| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | | Raport bieżący nr | 4 | / | 2016 | | | | | Data sporządzenia: | 2016-03-30 | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | GTC | | | Temat | | | | | | | | | | | | Podjęcie decyzji o zamiarze transgranicznego połączenia GTC S.A. z jej spółką zależną, tj. GTC Real Estate Investments Ukraine B.V. z siedzibą w Amsterdamie _Holandia_, uzgodnienie planu transgranicznego połączenia pomiędzy łączącymi się spółkami oraz sporządzenie raportu Zarządu GTC S.A. uzasadniającego połączenie. | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bie¿¹ce i okresowe
| | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | Zarząd spółki "Globe Trade Centre" Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie _dalej: "GTC SA" lub "Spółka"_ niniejszym informuje, iż w dniu 30 marca 2016 r. został sporządzony i uzgodniony zgodnie z art. 5163 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych _dalej: "k.s.h."_ wspólny plan transgranicznego połączenia przez przejęcie _dalej: "Plan Połączenia"_ GTC SA z zależną od niej spółką kapitałową prawa holenderskiego pod firmą GTC Real Estate Investments Ukraine B.V. z siedzibą w Amsterdamie _dalej: "GTC REIU"_, w której kapitale zakładowym Spółka posiada 100% udziałów _dalej: "Połączenie"_. Podpisanie Planu Połączenia przez Zarząd GTC SA jest równoznaczne z podjęciem decyzji o zamiarze transgranicznego połączenia GTC SA z GTC REIU przez przejęcie. Jednocześnie tego samego dnia Zarząd GTC SA na podstawie art. 5165 k.s.h. sporządził pisemne sprawozdanie uzasadniające Połączenie _dalej: "Sprawozdanie Zarządu"_. W związku z powyższym, na podstawie § 5 ust. 1 pkt 14a_ Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r., w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim _dalej: "RMF"_ Zarząd GTC SA niniejszym przekazuje informację o podjęciu decyzji o zamiarze transgranicznego połączenia się emitenta z innym podmiotem. Na podstawie § 20a w zw. z § 19 ust. 1 RMF, Spółka podaje poniżej wymagane informacje szczegółowe dotyczące planowanego połączenia: 1. Uzasadnienie podjęcia decyzji o zamiarze połączenia i informacje o celach długookresowych, które mają zostać zrealizowane w wyniku podjętych działań. Decyzja o zamiarze transgranicznego połączenia Spółki z GTC REIU wynika z przekonania Zarządu, iż Połączenie jest najszybszym oraz najbardziej efektywnym sposobem na uproszczenie struktury grupy spółek powiązanych ze Spółką _"Grupa GTC"_. GTC REIU jest pośrednim udziałowcem spółek operacyjnych działających na rynku ukraińskim _dalej: "Spółki Lokalne"_, za pomocą których Grupa GTC prowadzi działalność gospodarczą. Celem długookresowym Połączenia jest uzyskanie większej kontroli nad Spółkami Lokalnymi poprzez wyeliminowanie jednego z pośrednich szczebli struktury własnościowej. Efektem restrukturyzacji powinna być optymalizacja procesów zarządczych w Grupie GTC, obniżenie kosztów działalności łączących się spółek poprzez obniżenie kosztów administracyjnych oraz obniżenie kosztów funkcjonowania Grupy GTC. Redukcja kosztów stałych w związku z likwidacją organów nadzorczych / zarządzających GTC REIU, centralizacja usług księgowych i administracyjnych, jak również wprowadzenie wspólnego, zintegrowanego systemu zarządzania skutkować będzie dodatkowymi oszczędnościami. Dodatkowo, uproszczenie struktury właścicielskiej Grupy GTC powinno pozytywnie wpłynąć na postrzeganie Grupy GTC przez rynki finansowe i kapitałowe, a co za tym idzie, może przełożyć się na zwiększenie zdolności GTC SA do pozyskania dodatkowego finansowania / kapitału z rynku. Uproszczenie struktury zwiększy przy tym klarowność Grupy GTC dla właścicieli i inwestorów, przez to ułatwiając im analizę i ocenę obecnej sytuacji oraz potencjału rozwoju biznesowego Grupy GTC. Połączenie wpisuje się w strategię Grupy GTC mającej na celu obniżenie kosztów działalności poszczególnych spółek należących do grupy kapitałowej i o obniżenie kosztów operacyjnych na