| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | Raport bieżący nr | 41 | / | 2016 | | | | | Data sporządzenia: | 2016-06-20 | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | GRUPA AZOTY SA | | | Temat | | | | | | | | | | | | Odpowiedzi na pytania złożone podczas obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia w dniu 6 czerwca 2016 roku. | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | Zarząd Grupy Azoty S.A. _dalej: "Spółka" lub "Grupa Azoty"_ przekazuje poniżej odpowiedzi na pytania akcjonariusza zadane Zarządowi Spółki w trybie art. 428 § 1 Kodeksu spółek handlowych podczas obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia w dniu 6 czerwca 2016 roku:
Zarząd Spółki zdając sobie sprawę, jak bardzo istotny jest dostęp akcjonariuszy do informacji dotyczących działalności Spółki, z najwyższą więc starannością i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wypełnia obowiązki informacyjne związane ze statusem spółki publicznej. Realizacja polityki w zakresie komunikacji z rynkiem i przekazywanie naszym akcjonariuszom wszelkich informacji niezbędnych do podejmowania decyzji inwestycyjnych jest jednym z priorytetów Grupy Azoty, zapewniającym transparentność jej działań oraz szeroki i równy dostęp do informacji.
Pytanie 1 – Czy Grupa Azoty była przedmiotem audytu prowadzonego przez Rząd w tym Ministerstwo Skarbu Państwa a jeżeli tak czy były w związku z tym audytem istotne wnioski?
Odpowiedź: Spółka nie była przedmiotem formalnego audytu prowadzonego przez Rząd lub Ministerstwo Skarbu Państwa. W dniu 26.04.2016 r. Minister Skarbu Państwa działając w imieniu Skarbu Państwa zwrócił się z prośbą o udzielenie informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach w okresie 2008-2016 dotyczących Spółki lub ewentualnie ich spółek zależnych w zakresie:
- pozapłacowych świadczeń na rzecz członków organów Spółki, w szczególności korzystania przez w/w członków z mienia Spółki, - wydatków na usługi doradcze konsultingowe, sponsoringu, marketingowe i CSR, - naruszenia bądź obejścia procedur zamówień publicznych a także niegospodarnego prowadzenia spraw Spółki, - naruszenia bądź obejścia gwarancji pracowników, w tym przypadku naruszenia dobrych obyczajów przez członków organów Spółki, które by mogły rzutować na wizerunek Spółki. Zarząd Spółki w dniu 10.05.2016 r. udzielił Ministrowi Skarbu Państwa odpowiedzi na w/w pismo. Kopia odpowiedzi znajduje się w dokumentach w pkt 15 porządku obrad "Informacje bieżące dla akcjonariuszy" trwającego obecnie Walnego Zgromadzenia.
Pytanie 2 – Jakie są długoterminowe plany Grupy Azoty wobec inwestycji w Senegalu ?
Odpowiedź: Grupa Azoty, funkcjonując w przemyśle chemicznym, jest szczególnie zdeterminowana zapewnić sobie bezpieczeństwo surowcowe, również poprzez fuzje i przejęcia oraz inwestycje kapitałowe i techniczne w złożach surowców oraz integrując produkcję wstecz. Grupa Azoty poprzez Spółki zależne pozostaje długoterminowym akcjonariuszem podmiotu senegalskiego, który jest operatorem projektów wydobywczych na różnych etapach zaawansowania. W przypadku projektów wydobywczych na etapie pozyskiwania koncesji i na etapie przygotowania inwestycji nie należy spodziewać się decyzji w ciągu najbliższych miesięcy. Spółka Grupa Azoty Police, będącą spółką publiczną, zgodnie z obowiązkami informacyjnymi nałożonymi na spółki publiczne, przekazuje do publicznej wiadomości wszystkie istotne informacje dotyczące swojej działalności. Dlatego też istotne informacje nt inwestycji w Spółkę AIG SA w Senegalu były przedmiotem raportów bieżących. W ten sposób będą również przekazywane informacje o kolejnych decyzjach dotyczących tejże inwestycji.
Pytanie 3. W jaki sposób nowy Zarząd chce poprawić nadzór nad tego typu inwestycjami, jakie będą kryteria wyceny tego typu inwestycji w przyszłości ?
Odpowiedź: Zarząd Grupy Azoty sprawuje skuteczny nadzór i analizuje wszelkie inwestycje na etapie ich przygotowania, realizacji i rozliczeń, poprzez wyspecjalizowane zespoły w poszczególnych podmiotach i posiłkując się wsparciem zewnętrznych ekspertów tam, gdzie to jest wskazane. Kryteria wyceny nie odbiegają od stosowanych powszechnie na rynku i niewątpliwie będą doskonalone w przyszłości, tak jak to się dzieje zapewne we wszystkich organizacjach gospodarczych, w interesie Spółek Grupy Azoty. Każde zaangażowanie w tego typu inwestycje poddawane jest ocenie statutowych organów Spółki i po uzyskaniu pozytywnych decyzji tych organów następnie kierowane do realizacji.
Pytanie 4 – Jaki jest status projektu "Zgazowanie Węgla" - czy Zarząd planuje rozwijać ten projekt ?
Odpowiedź: Projekt budowy i eksploatacji instalacji czystych technologii węglowych, produkującej takie bazowe chemikalia, jak amoniak i metanol, jest w dalszym ciągu analizowany. W szczególności analizujemy warianty strumieni produktowych i ich perspektywy rynkowe oraz szacujemy wariantowo koszty budowy i eksploatacji. O zaawansowaniu projektu i kolejnych krokach w tym projekcie będziemy informować rynek kapitałowy w sposób wymagany dla spółek publicznych.
Pytanie 5 – Jaki jest status nowej inwestycji do produkcji propylenu w Policach i czy w związku z sytuacją w Senegalu - finansowanie projektu w Policach jest zagrożone ?
Odpowiedź: Strategiczny projekt inwestycyjny, jakim bez wątpienia jest PDH – przetwórstwo propanu do propylenu, metodą on-purpose, nie rafineryjną, jest kontynuowany i nie jest zagrożony. Obecnie trwa przygotowanie przez wyspecjalizowane firmy projektowe tzw. FEED – Front End Engineering Design, tj. techniczne szczegółowe dookreślenie instalacji i jej bezpośredniego otoczenia, które pozwoli doprecyzować budżet inwestycji. Aktualizujemy również regularnie prognozy rynku surowca i produktów, warunki i koszty logistyki, pogłębiamy kontakty handlowe. Funkcjonuje spółka celowa – PDH Polska SA, odpowiedzialna za prace przygotowawcze i projektowe a wkrótce za aranżację finasowania. PDH Polska S.A. rozstrzygnęła przetarg na inżyniera kontraktu. O kolejnych etapach formalnych harmonogramu będziemy informować rynek w sposób i w formie nałożonej na spółki publiczne.
Podstawa prawna: § 38 ust. 1 pkt 12 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim _tekst jedn. Dz. U. z 2014 r., poz. 133_
| | |