| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | | Raport bieżący nr | 34 | / | 2008 | | | |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-06-22 | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | |
| DM IDM SA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
|
Projekty uchwał na Zwyczaje Walne Zgromadzenie DM IDMSA
| |
| Podstawa prawna | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Domu Maklerskiego IDMSA na podstawie § 39 ust. 1 pkt 3) RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych (Dz. U. 2005 Nr 209, poz. 1744) przekazuje w zaÅ‚Ä…czeniu treść projektów uchwaÅ‚ bÄ™dÄ…cych przedmiotem obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia DM IDMSA zwoÅ‚anego na dzieÅ„ 30 czerwca 2008 r.
Ponadto ZarzÄ…d DM IDMSA, zgodnie z częściÄ… II pkt 5 Dobrych Praktyk SpóÅ‚ek Notowanych na GPW, podaje poniżej informacjÄ™ dotyczÄ…cÄ… uzasadnienia do w/w projektów uchwaÅ‚, stanowiÄ…cych zaÅ‚Ä…cznik do niniejszego raportu.
Uchwały nr od 1 do 3 nie wymagają uzasadnienia ze względu na to, iż są powzięte w sprawach porządkowych i formalnych.
Uchwały nr od 4 do 5 nie wymagają uzasadnienia ze względu na to, iż są typowymi uchwałami podejmowanymi w toku obrad ZWZ.
Uchwała nr 6 przewiduje przeznaczenie zysku na:
a) pokrycie straty w wysokości 4.039.058,13 zł,
b) kapitał rezerwowy w wysokości 54.544.200 (pięćdziesiąt cztery miliony pięćset czterdzieści cztery tysiące dwieście) złotych,
c) przeznaczenie kwoty 1.255.948 zł (jeden milion dwieście pięćdziesiąt pięć tysięcy dziewięćset czterdzieści osiem złotych) na cele społecznie użyteczne,
d) przeznaczenie pozostaÅ‚ej części zysku netto za 2007 rok w wysokoÅ›ci 65.755.594,72 zÅ‚ (sześćdziesiÄ…t pięć milionów siedemset pięćdziesiÄ…t pięć tysiÄ™cy pięćset dziewięćdziesiÄ…t cztery zÅ‚ote 72/100) na kapitaÅ‚ zapasowy.
Operacja wskazane pod lit. a) ma na celu pokrycie straty powstałej z tytułu przejścia z zasad rachunkowości zgodnych z PSR (Polskie Standardy Rachunkowości) na zasady rachunkowości MSR (Międzynarodowe Standardy Rachunkowości) i jest operacją jednorazową.
Przeznaczenie części zysku w sposób wskazany pod lit. b) ma zwiÄ…zek z zamiarem przeprowadzenia operacji wykupu części akcji wÅ‚asnych w celu zaoferowania ich pracownikom, szczegóÅ‚owe uzasadnienie tej operacji zostaÅ‚o zaÅ‚Ä…czone do uchwaÅ‚y nr 19.
Przeznaczenie części zysku na cele spoÅ‚ecznie użyteczne jest elementem zaangażowania SpóÅ‚ki w dziaÅ‚alność publicznÄ…. ZarzÄ…d SpóÅ‚ki dostrzega potrzebÄ™ takiego zaangażowania, chciaÅ‚by jednoczeÅ›nie pozyskać akceptacjÄ™ jak najszerszego krÄ™gu akcjonariuszy, dla takiej aktywnoÅ›ci. Ponadto ZarzÄ…d zwraca uwagÄ™, że taka decyzja (przeznaczanie na potrzeby publiczne zysku netto) nie obniża wskaźnika C/Z, zaÅ› w wielu sytuacjach wsparcie, jakiego SpóÅ‚ka mogÅ‚aby udzielić ważnym inicjatywom, nie mogÅ‚oby zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu. W zamiarze ZarzÄ…du SpóÅ‚ki wsparcie celów "spoÅ‚ecznie użytecznych" na takim poziomie, byÅ‚oby poczÄ…tkiem staÅ‚ej praktyki SpóÅ‚ki.
Uchwały nr od 7 do 18 nie wymagają uzasadnienia ze względu na to, iż są typowymi uchwałami podejmowanymi w toku obrad ZWZ.
Uzasadnienie do uchwał od nr 19 do nr 22.
