| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 6 | / | 2008 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-01-25 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| FASING | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja o niestosowaniu zasad Å‚adu korporacyjnego. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Fabryk SprzÄ™tu i NarzÄ™dzi Górniczych Grupa KapitaÅ‚owa FASING S.A., w wykonaniu obowiÄ…zku okreÅ›lonego w § 29 ust. 3 Regulaminu GieÅ‚dy Papierów WartoÅ›ciowych w Warszawie S.A., informuje, że w SpóÅ‚ce nie sÄ… i nie bÄ™dÄ… stosowane lub mogÄ… nie być stosowane wymienione poniżej zasady Å‚adu korporacyjnego, zawarte w dokumencie Dobre praktyki spóÅ‚ek notowanych na GPW, przyjÄ™te UchwaÅ‚Ä… Nr 12/1170/2007 Rady GieÅ‚dy Papierów WartoÅ›ciowych w Warszawie S.A. w dniu 4 lipca 2007 roku.
I. Rekomendacje dotyczÄ…ce dobrych praktyk spóÅ‚ek gieÅ‚dowych
Zasada nr 1: SpóÅ‚ka powinna prowadzić przejrzystÄ… i efektywnÄ… politykÄ™ informacyjnÄ…, zarówno z wykorzystaniem tradycyjnych metod, jak i z użyciem nowoczesnych technologii, zapewniajÄ…cych szybkość, bezpieczeÅ„stwo oraz szeroki dostÄ™p do informacji. SpóÅ‚ka korzystajÄ…c w jak najszerszym stopniu z tych metod komunikowania powinna zapewnić odpowiedniÄ… komunikacjÄ™ z inwestorami i analitykami, umożliwiać transmitowanie obrad walnego zgromadzenia z wykorzystaniem sieci Internet, rejestrować przebieg obrad i upubliczniać go na stronie internetowej.
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana w części dotyczÄ…cej (......) transmitowanie obrad walnego zgromadzenia z wykorzystaniem sieci Internet, rejestrować przebieg obrad i upubliczniać go na stronie internetowej. W ocenie ZarzÄ…du dotychczasowy przebieg Walnych ZgromadzeÅ„ Emitenta nie wskazuje na potrzebÄ™ dokonywania takiej transmisji ani rejestracji w celu szerszego dostÄ™pu uczestników rynku do informacji.
II. Dobre praktyki realizowane przez zarzÄ…dy spóÅ‚ek gieÅ‚dowych
Zasada: nr 1 SpóÅ‚ka prowadzi korporacyjnÄ… stronÄ™ internetowÄ… i zamieszcza na niej:
pkt. 1): podstawowe dokumenty korporacyjne, w szczególnoÅ›ci statut i regulaminy organów spóÅ‚ki.
Zasada stosowana z ograniczeniem tj. na stronie internetowej zamieszczone sÄ… podstawowe dokumenty korporacyjne: Statut SpóÅ‚ki, Regulamin WZA. ZarzÄ…d SpóÅ‚ki stoi na stanowisku, że wewnÄ™trzne dokumenty, w szczególnoÅ›ci takie jak np. Regulamin organizacyjny SpóÅ‚ki, Regulamin ZarzÄ…du, Regulamin Rady Nadzorczej i inne tego typu dokumenty stanowiÄ… efekt doÅ›wiadczeÅ„ i dorobku SpóÅ‚ki, zatem w interesie SpóÅ‚ki nie leży - zdaniem ZarzÄ…du ujawnianie i publiczna dostÄ™pność wewnÄ™trznych rozwiÄ…zaÅ„ organizacyjnych, które z mocy prawa nie muszÄ… być udostÄ™pniane, a w pewnych sytuacjach mogÄ… być wykorzystywane przeciw interesom SpóÅ‚ki np. przez jej konkurentów. ZarzÄ…d SpóÅ‚ki nie widzi potrzeby szerokiego rozpowszechniania powyższych dokumentów poprzez stronÄ™ internetowÄ…. Akcjonariusze SpóÅ‚ki majÄ… peÅ‚ny dostÄ™p do dokumentów niezbÄ™dnych do oceny dziaÅ‚alnoÅ›ci SpóÅ‚ki i jej organów, w tym raportów kwartalnych, sprawozdaÅ„ rocznych, Statutu i regulaminu obrad WZA. W indywidualnych, uzasadnionych przypadkach ZarzÄ…d bÄ™dzie mógÅ‚ wydać zgodÄ™ na przekazanie poszczególnych podstawowych regulacji wewnÄ™trznych zainteresowanym osobom prawnym lub fizycznym, które na piÅ›mie zwrócÄ… siÄ™ o ich udostÄ™pnienie.
