| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 47 | / | 2006 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2006-06-14 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| EUROFAKTR | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Komentarz Zarządu w sprawie konsolidacji sprawozdań finansowych Eurofaktor S.A. i Grupy GFR S.A. za 2005r.
| |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Eurofaktor S.A. informuje, iż zgodnie z obowiązującymi Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej, pomimo zbycia całego pakietu akcji spółki GFR S.A. w dniu 30.12.2005r. i utraty kontroli nad Grupa GFR S.A., Spółka była zobowiązana dokonać konsolidacji sprawozdań finansowych za 2005 r. z Grupą GFR.
Skonsolidowany wynik finansowy netto Eurofaktor S.A czyli jednostki dominującej za 2005 r. wyniósł 5 657 tys zł, i był na poziomie porównywalnym z wynikiem jednostkowym za 2005 r. Skonsolidowany zysk netto z działalności kontynuowanej z uwzględnieniem przychodów z tytułu sprzedaży grupy GFR wyniósł 10 685 tys. zł W związku z tym, iż Spółka sporządza sprawozdania zg. z MSSF prezentuje również wynik skonsolidowany całej grupy kapitałowej, który wyniósł za rok 2005 -12 843 tys zł.
Jednocześnie Zarząd Eurofaktor S.A. informuje, iż od 2006 roku sprawozdania finansowe Eurofaktor S.A. nie będą podlegały konsolidacji z podmiotami z Grupy GFR S.A., wobec czego zaprezentowane w finansowym sprawozdaniu skonsolidowanym za 2005 wielkości ekonomiczno-finansowe nie będą miały wpływu na przyszłe wyniki finansowe Eurofaktor S.A Po wyjściu z Grupy Kapitałowej podstawowym założeniem strategicznym Emitenta jest specjalizacja w zakresie szeroko pojętych usług finansowych oferowanych dla segmentów rynku nie obsługiwanych przez banki. Eurofaktor S.A. planuje znaczące zwiększenie wartości Spółki poprzez budowę zdywersyfikowanego portfela wierzytelności. Zostanie to osiągnięte dzięki rozszerzeniu oferty o nowe produkty skierowane do ściśle określonych grup klientów.
| |
|