| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 32 | / | 2014 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2014-06-10 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| EUROCASH | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Eurocash rozwija segment convenience | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Eurocash S.A. (dalej, "Eurocash") informuje, że w dniu 10 czerwca 2014 roku Eurocash zawarÅ‚ z Lagardere Services S.A. z siedzibÄ… w Paryżu ("LS") oraz z HDS Polska sp. z o.o. z siedzibÄ… w Warszawie ("HDS Polska") przedwstÄ™pnÄ… umowÄ™ sprzedaży 51% udziaÅ‚ów w spóÅ‚ce, która bÄ™dzie prowadzić ogólnokrajowÄ… sieć sklepów detalicznych pod markÄ… "Inmedio".
Po przeprowadzeniu transakcji Eurocash bÄ™dzie sprawowaÅ‚ kontrolÄ™ nad spóÅ‚kÄ… prowadzÄ…cÄ… sieć ponad 410 sklepów detalicznych Inmedio. Zawarcie umowy przyrzeczonej jest uzależnione od speÅ‚nienia siÄ™ warunków uzgodnionych w umowie przedwstÄ™pnej, w szczególnoÅ›ci uzyskania przez Eurocash zgody Prezesa UrzÄ™du Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W tym samym dniu spóÅ‚ka zależna od Eurocash - Eurocash Convenience sp. z o.o. ("ECC") zawarÅ‚a z HDS Polska oraz spóÅ‚kÄ… Relay Duo sp. z o.o. umowÄ™ franczyzowÄ… na podstawie której ECC bÄ™dzie miaÅ‚ prawo do wykorzystywania znaku towarowego "1minute" do rozwoju na terenie Polski sieci sklepów detalicznych pod markÄ… "1minute" zgodnej z koncepcjÄ… sklepu opracowanÄ… przez HDS i wykorzystywanÄ… w blisko 70 sklepach pod markÄ… "1minute".
HDS Polska wchodzi w skład międzynarodowej grupy Lagardere Services. W Polsce zarządza obecnie blisko 740 lokalizacjami prowadzącymi sprzedaż detaliczną.
Nabycie kontroli nad spóÅ‚kÄ… prowadzÄ…cÄ… sieć sklepów pod markÄ… "Inmedio" oraz zawarcie umowy franczyzowej na rozwój sieci 1minute stanowi kolejny element polityki akwizycyjnej Grupy Eurocash oraz umożliwi rozwój Grupy w segmencie convenience w oparciu o model franczyzowy, co powinno przyczynić siÄ™ do wzrostu konkurencyjnoÅ›ci Grupy Eurocash oraz jej klientów. Przychody ze sprzedaży sklepów należących do sieci Inmedio w 2013 r. wyniosÅ‚y ok 507 mln zÅ‚, a zysk EBITDA w tym okresie wyniósÅ‚ ok. 15,6 mln zÅ‚ (dane niezaudytowane).
| |
|