Zasada nr 1 pkt. 2): życiorysy zawodowe czÅ‚onków organów spóÅ‚ki,
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. SpóÅ‚ka zamieszcza na swojej stronie internetowej życiorysy czÅ‚onków organów SpóÅ‚ki w postaci raportów bieżących emitowanych po powoÅ‚aniu do peÅ‚nienia funkcji w organach SpóÅ‚ki.
Zasada nr 1 pkt. 4): informacjÄ™ o terminie i miejscu walnego zgromadzenia, porzÄ…dek obrad oraz projekty uchwaÅ‚ wraz z uzasadnieniami a także inne dostÄ™pne materiaÅ‚y zwiÄ…zane z walnymi zgromadzeniami spóÅ‚ki, co najmniej na 14 dni przed wyznaczonÄ… datÄ… zgromadzenia,
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana w części dotyczÄ…cej terminu zamieszczania na stronie internetowej SpóÅ‚ki projektów uchwaÅ‚ wraz z uzasadnieniami i innych dostÄ™pnych materiaÅ‚ów zwiÄ…zanych z walnymi zgromadzeniami SpóÅ‚ki. Termin przekazywania do publicznej wiadomoÅ›ci treÅ›ci projektów uchwaÅ‚ wraz z zaÅ‚Ä…cznikami, na co najmniej 8 dni przed wyznaczonÄ… datÄ… zgromadzenia, o którym mowa w § 39 ust. 1 pkt. 3 w zw. z § 97 ust. 5 RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie raportów bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych, jest terminem wystarczajÄ…cym do zapoznania siÄ™ z ich treÅ›ciÄ….
Zasada nr 1 pkt. 5): w przypadku, gdy wyboru czÅ‚onków organu spóÅ‚ki dokonuje walne zgromadzenie - udostÄ™pnione spóÅ‚ce uzasadnienia kandydatur zgÅ‚aszanych do zarzÄ…du i rady nadzorczej wraz z życiorysami zawodowymi, w terminie umożliwiajÄ…cym zapoznanie siÄ™ z nimi oraz podjÄ™cie uchwaÅ‚y z należytym rozeznaniem,
Zasada nie jest stosowana i nie bÄ™dzie stosowana. Stosowanie tej zasady jest uwarunkowane gotowoÅ›ciÄ… akcjonariuszy uprawnionych do udziaÅ‚u w walnym zgromadzeniu do dobrowolnego przyjÄ™cia zobowiÄ…zania do przekazywania SpóÅ‚ce informacji o swoich zamiarach w zakresie zgÅ‚aszania kandydatów do skÅ‚adu Rady Nadzorczej SpóÅ‚ki przed odbyciem zgromadzenia.
Zasada: nr 1. pkt. 6): roczne sprawozdania z dziaÅ‚alnoÅ›ci rady nadzorczej, z uwzglÄ™dnieniem pracy jej komitetów, wraz z przekazanÄ… przez radÄ™ nadzorczÄ… ocenÄ… pracy rady nadzorczej oraz systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla spóÅ‚ki,
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana w części dotyczÄ…cej sprawozdania z pracy komitetów oraz oceny systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla spóÅ‚ki. W ramach dziaÅ‚alnoÅ›ci Rady Nadzorczej nie zostaÅ‚y wyodrÄ™bnione komitety, wiÄ™c nie jest możliwe uwzglÄ™dnienie ich pracy w sprawozdaniach z dziaÅ‚alnoÅ›ci Rady Nadzorczej. Ze wzglÄ™du na brak systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla SpóÅ‚ki bÄ™dÄ…cych w kompetencji Rady Nadzorczej, Rada Nadzorcza nie przedstawi oceny tych systemów.
