| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 12 | / | 2005 |
| | |
| Data sporządzenia: | 2005-02-08 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| FAM | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Wstępne wyniki finansowe za 2004 r. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 81 ust. 1 pkt 2 Ustawy PPO - zdarzenia wpływające na cenę lub wartość papieru
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd FAM – Technika Odlewnicza S.A. w Chełmnie przedstawia przewidywane wyniki finansowe Spółki za 2004 rok:
Tys. PLN 2004 r.
Przychody ogółem ze sprzedaży 53 369
EBITDA (zysk operacyjny + amortyzacja) 5 075
Zysk operacyjny 2 513
Zysk netto 2 211
Czynniki mające istotny wpływ na wynik finansowy w 2004 roku:
1. Niższy niż zakładano w prognozie wzrost PKB – ca 5,4% (zakładano 6,0%).
2. Pogorszenie koniunktury w branży budowlanej, w szczególności załamanie sprzedaży w IV kwartale w transzy stolarki otworowej. Spadek ilości oddanych mieszkań w 2004 roku o 44%.
3. Spadek kursu EUR. W relacji grudzień 2004 r. do grudnia 2003 r. wyniósł on 11,0%. Spółka realizuje 36 % przychodów ze sprzedaży w tej walucie.
4. Spadek kursu USD. W relacji grudzień 2004 r. do grudnia 2003 r. wyniósł on 18,3 %. Spółka jako eksporter realizuje 10 % przychodów ze sprzedaży w USD.
5. Wzrost cen podstawowego surowca – stopu cynku i aluminium w relacji grudzień 2004 r. do grudnia 2003 r. wyniósł 15,6 % (wzrost mierzony w USD).
6. Ujemne różnice kursowe związane ze zmianami kursu EUR i USD do PLN, które w 2004 roku wyniosły 422,7 tys. zł. W 2003 roku wystąpiły dodatnie różnice kursowe w wysokości 286 tys. zł.
7. Spółka prowadziła w 2004 roku działania restrukturyzacyjne zmierzające do dopasowania poziomu kosztów do zmieniającej się sytuacji rynkowej. Między innymi redukując poziom zatrudnienia pracowników o 125 osób. Procesy dostosowawcze kontynuowane są w 2005 roku (w styczniu i lutym obniżono zatrudnienie o kolejne 27 osób zatrudnionych na czas nieokreślony).
8. Spółka prowadzi politykę podnoszenia cen lub obniżania czy likwidacji bonusów (upustów) wobec odbiorców zagranicznych.
9. W Spółce nastąpił wzrost wydajności pracy mierzony poziomem sprzedaży na 1 zatrudnionego o 7,5 %.
| |
|