| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 20 | / | 2007 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2007-05-15 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| GROCLIN | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Ocena sytuacji SpóÅ‚ki za 2006 r. dokonana przez RadÄ™ NadzorczÄ… w oparciu o zasadÄ™ nr 18 Å‚adu korporacyjnego, wynikajÄ…cÄ… z dokumentu "Dobre praktyki w spóÅ‚kach publicznych...". | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Inter Groclin Auto S.A. informuje, że Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu 14 maja 2007 r. dokonaÅ‚a wÅ‚asnej oceny sytuacji SpóÅ‚ki za 2006 r. i podjęła uchwaÅ‚Ä™ nr 6/2007 w nastÄ™pujÄ…cym brzmieniu:
MajÄ…c na wzglÄ™dzie "Dobre praktyki w spóÅ‚kach publicznych 2005", wprowadzone UchwaÅ‚Ä… Nr 44/1062/2004 Rady GieÅ‚dy Papierów WartoÅ›ciowych w Warszawie S.A., zatwierdzone - wraz z komentarzem okreÅ›lajÄ…cym sposób ich stosowania - przez ZarzÄ…d i RadÄ™ NadzorczÄ… Inter Groclin Auto S.A. oraz zaakceptowane UchwaÅ‚Ä… nr 26/2005 z dnia 28 czerwca 2005 r. przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Inter Groclin Auto S.A., a w szczególnoÅ›ci stosujÄ…c siÄ™ do Zasady nr 18 "Dobrych Praktyk…" Rada Nadzorcza Inter Groclin Auto S.A. na podstawie analizy dziaÅ‚alnoÅ›ci SpóÅ‚ki w 2006 r. postanowiÅ‚a przyjąć nastÄ™pujÄ…cÄ… ocenÄ™ jej sytuacji.
Rok 2006 byÅ‚ kolejnym okresem restrukturyzacji Grupy w warunkach stagnacji popytu na produkty przemysÅ‚u motoryzacyjnego w Europie, nasilajÄ…cej siÄ™ konkurencji oraz dalszej aprecjacji PLN w stosunku do gÅ‚ównych walut zagranicznych. Dekoniunktura ta dotknęła w stopniu szczególnym dziaÅ‚alność Grupy i jej spóÅ‚ki dominujÄ…cej Inter Groclin Auto S.A. z trzech zasadniczych powodów. Po pierwsze programem dostaw Grupy objÄ™te byÅ‚o wyposażenie dla niskopopytowych samochodów znajdujÄ…cych siÄ™ w koÅ„cowej fazie produkcji i sprzedaży, restylingu, bÄ…dź nowo wprowadzanych na rynek. Po drugie na okres ten przypadaÅ‚a dalsza planowa, wynikajÄ…ca z zawartych kontraktów, redukcja cen dostarczanych produktów. Po trzecie ok. 90% caÅ‚oÅ›ci przychodów Grupa realizowaÅ‚a w walutach krajów UE (EURO i korona szwedzka), co sprawiÅ‚o, że w warunkach aprecjacji PLN wzrost volumenu produkcji i sprzedaży i jej wartoÅ›ci w EURO byÅ‚ istotnie wyższy od wzrostu przychodów w walucie krajowej.
Pomimo tych niekorzystnych tendencji przychody Grupy wzrosÅ‚y o 3,18% w stosunku do 2005 r. i wyniosÅ‚y 481.849 tys. PLN, co przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na zysk netto na poziomie 9.830 tys. PLN. Aktywa Grupy wyniosÅ‚y 444.830 tys. PLN(wzrost 10,12%) pokryte w 52,52% kapitaÅ‚em wÅ‚asnym, który nadal stanowiÅ‚ gÅ‚ówne źródÅ‚o finansowania majÄ…tku Grupy. Zyskowność sprzedaży obniżyÅ‚a siÄ™, a jej poziom jest typowy dla tej branży motoryzacyjnej w Unii Europejskiej. PÅ‚ynność finansowa utrzymywana byÅ‚a na poziomie wielkoÅ›ci wzorcowych. Poziom samofinansowania aktywów byÅ‚ zadowalajÄ…cy.
Ogólna ocena wyników Grupy i jej jednostki dominujÄ…cej pozwala stwierdzić, że osiÄ…gniÄ™te rezultaty gospodarcze dowodzÄ… o jej zdolnoÅ›ci do kontynuacji dziaÅ‚alnoÅ›ci, wzrostu sprzedaży, sprawnego wykorzystania zasobów, kontroli kosztów, utrzymywania zadowalajÄ…cej pÅ‚ynnoÅ›ci i dÅ‚ugoterminowej wypÅ‚acalnoÅ›ci. Posiada też zdolność do dalszego zrównoważonego i podtrzymywalnego wzrostu, podejmowania racjonalnych decyzji inwestycyjnych i finansowych oraz kontroli ryzyka dziaÅ‚alnoÅ›ci. | |
|