Zasada: nr 1. pkt. 7): pytania akcjonariuszy dotyczące spraw objętych porządkiem obrad, zadawane przed i w trakcie walnego zgromadzenia, wraz z odpowiedziami na zadawane pytania,
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. W SpóÅ‚ce nie jest prowadzony szczegóÅ‚owy zapis przebiegu obrad walnego zgromadzenia, zawierajÄ…cy wszystkie wypowiedzi i pytania. O umieszczeniu poszczególnych kwestii w protokoÅ‚ach walnego zgromadzenia decyduje przewodniczÄ…cy, kierujÄ…c siÄ™ przepisami prawa, wagÄ… danej sprawy oraz uzasadnionymi żądaniami akcjonariuszy. Uczestnicy walnego zgromadzenia, zgodnie z przepisami Kodeksu spóÅ‚ek handlowych oraz Regulaminu Walnego Zgromadzenia, maja prawo skÅ‚adać oÅ›wiadczenia na piÅ›mie, które sÄ… zaÅ‚Ä…czane do protokoÅ‚ów. SpóÅ‚ka uznaje, ze takie zasady w wystarczajÄ…cy sposób zapewniajÄ… transparentność obrad walnych zgromadzeÅ„.
Zasada: nr 1. pkt. 11) powziÄ™te przez zarzÄ…d, na podstawie oÅ›wiadczenia czÅ‚onka rady nadzorczej, informacje o powiÄ…zaniach czÅ‚onka rady nadzorczej z akcjonariuszem dysponujÄ…cym akcjami reprezentujÄ…cymi nie mniej niż 5% ogólnej liczby gÅ‚osów na walnym zgromadzeniu spóÅ‚ki,
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana przez ZarzÄ…d SpóÅ‚ki, ponieważ ZarzÄ…d SpóÅ‚ki nie otrzymuje takich oÅ›wiadczeÅ„ od czÅ‚onków Rady Nadzorczej w zwiÄ…zku z nie stosowaniem zasady nr 2 z części III Dobre praktyki stosowane przez czÅ‚onków rad nadzorczych.
Zasada 2: SpóÅ‚ka zapewnia funkcjonowanie swojej strony internetowej w jÄ™zyku angielskim, przynajmniej w zakresie wskazanym w części II. pkt. 1. Zasada ta powinna być stosowana najpóźniej poczÄ…wszy od dnia 1 stycznia 2009 r.
Emitetnt oświadcza, że zastosuje się do tej zasady począwszy od dnia 1 stycznia 2009 roku.
Zasada nr 3: ZarzÄ…d, przed zawarciem przez spóÅ‚kÄ™ istotnej umowy z podmiotem powiÄ…zanym zwraca siÄ™ do rady nadzorczej o aprobatÄ™ tej transakcji/umowy. Powyższemu obowiÄ…zkowi nie podlegajÄ… transakcje typowe, zawierane na warunkach rynkowych w ramach prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci operacyjnej przez spóÅ‚kÄ™ z podmiotem zależnym, w którym spóÅ‚ka posiada wiÄ™kszoÅ›ciowy udziaÅ‚ kapitaÅ‚owy. Na potrzeby niniejszego zbioru zasad przyjmuje siÄ™ definicjÄ™ podmiotu powiÄ…zanego w rozumieniu rozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych.