poziomie skonsolidowanym / grupowym, co jednocześnie powinno także skutkować osiągnięciem efektu synergii w ramach skonsolidowanej Grupy GTC. 2. Sposób planowanego połączenia wraz ze wskazaniem jego podstawy prawnej. Połączenie zostanie dokonane w trybie art. 492 § 1 pkt 1 w zw. z art. 5161 i następne, w szczególności art. 51615 § 1 k.s.h., poprzez przeniesienie całego majątku GTC REIU, jako spółki przejmowanej, na Spółkę, jako spółkę przejmującą, bez przeprowadzania likwidacji GTC REIU _transgraniczne połączenie przez przejęcie_. Połączenie zostanie przeprowadzone zgodnie z postanowieniami k.s.h. _w szczególności art. 5161 k.s.h. i nast._ oraz innymi regulacjami prawa polskiego mającymi zastosowanie w tym zakresie, holenderskimi przepisami dotyczącymi transgranicznego łączenia się spółek kapitałowych oraz postanowieniami Dyrektywy 2005/56/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 października 2005 r. w sprawie transgranicznego łączenia się spółek kapitałowych. W wyniku Połączenia Spółka wstąpi z dniem połączenia we wszystkie prawa, obowiązki, aktywa i pasywa GTC REIU. Ze względu na posiadanie przez Spółkę 100% udziałów w kapitale zakładowym GTC REIU, połączenie odbędzie się bez podwyższania kapitału zakładowego Spółki, zgodnie z art. 515 § 1 w zw. z art. 516¹ k.s.h. oraz z zastosowaniem trybu uproszczonego, określonego w 51615 § 1 k.s.h., w szczególności, plan połączenia nie będzie podlegał badaniu przez biegłego. W konsekwencji Połączenia GTC SA nie zmieni swojej formy prawnej, nazwy ani siedziby statutowej, natomiast GTC REIU zostanie rozwiązana bez przeprowadzania procedury likwidacyjnej. 3. Wskazanie podmiotów, które mają się połączyć, wraz z podstawową charakterystyką ich działalności. Połączeniu podlegać mają następujące spółki: 1. "GLOBE TRADE CENTRE" S.A. z siedzibą w Warszawie _adres: ul. Wołoska 5, 02-675 Warszawa, Polska_ wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000061500, NIP: 5270025113, REGON: 012374369, kapitał zakładowy 46.021.647,80 zł, w pełni wpłacony – jako spółka przejmująca. Spółka jest globalnym deweloperem, podmiotem dominującym w grupie kapitałowej prowadzącej działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowej, Wschodniej i Południowej _tj. Grupie GTC_, która zajmuje się budowaniem i zarządzaniem nieruchomościami biurowymi, handlowymi i mieszkaniowymi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
2. GTC Real Estate Investments Ukraine B.V. z siedzibą w Amsterdamie _Holandia_, adres: Diakenhuisweg 11, 2033AP Haarlem, Holandia, zarejestrowaną w Rejestrze Handlowym Izby Gospodarczej w Holandii pod numerem 34246994, o kapitale zakładowym 20.000,00 EUR. GTC REIU jest spółką pośrednio posiadającą udziały w spółkach działających na rynku ukraińskim, za pomocą których Grupa GTC prowadzi działalność deweloperską / gospodarczą w tym kraju. Jednocześnie, stosownie do § 20a ust. 2 pkt. 1 RMF Spółka w załączeniu przekazuje Plan Połączenia, sporządzony i uzgodniony zgodnie z art. 5163 k.s.h. wspólnie przez łączące się spółki, jak również, na podstawie § 20a ust. 2 pkt. 2 RMF, pisemne Sprawozdanie Zarządu Spółki, sporządzone na podstawie art. 5165 k.s.h. Załączone Sprawozdanie Zarządu Spółki jest jednocześnie pisemnym stanowiskiem Zarządu Spółki odnośnie do planowanego transgranicznego połączenia, wraz z jego uzasadnieniem. Do niniejszego raportu załącza się 1. Plan Połączenia sporządzony zgodnie z art. 5163 k.s.h. wraz z załącznikami: a. Projektem uchwały Walnego Zgromadzenia Wspólników GTC SA o połączeniu, b. Projektem uchwały Walnego Zgromadzenia Wspólników GTC REIU o połączeniu, c. Aktualną wersją statutu GTC SA jako spółki przejmującej. 2. Sprawozdanie Zarządu GTC SA sporządzone na podstawie art. 5165 k.s.h.Podstawa prawna: § 5 ust. 1 pkt 14a oraz § 20a Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących o okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równorzędne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim.
| | |