| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 12 | / | 2011 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2011-03-30 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| HYGIENIKA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Powołanie Członka Rady Nadzorczej | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Hygienika S.A. z siedziba w Lublińcu informuje, iż w dniu 29 marca 2011 roku Rada Nadzorcza Spółki działając na podstawie § 18 ust. 5 Statutu Spółki powołała na funkcję Członka Rady Nadzorczej Pana Pawła Millera.
Doświadczenie i zainteresowania:
• Zarządzanie strategiczne spółkami – ubezpieczenia, bankowość, inwestycje, fundusze emerytalne
• Dystrybucja, sprzedaż, zarządzanie rynkiem i produktami
• Zarządzanie, fuzje i przejęcia, start-upy, zarządzanie łączącymi się organizacjami, interim management
• Praca w radach nadzorczych, zarządzanie z perspektywy właścicielskiej
• Zainteresowania: bankowość, ubezpieczenia, private equity, bankowość inwestycyjna, fundusze inwestycyjne, budowa/rozbudowa sieci sprzedaży, nowe kanały dystrybucji, media, telekomunikacja, farmacja
Przebieg kariery zawodowej:
06,07/2009 członek Rad Nadzorczych spółek giełdowych: Impexmetal SA, Boryszew SA oraz firmy telekomunikacyjnej Nordisk Polska, własnośc Polkomtel SA
Współpraca z właścicielem dominującym (Roman Karkosik i podmioty powiązane) oraz Polkomtel SA nad strategią rozwoju i wzrostu wartości przedsiębiorstw, projektami akwizycyjnymi oraz współpracy z instytucjami finansowymi
04/2009 NordStar – Właściciel
NordStar jest firma doradztwa, specjalizująca się w obszarach: finansowania przedsiębiorstw, start-up’ów, przejęć i fuzji oraz zarządzania strategicznego. NordStar współpracuje ze spółkami notowanymi na Warszawskiej GPW oraz funduszami inwestycyjnymi i private equity z USA i Szwajcarii. Nordstar uczestniczył w zorganizowaniu 150 mln pln na projekt MBO w 2009 roku oraz uczestniczy w wielu projektach pomiędzy przedsiębiorstwami a inwestorami instytucjonalnymi – funduszami TFI, OFE, funduszami alternatywnymi/hedgingowymi oraz firmami private equity.
11/2006 – 01/ 2009 Allianz Polska, Allianz Bank Polska SA, Prezes Zarządu
Allianz Bank jest częścią 3 co do wielkości ubezpieczyciela w Polsce, podmiotu Grupy Allianz, największego ubezpieczyciela w Europie. Raportowanie bezpośrednio do szefa Grupy Allianz Polska I niebezpośrednio do Allianz New Europe.
Zakres odpowiedzialności:
• Pełna odpowiedzialność za projekt powołania Allianz Bank w wysokości 200 mln Euro
• Proces uzyskania licencji bankowej i operacyjnej
• Opracowanie strategii, modelu biznesowego, struktury i business planu
• Project Management budowy banku – kanałów dystrybucji, centrali banku, operacji, oferty produktowej, procedur i polityk bankowych
• Zarządzanie pracami Zarządu Banku, bezpośrednia odpowiedzialność za Sprzedaż (01—07 ’08), Ryzyko, Product Management, Legal&Compliance, Marketing, HR and Office Management
• Uczestnictwo w pracach Allianz Banking Operational Committee, Frankfurt, Niemcy
Osiągnięcia:
• Uzyskanie licencji bankowej i operacyjnej
• Postawienie kompletnej infrastruktury bankowej – centrali i sieci lokalizacji dla 60 oddziałów w ciągu 1 roku
• Rekrutacja podstawowego zespołu menadżerskiego i projektowego (70 osób – centrala i sprzedaż)
• Opracowanie i implementacja koncepcji funkcjonowania banku, opartej o x-selling, bancassurance/assurbanking z udziałem sieci agentów Allianz, CRM, internet i pośredników zewnętrznych
12/2001 – 10/2006
Nordea Życie Polska, Prezes Zarządu, NL Życie, Prezes Zarządu (2005-2006), Nordea OFE,
Dyrektor Sprzedaży (2005-2006), Co-szef Nordea Life and Pensions w Polsce
Nordea to największa skandynawska grupa finansowa, Nordea Życie była 7 co do wielkości
towarzystwem ubezpieczeń na życie w Polsce, Nordea OFE był 6 co do wielkości OFE.
Raportowanie do szefa Nordea Life and Pensions, członka zarządu Grupy Nordea
Zakres odpowiedzialności:
• Planowanie i egzekucja strategicznych celów biznesowych spółek life and pensions Grupy Nordea w Polsce
• Zarządzanie pracami Zarządów 2 towarzystw ubezpieczeniowych (Nordea i NL), bezpośrednia odpowiedzialność za sprzedaż.