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. ZarzÄ…d SpóÅ‚ki dziaÅ‚a w oparciu o przepisy Kodeksu spóÅ‚ek handlowych, Statutu SpóÅ‚ki, Regulaminu Rady Nadzorczej i Regulaminu ZarzÄ…du. Do kompetencji Rady Nadzorczej należy staÅ‚y nadzór nad dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… SpóÅ‚ki, również w zakresie decyzji o wszystkich istotnych umowach SpóÅ‚ki, przy przyjÄ™ciu okreÅ›lonych w Statucie SpóÅ‚ki kryteriów wartoÅ›ci tych umów.
Zasada nr 5: Projekty uchwaÅ‚ walnego zgromadzenia powinny być uzasadnione, z wyjÄ…tkiem uchwaÅ‚ w sprawach porzÄ…dkowych i formalnych oraz uchwaÅ‚, które sÄ… typowymi uchwaÅ‚ami podejmowanymi w toku obrad zwyczajnego walnego zgromadzenia. MajÄ…c na wzglÄ™dzie powyższe ZarzÄ…d powinien przedstawić uzasadnienie lub zwrócić siÄ™ do podmiotu wnioskujÄ…cego o umieszczenie danej sprawy w porzÄ…dku obrad walnego zgromadzenia o przedstawienie uzasadnienia.
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. Wprowadzony powyższÄ… zasadÄ… obowiÄ…zek uzasadniania uchwaÅ‚ walnego zgromadzenia rodzi możliwość zarzutu, iż sporzÄ…dzone uzasadnienie jest niewÅ‚aÅ›ciwe, niewystarczajÄ…ce, za krótkie lub w inny sposób nie satysfakcjonujÄ…ce akcjonariusza. KierujÄ…c siÄ™ minimalizacjÄ… ryzyka zwiÄ…zanego z niestosowaniem powyższej zasady, zarzÄ…d SpóÅ‚ki bÄ™dzie przedstawiaÅ‚ uzasadnienia projektów uchwaÅ‚ przed oraz w trakcie walnego zgromadzenia zainteresowanym akcjonariuszom SpóÅ‚ki.
III. Dobre praktyki stosowane przez czÅ‚onków rad nadzorczych
Zasada nr 1. Poza czynnościami wymienionymi w przepisach prawa rada nadzorcza powinna:
pkt. 1): raz w roku sporzÄ…dzać i przedstawiać zwyczajnemu walnemu zgromadzeniu zwiÄ™zÅ‚Ä… ocenÄ™ sytuacji spóÅ‚ki, z uwzglÄ™dnieniem oceny systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla spóÅ‚ki,
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana w części dotyczÄ…cej oceny systemów. Ze wzglÄ™du na brak systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla SpóÅ‚ki, Rada Nadzorcza nie przedstawi zwyczajnemu walnemu zgromadzeniu oceny tych systemów.
pkt. 3): rozpatrywać i opiniować sprawy mające być przedmiotem uchwał walnego zgromadzenia.
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. Rada Nadzorcza rozpatruje i opiniuje sprawy zgodnie z obowiÄ…zkami wynikajÄ…cymi z Kodeksu spóÅ‚ek handlowych i Statutu SpóÅ‚ki oraz sprawy wnoszone do rozpatrzenia i opiniowania przez ZarzÄ…d SpóÅ‚ki.
Zasada nr 2: CzÅ‚onek rady nadzorczej powinien przekazać zarzÄ…dowi spóÅ‚ki informacjÄ™ na temat swoich powiÄ…zaÅ„ z akcjonariuszem dysponujÄ…cym akcjami reprezentujÄ…cymi nie mniej niż 5% ogólnej liczby gÅ‚osów na walnym zgromadzeniu. Powyższy obowiÄ…zek dotyczy powiÄ…zaÅ„ natury ekonomicznej, rodzinnej lub innej, mogÄ…cych mieć wpÅ‚yw na stanowisko czÅ‚onka rady nadzorczej w sprawie rozstrzyganej przez radÄ™.