SpóÅ‚ka dostrzega potrzebÄ™ realizacji programu motywacyjnego w ramach grupy kapitaÅ‚owej. Wdrożenie programu motywacyjnego obejmujÄ…cego kadrÄ™ zarzÄ…dzajÄ…cÄ… oraz pracowników i wspóÅ‚pracowników SpóÅ‚ki i spóÅ‚ek zależnych majÄ…cych istotny wpÅ‚yw na zarzÄ…dzanie SpóÅ‚kÄ… i spóÅ‚kami zależnymi, którzy podejmujÄ… istotne decyzje lub uczestniczÄ… w ich podejmowaniu bÄ…dź przyczyniajÄ… siÄ™ w istotny sposób do rozwoju grupy kapitaÅ‚owej, ma na celu zacieÅ›nienie wiÄ™zi Å‚Ä…czÄ…cej wyżej wymienione osoby ze SpóÅ‚kÄ… i spóÅ‚kami zależnymi oraz zwiÄ™kszenie zaangażowania w pracÄ™ na rzecz tych podmiotów. Powyższe dziaÅ‚ania zdeterminowane sÄ… dążeniem SpóÅ‚ki do stabilizacji skÅ‚adu kadry kierowniczej (zarzÄ…dzajÄ…cej) oraz osób wskazanych powyżej, co zapewnić ma usprawnienie zarzÄ…dzania spóÅ‚kami wchodzÄ…cymi w skÅ‚ad grupy kapitaÅ‚owej DM IDMSA, rozwój oraz dalszÄ… ekspansjÄ™ podmiotów tworzÄ…cych grupÄ™ kapitaÅ‚owÄ… DM IDMSA. Z uwagi na ograniczenia natury formalno-prawnej ZarzÄ…d stworzyÅ‚ możliwość wyboru pomiÄ™dzy dwoma instrumentami realizacji programu poprzez: wykup akcji wÅ‚asnych oraz emisjÄ™ nowych akcji. WolÄ… ZarzÄ…du jest jednak realizacja programu, w oparciu o skup akcji. W żadnym wypadku, nie jest intencjÄ… ZarzÄ…du realizacja programu obejmujÄ…cego wiÄ™cej niż 5 % kapitaÅ‚u zakÅ‚adowego liczonego w stosunku do kapitaÅ‚u po podwyższeniu kapitaÅ‚u z zachowaniem prawa poboru (w odniesieniu do tzw. ‘górnych wideÅ‚ek’.)
Uzasadnieniem uchwaÅ‚y nr 23 jest zmiana stanu prawnego. Z dniem 23 października 2005 weszÅ‚a w życie ustawa o obrocie instrumentami finansowymi (Dz.U. z 2005 r. Nr 183 poz.1538). Art. 95 ust. 4 tej ustawy przewiduje, że akcje domu maklerskiego mogÄ… być wyÅ‚Ä…cznie imienne, chyba że sÄ… zdematerializowane. § 10 Statutu SpóÅ‚ki (uchwalony 10 wrzeÅ›nia 1998) w brzmieniu obowiÄ…zujÄ…cym dotychczas uwzglÄ™dnia reżim prawny na gruncie ustawy z 21 sierpnia 1997 prawo o publicznym obrocie papierami wartoÅ›ciowymi, uchylonej przez art. 224 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi. Zatem konieczna jest zmiana postanowieÅ„ Statutu SpóÅ‚ki w tym wzglÄ™dzie.
Zmiana Statutu SpóÅ‚ki przewidziana uchwaÅ‚Ä… nr 24 ma charakter redakcyjny i doprecyzowujÄ…cy. W dotychczasowym brzmieniu § 231 Statutu SpóÅ‚ki stanowi, że prawo gÅ‚osu przysÅ‚uguje akcjonariuszom od dnia objÄ™cia akcji, niezależnie od pokrycia obejmowanych akcji. Zmiana polega na tym, że in fine dodaje siÄ™, że może to nastÄ…pić majÄ…c na uwadze wymogi zapisów Kodeksu spóÅ‚ek handlowych (por. art. 309 Ksh).
UchwaÅ‚a nr 25 jest konieczna ze wzglÄ™du na oczywisty bÅ‚Ä…d pisarski, który polega na tym, że liczba podana w nawiasie jest inna od tej wyrażonej cyfrÄ…. Charakter porzÄ…dkujÄ…cy zamiany ma na celu usuniÄ™cie ewentualnych wÄ…tpliwoÅ›ci mogÄ…cych siÄ™ rodzić na tle tych rozbieżnoÅ›ci.
Powzięcie uchwały nr 26 jest konieczne ze względu na treść uchwały nr 20.
Uchwała nr 27 posiada charakter formalny i w związku z tym nie wymaga uzasadnienia.
| |
|