| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 15 | / | 2007 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2007-12-06 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| EUROCASH | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zawarcie umowy przedwstępnej nabycia McLane Polska sp. z o.o. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Eurocash S.A. ("SpóÅ‚ka") informuje, że w dniu 5 grudnia 2007 r. SpóÅ‚ka i McLane International LLC ("SprzedajÄ…cy") zawarÅ‚y umowÄ™ przedwstÄ™pnÄ… zobowiÄ…zujÄ…cÄ… do zawarcia do dnia 30 kwietnia 2008 r. umowy sprzedaży ("Umowa") na rzecz SpóÅ‚ki 100% udziaÅ‚ów w McLane Polska sp. z o.o. ("McLane Polska") w zamian za pÅ‚atność w gotówce.
Dodatkowo SpóÅ‚ka zobowiÄ…zaÅ‚a siÄ™ do wyemitowania i zaoferowania SprzedajÄ…cemu akcje SpóÅ‚ki o Å‚Ä…cznej wartoÅ›ci, liczonej wedÅ‚ug ceny emisyjnej, bÄ™dÄ…cej ekwiwalentem 5.000.000 USD. Cena emisyjna bÄ™dzie równa Å›redniej ważonej obrotem cenie akcji SpóÅ‚ki na Warszawskiej GieÅ‚dzie Papierów WartoÅ›ciowych S.A. w okresie 20 dni sesyjnych nastÄ™pujÄ…cych po zawarciu umowy sprzedaży udziaÅ‚ów.
Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży udziaÅ‚ów jest uzyskanie przez SpóÅ‚kÄ™ zgody Prezesa UrzÄ™du Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz uzyskanie przez McLane Polska zaÅ›wiadczeÅ„ z urzÄ™du skarbowego i ZakÅ‚adu UbezpieczeÅ„ SpoÅ‚ecznych o braku zalegÅ‚oÅ›ci. Ponadto, strony mogÄ… odstÄ…pić od zawarcia umowy sprzedaży udziaÅ‚ów, jeżeli badanie stanu prawnego i finansowego McLane Polska wykaże istnienie zobowiÄ…zaÅ„ stanowiÄ…cych podstawÄ™ do istotnego obniżenia ceny.
McLane jest wiodÄ…cym na polskim rynku dystrybutorem hurtowym szybko zbywalnych towarów konsumpcyjnych o rocznych obrotach siÄ™gajÄ…cych 1.0 miliarda zÅ‚otych. Posiada trzy centra dystrybucyjne: w BÅ‚oniu k/Warszawy, Rudzie ÅšlÄ…skiej i Gdyni oraz 11 magazynów przerzutowych w caÅ‚ej Polsce. McLane Polska specjalizuje siÄ™ w aktywnej dystrybucji produktów spożywczych, impulsowych i papierosów do sieci stacji benzynowych, restauracji oraz sklepów spożywczych, w tym w szczególnoÅ›ci do ok. 300 sklepów detalicznych w caÅ‚ej Polsce należących do franczyzowej sieci prowadzonej przez McLane Polska pod markÄ… IGA.
PrzejÄ™cie McLane Polska umocni pozycjÄ™ grupy kapitaÅ‚owej Eurocash ("Grupa Eurocash") na rynku hurtowym FMCG, zwÅ‚aszcza w kategorii produktów impulsowych oraz pozwoli wejść w nowe segmenty rynku, takie jak obsÅ‚uga sieci stacji benzynowych i restauracji. Ponadto możliwoÅ›ci logistyczne McLane Polska oraz relacje handlowe ze sklepami należącymi do sieci franczyzowej IGA powinny pozytywnie wpÅ‚ynąć na możliwoÅ›ci ekspansji sieci franczyzowej "Delikatesy Centrum" prowadzonej przez Eurocash S.A.
| |
|