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana przez RadÄ™ NadzorczÄ… SpóÅ‚ki. Powyższa zasada jest zbÄ™dna w kontekÅ›cie wyÅ‚Ä…czenia siÄ™ czÅ‚onka Rady nadzorczej od udziaÅ‚u w decyzjach rady w sytuacji konfliktu interesów. PrawidÅ‚owym i wystarczajÄ…cym na gruncie obowiÄ…zujÄ…cego prawa jest kryterium celu i skutku jaki chce wywoÅ‚ać i wywoÅ‚uje czÅ‚onek Rady Nadzorczej swoimi dziaÅ‚aniami. Takim kryterium jest dziaÅ‚anie dla dobra SpóÅ‚ki i akcjonariuszy oraz odpowiedzialność za ewentualne dziaÅ‚ania na szkodÄ™ SpóÅ‚ki bÄ…dź akcjonariuszy.
Zasad nr 6: Przynajmniej dwóch czÅ‚onków rady nadzorczej powinno speÅ‚niać kryteria niezależnoÅ›ci od spóÅ‚ki i podmiotów pozostajÄ…cych w istotnym powiÄ…zaniu ze spóÅ‚kÄ…. W zakresie kryteriów niezależnoÅ›ci czÅ‚onków rady nadzorczej powinien być stosowany ZaÅ‚Ä…cznik II do Zalecenia Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2005 r. dotyczÄ…cego roli dyrektorów niewykonawczych lub bÄ™dÄ…cych czÅ‚onkami rady nadzorczej spóÅ‚ek gieÅ‚dowych i komisji rady (nadzorczej). Niezależnie od postanowieÅ„ pkt b) wyżej wymienionego ZaÅ‚Ä…cznika osoba bÄ™dÄ…ca pracownikiem spóÅ‚ki, podmiotu zależnego lub podmiotu stowarzyszonego nie może być uznana za speÅ‚niajÄ…cÄ… kryteria niezależnoÅ›ci, o których mowa w tym ZaÅ‚Ä…czniku. Ponadto za powiÄ…zanie z akcjonariuszem wykluczajÄ…ce przymiot niezależnoÅ›ci czÅ‚onka rady nadzorczej w rozumieniu niniejszej zasady rozumie siÄ™ rzeczywiste i istotne powiÄ…zanie z akcjonariuszem majÄ…cym prawo do wykonywania 5 % i wiÄ™cej ogólnej liczby gÅ‚osów na walnym zgromadzeniu.
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. Zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami prawa, czÅ‚onkowie Rady Nadzorczej powoÅ‚ywani sÄ… w sposób suwerenny przez walne zgromadzenie SpóÅ‚ki. Statut SpóÅ‚ki nie zawiera i nie ustala kryteriów niezależnoÅ›ci i trybu wyboru niezależnych czÅ‚onków Rady Nadzorczej. WedÅ‚ug opinii ZarzÄ…du skÅ‚ad osobowy Rady Nadzorczej wÅ‚aÅ›ciwie zabezpiecza interesy wszystkich grup akcjonariuszy.
Zasada nr 7: W ramach rady nadzorczej powinien funkcjonować co najmniej komitet audytu. W skÅ‚ad tego komitetu powinien wchodzić co najmniej jeden czÅ‚onek niezależny od spóÅ‚ki i podmiotów pozostajÄ…cych w istotnym powiÄ…zaniu ze spóÅ‚kÄ…, posiadajÄ…cy kompetencje w dziedzinie rachunkowoÅ›ci i finansów. W spóÅ‚kach, w których rada nadzorcza skÅ‚ada siÄ™ z minimalnej wymaganej przez prawo liczby czÅ‚onków, zadania komitetu mogÄ… być wykonywane przez radÄ™ nadzorczÄ….
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana, ponieważ w ramach Rady Nadzorczej nie funkcjonujÄ… żadne komitety i Regulamin Rady Nadzorczej nie przewiduje powoÅ‚ania komitetów. SpóÅ‚ka stoi na stanowisku, iż wyodrÄ™bnienie w skÅ‚adzie Rady Nadzorczej komitetów nie znajduje uzasadnienia. W sprawach należących do kompetencji komitetów Rada Nadzorcza SpóÅ‚ki prowadzi prace i podejmuje decyzje kolegialnie. W skÅ‚adzie Rady Nadzorczej zasiadajÄ… czÅ‚onkowie posiadajÄ…cy odpowiedniÄ… wiedzÄ™ i kompetencje w tym zakresie.
