu raportowania, • Przygotowanie i wdrożenie dashboard'u wraz z kluczowymi wskaźnikami pomiaru efektywności (KPI) oraz procesu benchmarkingu i ankiety satysfakcji klientów, • Uproszczenie procesu obsługi i współpracy z klientami: zestandaryzowanie zasad i umowy (SLA) oraz wdrożenie zasad współpracy w zakresie prowadzenia prac rozwojowych i projektów.
2010 – obecnie
POWSZECHNY ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPÓŁKA AKCYJNA / POWSZECHNY ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ NA ŻYCIE SPÓŁKA AKCYJNA
Dyrektor Jednostki Centralnej Centrum Gospodarki Własnej Grupy PZU.
Odpowiedzialna za: • Prowadzenie księgowego centrum usług wspólnych dla spółek PZU Życie oraz PZU S.A., • Organizację i zarządzanie procesami, • Współpracę z bankami, • Zarządzanie zespołem 120 osób, • Raportowanie do Członka Zarządu ds. Finansowych Grupy PZU,
Kluczowe osiągnięcia: • Wdrożenie zintegrowanego systemu ERP (ORACLE), • Zestandaryzowanie i optymalizacja procesów księgowych (LEAN Management) dla spółek GPZU, • Wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów, • Scentralizowanie CGW i restrukturyzacja zasobów ludzkich, • Przygotowanie i wdrożenie raportów pomiaru efektywności wraz z kluczowymi wskaźnikami pomiaru (KPI), • Wdrożenie procesu kontroli finansowej i zarządzania ryzykiem w obszarze księgowym, • Zbudowanie kultury organizacyjnej zorientowanej na klienta i efektywność.
Pani Dalida Gepfert nie prowadzi w żadnej formie działalności konkurencyjnej w stosunku do Emitenta, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej oraz nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Pani Dalida Gepfert nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
| |
|