| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 10 | / | 2013 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2013-02-12 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| HAWE | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Podpisanie warunkowej umowy znaczÄ…cej przez SpóÅ‚kÄ™ ze spóÅ‚kÄ… zależnÄ… (RB-10/2013). | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d HAWE S.A. z siedzibÄ… w Warszawie (dalej "SpóÅ‚ka", "Emitent") przekazuje do publicznej wiadomoÅ›ci, że w dniu wczorajszym (tj. 11 lutego 2013 roku) SpóÅ‚ka zawarÅ‚a ze spóÅ‚kÄ… zależnÄ… Otwarte Regionalne Sieci Szerokopasmowe Sp. z o.o. z siedzibÄ… w Warszawie (dalej "ORSS") umowÄ™ podwykonawczÄ… (dalej "Umowa Podwykonawcza"), której przedmiotem jest wykonywanie przez SpóÅ‚kÄ™ budowy infrastruktury Å›wiatÅ‚owodowej w przypadku zawarcia przez ORSS umowy z zamawiajÄ…cym (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówieÅ„ publicznych ze zm.), którym jest Województwo WarmiÅ„sko-Mazurskie (dalej "ZamawiajÄ…cy").
Umowa Podwykonawcza przewiduje realizacjÄ™ projektu Szerokopasmowej Sieci Polski Wschodniej w Województwie WarmiÅ„sko-Mazurskim, o którym SpóÅ‚ka informowaÅ‚a w raporcie bieżącym Rb – 9/2013 z dnia 12 lutego 2013 roku (dalej "Projekt"). Zgodnie z postanowieniami Umowy Podwykonawczej SpóÅ‚ka wykona w fazie Design & Build prace polegajÄ…ce na zaprojektowaniu i budowie pasywnej infrastruktury telekomunikacyjnej. Warunki finansowe przewidziane w Umowie Podwykonawczej nie odbiegajÄ… od warunków rynkowych.
Umowa Podwykonawcza przewiduje możliwość naÅ‚ożenia na strony kar umownych o wartoÅ›ci, których maksymalna wysokość może przekroczyć równowartość co najmniej 10 % wartoÅ›ci tej umowy lub co najmniej wyrażonÄ… w zÅ‚otych równowartość kwoty 200.000 euro, wedÅ‚ug Å›redniego kursu ogÅ‚oszonego dla danej waluty przez Narodowy Bank Polski, obowiÄ…zujÄ…cego na dzieÅ„ zawarcia tej umowy w nastÄ™pujÄ…cych przypadkach: a) SpóÅ‚ka nie uczestniczy w przygotowaniu Harmonogramu Rzeczowo–Finansowego (dalej "HRF") wskutek czego ORSS nie przedstawia ZamawiajÄ…cemu zgodnego z zawartÄ… pomiÄ™dzy ZamawiajÄ…cym a ORSS umowÄ… HRF - kara umowna w wysokoÅ›ci 0,01% wartoÅ›ci wynagrodzenia za każdy rozpoczÄ™ty dzieÅ„ opóźnienia, chyba że opóźnienie jest nastÄ™pstwem okolicznoÅ›ci, za które SpóÅ‚ka odpowiedzialnoÅ›ci nie ponosi; b) opóźnienia w wykonaniu poszczególnych pozycji w HRF podlegajÄ…cych odbiorowi, w wysokoÅ›ci 1,5% wartoÅ›ci netto danej pozycji HRF, za każdy rozpoczÄ™ty dzieÅ„ opóźnienia, chyba że opóźnienie jest nastÄ™pstwem okolicznoÅ›ci, za które SpóÅ‚ka odpowiedzialnoÅ›ci nie ponosi; c) opóźnienia we wdrożeniu systemu informatycznego - w wysokoÅ›ci 1,5% wartoÅ›ci netto danej z pozycji HRF, za każdy rozpoczÄ™ty dzieÅ„ opóźnienia, chyba że opóźnienie jest nastÄ™pstwem okolicznoÅ›ci, za które SpóÅ‚ka odpowiedzialnoÅ›ci nie ponosi; d) opóźnienia w usuniÄ™ciu wad stwierdzonych w okresie rÄ™kojmi lub gwarancji, karÄ™ umownÄ… w wysokoÅ›ci 1,5% wartoÅ›ci netto danej pozycji z HRF należnej z tytuÅ‚u wykonania przedmiotu odbioru, którego wada dotyczy, za każdy rozpoczÄ™ty dzieÅ„ opóźnienia; e) w przypadku opóźnienia wykonania obiektu sieci i innych elementów przedsiÄ™wziÄ™cia, wymaganych do realizacji, poprzez przekroczenie terminu zakoÅ„czenia budowy sieci, SpóÅ‚ka zapÅ‚aci ORSS karÄ™ umownÄ… w wysokoÅ›ci obliczonej jako procent w stosunku do Wynagrodzenia, odpowiadajÄ…cy procentowi niezrealizowanych prac zgodnie z HRF. Kara umowna zastrzeżona w zdaniu poprzednim nie przysÅ‚uguje ORSS, jeżeli opóźnienie powstaÅ‚o z winy ZamawiajÄ…cego lub z winy ORSS.
ORSS bÄ™dzie mógÅ‚ naliczyć SpóÅ‚ce kary umowne tylko w takim zakresie, w jakim zostaÅ‚y one uprzednio naliczone przez ZamawiajÄ…cego. Ponadto strony wyÅ‚Ä…czyÅ‚y możliwość dochodzenia wynagrodzenia przewyższajÄ…cego wysokość kar umownych.
Umowa Podwykonawcza podpisana została z zastrzeżeniem warunku zawieszającego w postaci podpisania przez ORSS umowy z Zamawiającym w przedmiocie realizacji Projektu.
Kryterium uznania za znaczÄ…cÄ… umowÄ™ jest przekroczenie wartoÅ›ci 10% kapitaÅ‚ów wÅ‚asnych Emitenta.
Podstawa prawna: Podstawa prawna: art. 56 ust. 1 pkt. 2) Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spóÅ‚kach publicznych (Dz. U. 2005, Nr 184, poz. 1539); § 5 ust.1 pkt. 3) w zw. § 9 oraz w zw. z § 2 ust. 1 pkt 44) RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku – w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa paÅ„stwa niebÄ™dÄ…cego paÅ„stwem czÅ‚onkowskim (Dz. U. 2009, Nr 33, poz. 259).
| |
|