| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 36 | / | 2008 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-11-24 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| EUROTEL S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Prognoza wyników SpóÅ‚ki za 2008 r. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d SpóÅ‚ki informuje, że w zwiÄ…zku bardzo dobrymi wynikami sprzedaży w III kwartale br. oraz spodziewanymi wynikami w IV kwartale zwiÄ…zanymi z tradycyjnie wiÄ™kszÄ… sezonowÄ… sprzedażą, podaje do publicznej wiadomoÅ›ci prognozÄ™ uzyskania zysku netto na koniec 2008 roku do kwoty 5,5 mln zÅ‚ (pięć milionów pięćset tysiÄ™cy zÅ‚otych) i przychodów ze sprzedaży do poziomu 80 mln zÅ‚ (osiemdziesiÄ…t milionów zÅ‚otych).
Za 2007 rok zysk netto wyniósÅ‚ 5 mln zÅ‚ w zwiÄ…zku z czym podawana prognoza stanowi wzrost tego parametru o ponad 10% w stosunku rocznym. Przychody ze sprzedaży nie wzrosnÄ… w tak znaczÄ…cy sposób, gdyż jednym z ich skÅ‚adowych sÄ… przychody ze sprzedaży towarów, która to wartość po pierwsze ma niewielki wpÅ‚yw na zyskowność SpóÅ‚ki ze wzglÄ™du na sprzedaż telefonów promocyjnych na zerowej marży a po drugie na spadek jednostkowych cen sprzedaży telefonów i produktów z nimi zwiÄ…zanych, który wpÅ‚ywa na ogólny spadek wielkoÅ›ci tej kategorii.
Podstawowe zaÅ‚ożenia do podania niniejszej prognozy opierajÄ… siÄ™ na danych przekazywanych w raportach okresowych jak i bieżących oraz przesÅ‚ankach podanych powyżej z których najważniejsze to:
- pierwsze efekty rozbudowy sieci sprzedaży w wyniku akwizycji z początku lipca,
- osiÄ…gniÄ™cie bardzo dobrych wyników sprzedaży w III kwartale 2008 roku co w zwiÄ…zku z trwaÅ‚ymi podstawami tego wzrostu pozwala zakÅ‚adać jego dalsze utrzymanie na ustalonym Å›rednim poziomie,
- zmiany systemowe w sposobie wypÅ‚at prowizji wprowadzone przez operatora umożliwiajÄ…ce osiÄ…gniÄ™cie wiÄ™kszych przychodów ze sprzedaży usÅ‚ug w postaci różnego typu premii,
- zaÅ‚ożenie wzrostu sprzedaży w IV kwartale wynikajÄ…ce ze wzmożonych zakupów przez klientów w okresie Å›wiÄ…tecznym. Ewentualne spadki ogólnego popytu bÄ™dÄ… zniwelowane przez ten czynnik w zwiÄ…zku z czym poziom przychodów i zysków miesiÄ™cznych powinien być co najmniej na Å›rednim poziomie osiÄ…gniÄ™tych za III kwartaÅ‚.
Podstawą monitorowania realizacji prognozy będą bieżące wyniki sprzedaży i otrzymywane oraz spodziewane do otrzymania od operatora prowizje za sprzedaż usług, jako najważniejszy parametr wpływający na efektywność działania.
SpóÅ‚ka bÄ™dzie na bieżąco monitorowaÅ‚a realizacjÄ™ podanej prognozy oraz możliwość jej speÅ‚nienia. W przypadku, gdy prognozowane wartoÅ›ci bÄ™dÄ… odbiegaÅ‚y, o co najmniej 10% od wartoÅ›ci planowanej, ZarzÄ…d SpóÅ‚ki skoryguje prognozÄ™ w trybie raportu bieżącego.
| |
|