• Odpowiedzialność za sprzedaż, operacje, Marketing, IT w spółkach życiowych i OFE
• Zarządzanie pracą 120 pracowników centrali, 500 agentów wyłącznych, 4500 wyłącznych agentów zewnętrznych (OFE), relacjami z zewnętrznymi pośrednikami i brokerami
• Lokalna odpowiedzialność za akwizycję i połączenie ze spółkami Sampo – wielkość transakcji 130 mln Euro, największa transakcja tego typu w Polsce
• Bezpośrednie zarządzanie 3 kanałami dystrybucji (wyłączny, zewnętrzny i bancasurance)
• Zapewnienie wdrożenia strategii bancassurance/ assurbanking Nordea przez członkostwo w radach nadzorczych spółek Grupy Nordea (Nordea Bank, Nordea ubezpieczenia)
Osiągnięcia:
• Zwiększenie wolumenu sprzedaży (new business) z 36 mln PLN (2001) do PLN 560 mln PLN (2006)
• Restrukturyzacja spółki – redukcja zatrudnienia o 60%
• Centralizacja procesów obsługowych, implementacja nowego systemu IT
• Stworzenie i wdrożenie systemu samofinansowania się kanałów dystrybucji (w tym własnego)
• Znaczące zmniejszenie udziału kosztów stałych; wdrożenie innowacyjnych produktów – open platform UL, Variable Unit-Linked
• Rekrutacja i utrzymanie team’u menadżerskiego w trakcie i po merger z Sampo
• Wdrożenie pierwszej w Polsce polisy na życie w całości opłaconej i wystawionej w Internecie, wdrożenie nowatorskiej polisy MultiOchrona z uproszczonym underwriting’iem
• Przygotowanie do projektu x-selling’u do bazy klientów OFE
06/2000 – 11/2001
AMC Polska, Prezes Zarządu
Raportowanie do Wiceprezesa Sprzedaży, AMC International.
Zakres odpowiedzialności:
• Strategiczne i operacyjne zarządzanie jako jedno-osobowy Zarząd AMC Polska, części niemiecko-szwajcarskiego koncernu sprzedaży bezpośredniej
• Zarządzanie siecią 400 sprzedawców, 20 osób w centrali
Osiągnięcia:
• Restrukturyzacja operacji spółki, organizacja magazynów i logistyki
• Zwiększenie efektywności sprzedaży poprzez zmiany w systemie kredytowania zakupów
• Podniesienie standardów sprzedaży, wzrost realizacji zamówień, wprowadzenie nowych linii produktowych
02/1999 – 05/2000
ING Nationale Nederlanden
Dyrektor ds. Rozwoju 01/2000 – 05/2000
Dyrektor Regionalny ds. Współpracy z Bankiem Śląskim 02/1999 – 01/2000
Raportowanie do Prezesa Zarządu ING Nationale-Nederlanden, Wiceprezesa ds. Sprzedaży
Zakres odpowiedzialności:
• Sprzedaż ubezpieczeń na życie i OFE ING NN klientom Banku Śląskiego za pośrednictwem 300 agentów afiliowanych przy oddziałach Banku Śląskiego
• zarządzanie projektami rozwoju sprzedaży związanych ze wzrostem efektywności rekrutacji i sprzedaży oraz nowymi produktami
• Członek ISIS Team – odpowiedzialnego za wdrożenie skomputeryzowanego systemu sprzedaży w całej sieci ING NN
• Sprzedaż produktów bankowych przez agentów – kredyty hipoteczne i karty kredytowe
Osiągnięcia:
• Opracowanie i wdrożenie koncepcji sprzedaży polis klientom banku
• Pierwsze w Polsce wdrożenie sprzedaży produktów kredytowych przez agentów ubezpieczeniowych – 1200 agentów sprzedających kredyty hipoteczne i 2000 agentów sprzedających kredyty hipoteczne
• W 1999 r. sprzedaż 20 000 OFE klientom banku polis życiowych o składce łącznie 15 mln PLN (2,5 polisy/agenta/miesięcznie)
• Negocjacja warunków współpracy z BSK, opracowanie umowy trójstronnej, manuala sprzedaży i zasad korzystania z systemu ICBS i dostępu do danych klientów
11/1997 – 01/1999
Citibank Polska, Dyrektor Sprzedaży, Citibusiness; Vice-president, Citibank
Citibusiness to start-up w Citibank Polska powołany do obsługi segmentu małych i średnich
przedsiębiorstw (obrót 3-35 mln USD), część międzynarodowego projektu dla 13 krajów świata (min RPA, Malezja, Tajwan, Czechy)
Zakres odpowiedzialności:
• Odpowiedzialność za wynik finansowy (P&L responsibility) sprzedaży i zarządzanie sprzedażą
• Stworzenie organizacji sprzedaży, call-centre, zespołu wsparcia sprzedaży i szkoleń
• Współtworzenie i implementacja modelu biznesowego
• Opracowanie i wdrożenie systemu prowizyjnego