Zasada nr 8: W zakresie zadaÅ„ i funkcjonowania komitetów dziaÅ‚ajÄ…cych w radzie nadzorczej powinien być stosowany ZaÅ‚Ä…cznik I do Zalecenia Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2005 r. dotyczÄ…cego roli dyrektorów niewykonawczych (…).
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana przez RadÄ™ NadzorczÄ… SpóÅ‚ki, ponieważ nie jest stosowana zasada nr 7 części III Dobre praktyki stosowane przez czÅ‚onków rad nadzorczych. W ramach Rady Nadzorczej nie funkcjonujÄ… żadne komitety.
Zasada nr 9: Zawarcie przez spóÅ‚kÄ™ umowy/transakcji z podmiotem powiÄ…zanym, speÅ‚niajÄ…cej warunki o której mowa w części II pkt 3, wymaga aprobaty rady nadzorczej.
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. Uregulowania zawarte w obowiÄ…zujÄ…cych przepisach prawa, w poÅ‚Ä…czeniu ze statutem i regulaminem Rady Nadzorczej SpóÅ‚ki dotyczÄ…ce zawieranych transakcji/umów z podmiotem powiÄ…zanym, sÄ… wystarczajÄ…ce. Do kompetencji Rady Nadzorczej należy staÅ‚y nadzór nad dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… SpóÅ‚ki, również w zakresie decyzji o wszystkich istotnych umowach SpóÅ‚ki przy przyjÄ™ciu okreÅ›lonych w statucie SpóÅ‚ki kryteriów wartoÅ›ci tych umów.
IV. Dobre praktyki stosowane przez akcjonariuszy
Zasada nr 1: Przedstawicielom mediów powinni siÄ™ umożliwić obecność na walnych zgromadzeniach.
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. W walnych zgromadzenia akcjonariuszy SpóÅ‚ki biorÄ… udziaÅ‚ osoby uprawnione i obsÅ‚ugujÄ…ce WZA. SpóÅ‚ka nie widzi potrzeby wprowadzania dodatkowych zobowiÄ…zaÅ„ dla akcjonariuszy dotyczÄ…cych szczególnego umożliwiania obecnoÅ›ci na zgromadzeniach przedstawicielom mediów. ObowiÄ…zujÄ…ce przepisy prawa, w tym RozporzÄ…dzenie Ministra Finansów z dnia 19 października 2005r. w sprawie raportów bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych w wystarczajÄ…cy sposób regulujÄ… wykonanie naÅ‚ożonych na SpóÅ‚ki publiczne obowiÄ…zków informacyjnych w zakresie jawnoÅ›ci i transparentnoÅ›ci spraw bÄ™dÄ…cych przedmiotem obrad WZA.
Zasada nr 8: Walne zgromadzenie lub rada nadzorcza powinny zapewnić aby podmiot uprawniony do badania sprawozdania finansowego zmieniał się przynajmniej raz na siedem lat obrotowych.
Powyższa zasada nie jest stosowana, ponieważ ten sam podmiot uprawniony do badania sprawozdania finansowego Å›wiadczy usÅ‚ugi audytorskie dla SpóÅ‚ki przez okres dÅ‚uższy niż okres siedmiu lat, z tym że dokonywana byÅ‚a zmiana biegÅ‚ych rewidentów dokonujÄ…cych badania. Zmiany podmiotu uprawnionego do badania sprawozdaÅ„ finansowych osÅ‚abiajÄ… znaczenie istotnego czynnika jaki jest poznanie specyfiki dziaÅ‚alnoÅ›ci SpóÅ‚ki. Niezależność opinii biegÅ‚ego rewidenta wynika z jego kompetencji i rzetelnoÅ›ci, a nie z czÄ™stotliwoÅ›ci zmian.
| |
|