| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | | Raport bieżący nr | 32 | / | 2014 | | | |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2014-08-29 | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | |
| FERRO S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Podjęcie decyzji o połączeniu z innym podmiotem | |
| Podstawa prawna | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| W nawiÄ…zaniu do raportu bieżącego nr 31/2014 z dnia 29 lipca 2014 r. o podjÄ™ciu decyzji w sprawie poÅ‚Ä…czenia spóÅ‚ek Ferro S.A., Ferro Marketing sp. z o.o. oraz Ferro International 2 sp. z o.o., ZarzÄ…d spóÅ‚ki Ferro S.A. ("SpóÅ‚ka") informuje o otrzymaniu pisemnej opinii biegÅ‚ego z 14 sierpnia 2014 r. z badania planu poÅ‚Ä…czenia sporzÄ…dzona zgodnie z art. 503 § 1 Kodeksu spóÅ‚ek handlowych.
PoÅ‚Ä…czenie zostanie dokonane w trybie art. 492 § 1 pkt 1 w zwiÄ…zku z art. 515 § 1 Kodeksu spóÅ‚ek handlowych, poprzez przeniesienie caÅ‚ego majÄ…tku Ferro Marketing oraz Ferro International 2 na Ferro S.A. bez równoczesnego podwyższenia kapitaÅ‚u zakÅ‚adowego Ferro S.A., bez wymiany udziaÅ‚ów SpóÅ‚ek Przejmowanych na akcje Ferro S.A. oraz bez zmiany Statutu Ferro S.A. W wyniku poÅ‚Ä…czenia SpóÅ‚ki Przejmowane przestanÄ… istnieć.
W celu podjÄ™cia uchwaÅ‚ o poÅ‚Ä…czeniu, zwoÅ‚ane zostanie Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Ferro S.A. a także Zgromadzenia Wspólników SpóÅ‚ek Przejmowanych.
A. SpóÅ‚ka PrzejmujÄ…ca Ferro SpóÅ‚ka Akcyjna z siedzibÄ… w Skawinie (adres: ul. PrzemysÅ‚owa 7, 32-050 Skawina), wpisana do Rejestru PrzedsiÄ™biorców Krajowego Rejestru SÄ…dowego pod numerem KRS 0000289768; Ferro S.A. jest podmiotem dominujÄ…cym w Grupie FERRO. GÅ‚ównym przedmiotem dziaÅ‚alnoÅ›ci SpóÅ‚ki jest produkcja i sprzedaż armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej oraz wyposażenia sanitarnego pod wÅ‚asnymi markami: FERRO, Weberman, Metalia, Titania i Novatorre, a także pod markami klientów Grupy FERRO. SpóÅ‚ka jest jednym z liderów branży sanitarnej i grzewczej na rynku polskim. Zysk netto wypracowany przez SpóÅ‚kÄ™ w roku 2013 wyniósÅ‚ ok. 21,8 mln PLN
B. SpóÅ‚ki Przejmowane • Ferro Marketing spóÅ‚ka z ograniczonÄ… odpowiedzialnoÅ›ciÄ… z siedzibÄ… w Skawinie (adres: ul. PrzemysÅ‚owa 7, 32-050 Skawina), wpisana do Rejestru PrzedsiÄ™biorców Krajowego Rejestru SÄ…dowego pod numerem KRS 0000373450; • Ferro International 2 spóÅ‚ka z ograniczonÄ… odpowiedzialnoÅ›ciÄ… z siedzibÄ… w Skawinie (adres: ul. PrzemysÅ‚owa 7, 32-050 Skawina), wpisana do Rejestru PrzedsiÄ™biorców Krajowego Rejestru SÄ…dowego pod numerem KRS 0000510932;
SpóÅ‚ki Przejmowane zostaÅ‚y utworzone jako podmioty wyspecjalizowane, w peÅ‚ni zależne od Ferro S.A., w celu prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci marketingowej oraz poprawienia efektywnoÅ›ci zarzÄ…dzania prawami wÅ‚asnoÅ›ci intelektualnej.
PoÅ‚Ä…czenie jest zwiÄ…zane z zamiarem reorganizacji struktury kapitaÅ‚owej Grupy FERRO, w celu zwiÄ™kszenia efektywnoÅ›ci, poprawy rentownoÅ›ci, poprawy wyniku jednostkowego SpóÅ‚ki (podmiotu dominujÄ…cego w Grupie) w perspektywie dÅ‚ugoterminowej oraz uproszczenia organizacyjnego Grupy FERRO.
Grupa FERRO zamierza w dalszym ciÄ…gu intensyfikować dziaÅ‚ania marketingowo-sprzedażowe na rynku krajowym oraz wybranych rynkach zagranicznych, co w poÅ‚Ä…czeniu z posiadanym doÅ›wiadczeniem Grupy powinno pozwolić na zwiÄ™kszenie sprzedaży produktów Grupy na polskim rynku oraz w krajach regionu Europy Åšrodkowo-Wschodniej. Strategia Grupy bÄ™dzie realizowana w oparciu o nowe produkty oraz zwiÄ™kszanie asortymentu towarów handlowych w ramach dotychczas istniejÄ…cych grup asortymentowych.
Aby strategia marketingowo-sprzedażowa przyniosÅ‚a jak najlepsze efekty, konieczne staÅ‚o siÄ™ jej scentralizowanie tj. skupienie, odpowiedzialnoÅ›ci, planowania i wykonania tych dziaÅ‚aÅ„ na rynku polskim w ramach jednego podmiotu, odpowiedzialnego zarówno za dziaÅ‚ania marketingowe, zarzÄ…dzanie wÅ‚asnoÅ›ciÄ… intelektualnÄ…, ale także handel i wprowadzanie nowych produktów i marek.
ZaÅ‚Ä…czniki: 1) Plan poÅ‚Ä…czenia Ferro S.A., Ferro Marketing sp. z o.o. oraz Ferro International 2 sp. z o.o. wraz z zaÅ‚Ä…cznikami 2) Sprawozdanie ZarzÄ…du Ferro S.A. uzasadniajÄ…ce poÅ‚Ä…czenie Ferro S.A., Ferro Marketing sp. z o.o. oraz Ferro International 2 sp. z o.o. 3) Pisemna opinia biegÅ‚ego z 14 sierpnia 2014 r. z badania planu poÅ‚Ä…czenia sporzÄ…dzona zgodnie z art. 503 § 1 Kodeksu spóÅ‚ek handlowych.
| |
|