• Odpowiedzialność za wolumeny sprzedaży – kredytów, depozytów, liczbę klientów, wysycenie produktami portfela klientów I przychodowość
• Uczestnictwo w Executive Committee (Polska) i Sales Committee projektu (Malezja) w związku z wdrożeniem systemu zarządzania sprzedażą Siebel w 13 krajach
Osiągnięcia:
• Rekrutacja i przeszkolenie zespołów sprzedaży i dyrektorów regionalnych w rekordowym czasie 3 miesięcy
• Pozyskanie 900 customers i osiągnięcie dochodu 1,5 mln USD po 8 miesiącach działalności
• Wprowadzenie zmian w organizacji – przejście od modelu opartego o branże na oparty o podział geograficzny
03/1994 – 11/1997
Commercial Union Polska
Dyrektor ds. Ubezpieczeń Grupowych 04/1995- 11/1997
Zakres odpowiedzialności:
• Odpowiedzialność za wynik finansowy linii biznesowej grupowego ubezpieczenia z funduszem inwestycyjnym
• Zarządzanie działem ubezpieczeń grupowych – 30 osób w centrali, 440 agentów licencjonowanych do sprzedaży, 6 menadżerów regionalnych
• Zarządzanie całością procesów w ubezpieczeniach grupowych - tworzenia produktów, oceny ryzyka, rekrutacji, szkoleń, sprzedaży, obsługi polis grupowych – z wyjątkiem księgowości, obsługi roszczeń i inwestycji
Osiągnięcia:
• Wdrożenie pierwszego w Polsce ubezpieczenia grupowego na życie z funduszem inwestycyjnym (01/1995) , przeszkolenie łącznie około 1500 agentów
•Stworzenie kompletnego działu ubezpieczę grupowych, wewnętrznych procedur, OWU, implementacja systemu IT obsługi polis CLAS
• Ustanowienie relacji i przeszkolenie grupy około 200 brokerów
• Przekroczenie planów sprzedaży, ok. 30 mln PLN składki rocznej, 5% GWP Commecial Union (1997)
09/1994 – 04/1995
Specjalista ds. Ubezpieczeń Grupowych
Opracowanie OWU produktu ubezpieczenia grupowego z funduszem, zasad underwritingu,
systemu kwotacyjnego, formularzy i dokumentacji ubezpieczeniowej
03/1994 – 09/1994
Trener
Członek zespołu trenerów odpowiedzialny za szkolenia podstawowe, techniki sprzedaży i
analizę finansową. Przeprowadził szkolenia dla około 3000 agentów, wdrożył system sprzedaży i analizy finansowej w oparciu o standardy LUATC (Kanada)
Urząd Miasta Torunia 1993 – 1994
Rzecznik Prasowy
Odpowiedzialny za politykę medialną i relacje z inwestorami z władzami Torunia. Wydawca
biuletynu informacyjnego. Członek zespołu współpracującego ze Światową Organizacją Zdrowia
(WHO), Projekt Zdrowych Miast – prowadzenie szkoleń i promocja zdrowego stylu życia w
miastach
Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu
Magister Sztuki – konserwacja Malarstwa i Rzeźby Polichromowanej 1985 – 1993
LO im S. Żeromskiego w Iławie, profil matematyczno-fizyczny 1980 – 1984
POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ
2007-2009 członek Rady Nadzorczej TFI Allianz
2006-… członek Rady Programowej Institute of International Research (IIR)
2002 – 2006 członek Rady Nadzorczej giełdowej spółki Nordea Bank Polska
2001 – 2004 członek rady nadzorczej Nordea Ubezpieczenia (później Tryg)
2001 – 2006 członek Polskiej Izby Ubezpieczeń, wyróżniony złotym medalem za zasługi
dla ubezpieczeń w 2005
2000 – Prezes Fundacji Sztuki ING
1989 – 1992 Mieszkał i podróżował w Wielkiej Brytanii i Australii
1994 – 2008 Mówca publiczny, prelegent konferencji w Polsce i za granicą (Warszawa,
Praga, Amsterdam) tematy zarządzania i sprzedaży i marketingu
1994 – 2006 uczestnik wielu szkoleń organizowanych przez LIMRA, Commercial Union,
Citibank, ING i Nordea z zarządzania, bankowości, ryzyka kredytowego, zarządzania zmianą
1994 – 2001 trener, przeprowadził osobiście około 300 szkoleń z zagadnień sprzedaży,
zarządzania, motywacji i rozwoju osobistego
Według złożonego oświadczenia Pan Paweł Miller nie prowadzi działalności, która byłaby konkurencyjna w stosunku do działalności emitenta. Nie jest wspólnikiem konkurencyjnej spółki cywilnej lub spółki osobowej ani członkiem organu spółki kapitałowej lub członkiem organu jakiejkolwiek innej konkurencyjnej osoby prawnej. Nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS. | |
|