| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 4 | / | 2011 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2011-03-08 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| HANDLOWY | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja o deklarowanej dywidendzie z podziału zysku za 2010 rok | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Podstawa prawna: Zgodnie z § 38 ust. 1 pkt 11 RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa paÅ„stwa niebÄ™dÄ…cego paÅ„stwem czÅ‚onkowskim (Dz. U. z 2009 r. Nr 33, poz. 259 z późn. zm.)
W dniu 8 marca 2011 roku Zarząd Banku Handlowego w Warszawie S.A. podjął uchwałę w sprawie proponowanego podziału zysku za 2010 rok. Zarząd Banku zaproponował przeznaczyć na wypłatę dywidendy kwotę 747 372 912,00 zł.
Powyższa propozycja oznacza, że dywidenda przypadająca na jedną akcję zwykłą wynosi 5 złotych 72 grosze.
Zarząd Banku zaproponował termin ustalenia prawa do dywidendy na dzień 16 czerwca 2011 roku oraz termin wypłaty dywidendy na dzień 29 lipca 2011 roku.
Powyższa propozycja Zarządu Banku zostanie przedłożona Radzie Nadzorczej do rozpatrzenia i oceny, a następnie Walnemu Zgromadzeniu do zatwierdzenia.
Proponowany w Banku okres pomiÄ™dzy dniem ustalenia prawa do dywidendy oraz dniem wypÅ‚aty dywidendy jest dÅ‚uższy od zalecanego przez obowiÄ…zujÄ…ce od 1 stycznia 2008 r. Dobre Praktyki SpóÅ‚ek Notowanych na GieÅ‚dzie Papierów WartoÅ›ciowych maksymalnego okresu 15 dni roboczych.
Uzasadnienie decyzji w sprawie ustalenia dłuższego okresu pomiędzy tymi terminami jest następujące:
Ze wzglÄ™du na obecnie obowiÄ…zujÄ…cy proces wypÅ‚aty dywidendy okreÅ›lony w "SzczegóÅ‚owych Zasadach DziaÅ‚ania Krajowego Depozytu Papierów WartoÅ›ciowych" (dalej: Zasady) w celu zapewnienia prawidÅ‚owego rozliczenia podatku dochodowego od przychodów z dywidendy minimalnym okresem pomiÄ™dzy dniem ustalenia prawa do dywidendy a dniem wypÅ‚aty dywidendy niezbÄ™dnym do realizacji powyższego celu jest okres okoÅ‚o 2 miesiÄ™cy.
W celu realizacji obowiÄ…zków pÅ‚atnika podatku dochodowego od wypÅ‚acanej dywidendy Bank (emitent) otrzymuje od podmiotów zewnÄ™trznych, tj. od Krajowego Depozytu Papierów WartoÅ›ciowych oraz od Uczestników (Biur Maklerskich) dane akcjonariuszy wraz danymi o prawie do dywidendy oraz certyfikaty rezydencji dla podmiotów nie majÄ…cych miejsca siedziby na terytorium RP w przypadku zastosowania obniżonej stawki podatku. W szczególnoÅ›ci proces obejmuje:
1. Zgodnie z Zasadami KDPW informuje emitentów (Bank) o kwocie, którÄ… należy przekazać na rachunek KDPW oraz podaje listÄ™ uczestników (Biur Maklerskich) poÅ›redniczÄ…cych w wypÅ‚acie dywidendy osobom prawnym;
2. Uczestnicy (Biura Maklerskie) przesyłają do emitenta (Banku) listę uprawnionych akcjonariuszy oraz dane o wysokości dywidendy, przy czym dane te przekazywane są wyłączenie w formie papierowej - listem poleconym;
3. Na podstawie otrzymanych informacji Bank, peÅ‚niÄ…c funkcjÄ™ pÅ‚atnika podatku dochodowego od przychodów z dywidend otrzymanych przez osoby prawne, a tym samym ponoszÄ…c odpowiedzialność za poprawne ustalenie wysokoÅ›ci zobowiÄ…zania podatkowego weryfikuje i wyjaÅ›nia przekazane dane. Szczególnej weryfikacji wymagajÄ… przypadki zastosowania obniżonej stawki podatkowej (prawo do zastosowania umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania) oraz zwolnieÅ„ podatkowych. Weryfikacja przekazanych danych może doprowadzić do koniecznoÅ›ci zmiany stawki podatku i korekty danych przekazanych przez Biura Maklerskie (ze wzglÄ™du na brak podstawy do zastosowania obniżonej stawki podatku lub zwolnienia);
4. Wszystkie informacje w procesie zarówno od KDPW jak i Biur Maklerskich przekazywane sÄ… w formie papierowej, w zwiÄ…zku z powyższym rozliczenie dywidendy przez Bank wymaga weryfikacji dokumentów papierowych i ich wprowadzenia do dedykowanego systemu.
JednoczeÅ›nie podkreÅ›lenia wymaga, iż uproszczenia stosowane przez niektóre spóÅ‚ki w zakresie bazowania nie na oryginaÅ‚ach dokumentów dostarczonych przez biura maklerskie a zbiorczych oÅ›wiadczeniach o dysponowaniu przez nie takimi dokumentami, co umożliwiaÅ‚o przeprowadzenie procesu w terminie wynikajÄ…cym z dobrych praktyk, sÄ… niedopuszczalne w Å›wietle stanowiska Ministerstwa Finansów zajÄ™tego w odpowiedzi na zapytanie KDPW. Stanowisko powyższe wyartykuÅ‚owane zostaÅ‚o w piÅ›mie z dnia 6 lipca 2010r. (DD4/8213/194/MMO/10/491). Bez zmian legislacyjnych Bank nie ma zatem możliwoÅ›ci zmiany przyjÄ™tego we wczeÅ›niejszych latach procesu podatkowego.
W zwiÄ…zku z powyższym w celu poprawnej realizacji obowiÄ…zków publicznoprawnych naÅ‚ożonych na Bank jako pÅ‚atnika podatku dochodowego od dochodów z dywidend rekomendowanym okresem do wypÅ‚aty dywidendy jest okres okoÅ‚o 2 miesiÄ™cy od dnia ustalenia prawa do dywidendy.
| |
|